چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۰
۱۵
هر آنچه در برنامه 90 دیشب گذشت؛

انتخاب کاندیدای مربیگری امید/ تکلیف نبی چهارشنبه مشخص می‌شود

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب: 388388
90 ابتدا با حبیب کاشانی درباره آخرین وضعیت تیم های پایه و تیم ملی امید به گفتگو پرداخت سپس وارد ماجرای حق پخش تلویزیونی شد و با مهدی تاج برنامه خود را ادامه داد.
انتخاب کاندیدای مربیگری امید/ تکلیف نبی چهارشنبه مشخص می‌شود
به گزارش سرویس ورزسی جهان نيوز - مسعود پاشنا: برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه دیدنی بود؛ فردوسی پور اعلام کرده که در ادامه برنامه اش به بحث پخش تلویزیونی ورود خواهد کرد.

در حالی که گمان می رفت با توجه به حساسیت بحث حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال و چالش فدراسیون و صدا و سیما نظرسنجی برنامه نود در این رابطه باشد اما این اتفاق نیفتاد و عادل ترجیح داد در این برهه حساس نظرسنجی اش را به این که "سرخابی ها بیشتر طرفدار بارسلونا یا رئال هستند" اختصاص دهد.

در برنامه ۹۰ به دلیل عدم ورود دوربین های صدا و سیما به ورزشگاه ها در هفته گذشته، رقابت های لیگ پخش نشد. فردوسی پور نیز از این فرصت به دست آمده استفاده کرد و ابتدا با حبیب کاشانی درباره آخرین وضعیت تیم های پایه و تیم ملی امید به گفتگو پرداخت و سپس وارد ماجرای حق پخش تلویزیونی شد و با مهدی تاج برنامه خود را ادامه داد.

پرسش نظرسنجی 90

فردوسی‌پور برنامه نود را با پرسش نظرسنجی در مورد ترکیب تیم‌های داخلی و خارجی مورد علاقه هواداران فوتبال بود که به بهانه ال‌کلاسیکو طراحی شد.

فردوسی‌پور هنگام توضیح در مورد این پرسش گفت: «ما قرار بود این سوال را هفته پیش بگذاریم، اما... بگذریم!» این جمله عادل به وضوح نشان می‌دهد سوال هفته گذشته او در مورد به یادماندنی‌ترین گل فرهاد مجیدی، تحمیلی بوده و ربطی به خواست وی نداشته است.

به نظر می‌رسد طرح این سوال، یکی از شروط فرهاد مجیدی برای شرکت در برنامه نود بوده است. به یاد بیاورید دوشنبه گذشته و این جمله عادل را به شماره هفت: «دیروز که داشتیم این گزینه‌ها را انتخاب می‌کردیم، خودت هم گل‌هایت را درست یادت نبود.» ظاهرا مجیدی می‌خواسته با پخش مکرر گلش به پرسپولیس، به محبوبیتش بین استقلالی‌ها دامن بزند.

گزینه های سرمربیگری تیم امید مشخص شد

حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید اولین مهمان حضوری برنامه 90 بود که در مورد اوضاع و احوال این تیم به گفتگو نشست.

 کاشانی اظهار داشت: به دنبال تغییر در کادر فنی این تیم است و نلو وینگادا به زودی برکنار می شود. در ضمن توسط کاشانی گزینه های جانشینی وینگادا در تیم ملی امید معرفی شدند.

کاشانی در همین رابطه گزینه های جانشینی وینگادا را معرفی کرد ، وحید هاشمیان، یحیی گل محمدی، حسین فرکی، محمد مایلی کهن، علیرضا منصوریان، هومن افاضلی و کرانچار گزینه های مدنظر کاشانی برای تیم امید هستند.

کاشانی همچنین در خصوص شائبه حمایت کی روش از وینگادا به خاطر هموطن بودن تاکید کرد که کی روش عملکرد فنی وینگادا را تایید نکرده است.

وی همچنین اعلام کرد که وینگادا به خاطر بدهی مالیاتی در زمان حضور در پرسپولیس ممنوع الخروج شده است.

در ادامه گزارش از نود تا نود پخش شد و طی آن به اتفاقات هفته اخیر فوتبال کشورمان پرداخته شده بود. سپس گزارش تقویم نود پخش و طی آن به وقایع هفته نخست آبان در سال های گذشته اشاره شد.

تاج: درآمد باشگاه های جهان از پخش تا ۷۲ درصد است

 مهدی تاج دومین مهمان حضوری برنامه 90 بود که پیرامون حق پخش تلویزیونی صحبت کرد ، رییس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: درآمد باشگاه های فوتبال جهان از پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال بین ۴۸ تا ۷۲ درصد است که نسبت به ایران تفاوت بسیار زیادی دارد.

وی در برنامه تلویزیونی نود افزود: باشگاه های فوتبال از سه راه کلی درآمد برای خود جذب می کنند که حق پخش تلویزیونی، تبلیغات روی پیراهن و بلیت فروشی است. البته روش های دیگر نیز برای درآمد زایی دارند که میزان آن کمتر از این موارد است.

وی تصریح کرد: بر اساس نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمد باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی در کشورهای آسیایی نیز در زمره بالاترین درآمدهای آنان قرار دارد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه امسال تبلیغات دور زمین را با یک قرارداد خیلی خوب و ۱۶۰ میلیارد تومانی به بخش خصوصی دادیم، افزود: پیشنهاد اول صدا و سیما هم تبلیغات دور زمین و هم حق پخش بود که در نهایت عملی نشد.

