چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

گزارشی قابل تامل از اموال گروه آریا

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 377885
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مهم‌ترین پرونده امسال را پرونده ۲۴ میلیارد تومان طلا عنوان کرد و گفت: جدیداً دستگاه قضایی بخشی از اموال گروه آریا را به ما اعلام کرده که شامل ۴۰ ملک و سهم ۲۷ درصدی شرکت فولاد خوزستان بوده و مراحل قانونی واگذاری در حال انجام است.
خبرگزاری فارس: کشف ۲۴ میلیارد تومان طلا/ حراج بخشی از اموال گروه آریا/ حاضریم داروهای قاچاق را مجانی به سازمان غذا و دارو بدهیم

به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست خبری اردشیر محمدی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه این سازمان به عنوان یک شرکت دولتی تعیین تکلیف اموالی از تحت اختیار دولت قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این سازمان به دنبال حضانت از حقوق مردم و اموال دولت است.

محمدی با بیان اینکه در ۵ ماهه اول سال جاری ۹۶۰ میلیارد ریال اموال تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: ۷۳۰ میلیارد ریال این اموال فروخته شده منقول و ۲۳۰ میلیارد ریال آن غیرمنقول بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

وی در خصوص دو وظیفه مهم این سازمان گفت: در کنار نقش حاکمیتی نقش بنگاه اقتصادی و سازمان درآمد و هزینه هستیم در بودجه دولت استفاده نمی‌کند.

به گفته محمدی برای صیانت از تولید و حقوق مصرف‌کننده اولویت اول مدیریت و حل مشکلات مردم در بخش اعاده کالاها است و در ۵ ماه امسال ۷۰۰ میلیارد تومان کالای مطروحه از سوی گمرک به سازمان اعلام شد که ۷۰ میلیارد تومان آن به عنوان کارمزد برداشته شد و پس از آن ۶۵۰ میلیارد تومان آن بر اساس تقاضای گمرک اعاده شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: بیشتر این اقلام مربوط به تولید کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده که به دلیل مشکلات نقدینگی و اسنادی در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ از دستگاه‌های اجرایی درخواست داریم تخصیص کالاهای مختلف را تسهیل کرده تا هزینه‌های انبارداری و زمان نداشته باشند و در صورتی که کالایی به ما اعلام شود،اول با تولیدکننده و صاحب کالا مشکل در میان گذاشته شده تا مرتفع شود.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص انهدام کالا نیز گفت: کالاهای غیر استاندارد غیر بهداشتی و خلاف موازین شرعی منهدم می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ درصد رشد اعاده کالا داشته و ۳۲ میلیارد ریال در ۵ ماهه انهدام شده است.

محمدی افزود: در بخش وثایق از سوی مراجع قضایی برای دولت ثبت شده و اول به صاحب وثیقه امکان واگذاری داده می‌شود و ۸۰ درصد وثیقه‌ها به خود آنها مصالحه شده و با تسهیلات در ۳ سال تخصیص می‌شود که البته کارمزد آن طبق قانون ۵ درصد است.

به گفته وی مزایده الکترونیک در بخش اموال غیر منقول اجرا شده که از وضعیت‌های آن ایجاد عدالت اطلاعاتی، افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش بروکراسی و هزینه است و این سیستم در دو ماه آینده برای بخش منقول اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ استقرار سامانه مجوزها در تهران به صورت آزمایشی اجرا شده و نظارت به صورت آنلاین است تا اسامی برندگان و رتبه آنها در مزایده در سایت اعلام شود.

این مقام مسئول گفت: داروهایی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، منهدم شده چون ممکن است به سلامت جامعه آسیب برساند،اما حاضریم به صورت رایگان آن را در اختیار مسئولان سازمان غذا و دارو قرار دهیم.

محمدی ادامه داد: مهمترین پرونده سال جاری مربوط به پرونده گروه ۲۴ میلیارد تومان طلا بوده که ۱۶ میلیارد تومان آن در سال جاری فروخته شد.

وی افزود: همچنین جدیدا دستگاه قضایی بخشی از اموال گروه آریا را به ما اعلام کرده که شامل ۴۰ ملک و سهم ۲۷ درصدی شرکت فولاد خوزستان است که مراحل قانونی آن در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *