سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

ترفندهاي جديد رستوران‌ها براي قليان‌كشي

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 237484
چندي پيش معاون اجتماعي وزارت كشور از اعمال ممنوعيت عرضه قليان در اماكن عمومي شامل رستوران‌ها، تالارها و مهمانپذيرها پس از هفته بدون دخانيات (10 خرداد) خبر داد و بارها و بارها در رسانه‌هاي مختلف موضوع ممنوعيت عرضه قليان به جز در قهوه‌هاخانه‌ها عنوان شد، ولي ظاهرا اين ممنوعيت فقط در حذف نام قليان در فاكتوري كه به مشتري ارائه مي‌شود، صورت گرفته و به جاي آن از اسامي ديگري استفاده مي‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، 26 اردیبهشت امسال مقرر شد که اعمال ممنوعیت عرضه قلیان در رستورانها، تالارها و مهمانپذیرها پس از هفته بدون دخانیات و طی دو مرحله اجرایی شود.
 
بر اين اساس قرار شده مرحله اول جمع آوری قلیانها از رستورانها،‌ تالارها و مهمانپذیرها از طریق اتحادیه‌های صنفی صورت گیرد و پس از آن نیز ناجا برخوردهای خود را با واحدهای متخلف انجام دهد. البته ممکن است در مراحل بعدی برای جمع آوری قلیانها از قهوه خانه‌ها نیز برنامه‌های جایگزین وجود داشته باشد، اما فعلا قرار شده که قلیانها از شمول اماکن عمومی خارج شوند.
 
در اين شرايط برخي رستوران‌ها براي از دست ندادن مشتري دست به ترفند جديدي زده‌اند. در اين رستوران‌ها قليان هم براي مشتري چاق مي‌شود، ولي در فاكتوري كه به عنوان صورتحساب به مشتري داده مي‌شود، به جاي كلمه قليان، يكي از نوشيدني‌هاي هم قيمت با آن درج مي‌شود. از اين طريق صاحبان اين رستوران‌ها مطمئن مي‌شوند كه امكان شكايت از رستوران به دليل ارائه سرويس قليان وجود نخواهد داشت.
 
به نظر مي‌رسد كه دستگاه‌هاي مرتبط بايد نظارت خود را در اين زمينه گسترش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *