چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

اوباما باید از ما عذرخواهی کند

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 397487
کره شمالی خواستار عذرخواهی آمریکا به خاطر "شایعات بی‌اساس و غیر مسئولانه" رئیس‌جمهور این کشور در خصوص مجرم دانستن پیونگ یانگ در حمله سایبری به شرکت سونی شد.
به گزارش جهان به نقل از راشا تودی، کره شمالی در حالی خواستار عذرخواهی آمریکا به خاطر ادعاها و شایعات بی اساس و غیر مسئولانه باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در خصوص دست داشتن پیونگ یانگ در حمله سایبری به شرکت سونی شده که هشدار داده است "پاسخ متناسب" وعده داده شده از سوی اوباما با شدیدترین پاسخ متقابل روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش کمیسیون دفاع ملی کره شمالی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که گزارش اف بی آی در خصوص تحقیقات مربوط به هک شدن شرکت سونی پیکچرز بر اساس اتهامات عمدی است تا شواهد و مدارک علمی.

این بیانیه افزود: همه دلایل ارائه شده از سوی اف بی آی بر اساس داده های علمی مبهم و یک داستان نادرست استوار بوده است.

کره شمالی پیش از این ضمن رد ادعاهای آمریکا در خصوص دست داشتن این کشور در هک شرکت سونی بر آمادگی خود برای تحقیق مشترک با آمریکا در خصوص این مساله تاکید کرده بود.

در این بیانیه آمده است: اوباما رئیس جمهور آمریکا به صورت غیر مسئولانه ای در حال ساخت شایعه در مورد حمله سایبری کره شمالی به شرکت سونی پیکچرز است. آیا او می تواند واقعا بر جنایاتی که علیه سیاه پوستان توسط سفید پوستان انجام شده و وی تلاش زیادی برای دست بردن در آن داشته سرپوش بگذارد؟

مارک استرو سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه دولت کره شمالی هرگونه دست داشتن در حمله سایبری به شرکت سونی را رد کرده است، تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که دولت کره شمالی مسئول این حمله غیر سازنده است.

وی در ادامه افزود: دولت کره شمالی سابقه زیادی در رد مسئولیت اقدامات تحریک آمیز و مخرب دارد. اگر دولت کره شمالی می خواهد کمکی کند آنها می توانند به مجرمیت خود در این حمله اعتراف کرده و زیان شرکت سونی را جبران کنند.

یک مقام آمریکایی نیز که نامش فاش نشده تاکید کرد: تحقیق انجام شده نشان می دهد که کره شمالی با استفاده از سرورهای چینی برای پوشاندن عملیات خود اقدام کرده است. منابع امنیتی آمریکا مدعی شده‌اند در تحقیقات اخیر خود درباره حمله اینترنتی به شرکت فیلم‌سازی سونی به مدارکی دست یافته‌اند که حاکی از آن است کره شمالی به تنهایی در این حمله اینترنتی نقش نداشته است. طبق این ادعا مدارک حاکی از افزایش احتمال نقش ایران، چین و یا روسیه در این حمله اینترنتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عالی
با کدخدا باید اینجوری تا کرد