وی گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۲ نامه ای به سازمان صدا و سیما زدیم و اعلام آمادگی کردیم برای عقد قرارداد در مورد حق بحش تلویزیونی و رونوشتی نیز از آن نامه به مجلس شورای اسلامی زدیم تا در بودجه سازمان صدا و سیما این موضوع را مد نظر داشته باشند.

تاج افزود: از ضرغامی می خواهیم در مجلس و دولت به ما کمک کند، وی امروز خیلی صحبت های منطقی می کرد.

در ادامه گزارشی از لیگ های اروپایی و میزان حق پخش تلویزیونی و تفاوت های موجود در آنها پخش شد.

تاج همچنین در مورد راهکار برطرف شدن مشکلات موجود گفت: دولت از طریق کارخانه ها به فوتبال کمک نکند و این مبلغ را از راه های درست به فوتبال برساند، همانند کشورهای دیگر.

باشگاه ها این حق را دارند که از حق پخش مبلغی را دریافت کنند، در حال حاضر تیم ها بدهی زیادی دارند.

وی ادامه داد: پخش تلویزیونی بازی ها باعث می شود جوانان از راه های خلاف دوری کنند و به ورزش و فوتبال روی بیاورند.

ورود مسئولان AFC به ایران و سوال در مورد حق پخش

تاج خاطرنشان کرد: تیم های آسیایی اگر از نظر مالی تقویت نشوند نمی توانند در آسیا موفق باشند.

چند روز دیگر مسئولان AFC می آیند و مبلغ حق پخش تلویزیونی را جویا می شوند و یا باید واقعیت را بگوییم و آماتور شویم و یا دروغ بگوییم و حرفه ای بمانیم.

سپس مصاحبه هایی از مدیران باشگاه های لیگ برتری از جمله عابدینی، فتح الله زاده و چند تن دیگر در خصوص حق پخش تلویزیونی پخش شد و هر یک از آنها نظرات خود را در این باره اعلام کردند.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: ما که کمتر از همین کشورهای همسایه مانند ترکیه، عربستان و امارات نیستیم که نتوانیم باشگاه ها را به خصوصی سازی برسانیم. کاری که ما کردیم فقط توانستیم جلوی هزینه ها را در باشگاه ها گرفته ایم. در حال حاضر بهترین راه این است که دولت با کمک صدا و سیما، روز چهارشنبه عدد مشخصی را به ما بدهند و از روز پنج شنبه دستور پخش مسابقات را صادر کنیم.

پیشنهاد تاج برای راه حل حق پخش

تاج ادامه داد: راه حل درست این است كه مجلس و دولت بیایند كمك كنند. همین اس ام اس كه شما در برنامه تان دارید، مقداری از پولش برای ماست. این حقوق فوتبال است. ما از عربستان بالاتریم. عربستان برای ۱۰ سال یك میلیارد دلار قرارداد بسته. یعنی ۳ هزار میلیارد تومان. سری آ ایتالیا برای یك فصل ۹۵۰ میلیون یورو. انگلستان سه سال ۵ میلیارد پوند. تركیه یك ساله ۱۲۳ میلیون دلار. ما خودمان را با تركیه و عربستان و قطر تنظیم كنیم. از این‌ها كه كمتر نیستیم. رئال مادرید ۱۷۸ و بارسا ۱۷۵ میلیون دلار. ما بگوییم ۵ میلیون دلار بدهیم به پرسپولیس، این تیم بارش را می‌بندد. اگر یك عددی روز چهارشنبه به ما بدهند، ما از پنجشنبه مجوز پخش را می‌دهیم كه بازی‌ها بیفتد روی روال. سال بعد هم همه می‌دانند كه عقب نشینی نخواهیم داشت. آیا زدن فوتبال به نفع جامعه است؟

عربها در تهران پرسپولیس را می‌برند!

مطمئنمم چهار تا تیم ما در آسیا می‌بازند. عرب‌ها در تهران پرسپولیس را می‌برند، در كشور خودشان هم می‌برند. قطر یك بازیكن گرفته ۴.۵ میلیون دلار. این پول بودجه باشگاه پرسپولیس است. ما كه نمی‌توانیم آن‌ها را بیاوریم. ولی می‌توانیم قرضی بازیكن بیاوریم. ۲۰ روز دیگر از كنفدراسیون فوتبال آسیا می‌آیند و می‌خواهند این لیست را چك كنند. یا باید دروغ بنویسیم یا اینكه راست بنویسیم و آماتور شویم و سهمیه كشورمان كم شود. مثلا گفتند ورود بانوان به ورزشگاه‌ها. ما محكم ایستادیم و گفتیم زمینه اش نیست و نمی‌شود

کمک موثر دولت

اگر دولت نیز ضرورت موضوع را درک کند، می تواند طرحی دوفوریتی به مجلس ارائه کند تا این بودجه در اختیار صدا و سیما به تبع آن فوتبال قرار گیرد. شک ندارم اگر این کمک مالی به باشگاه ها نرسد، تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، همگی بازی های خود را می بازند. شک ندارم اگر این کمک مالی به باشگاه ها نرسد، تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، همگی بازی های خود را می بازند.

پخش 90 قدیمی

در ادامه یک قسمت قدیمی از سال 80 پخش شد که محمد علی کردان گفته بود که قرار شد دولت یک ردیف بودجه به باشگاهها تخصیص دهد .

جالب این که بیشتر برنامه 90 دیشب با حضور مهدی تاج برگزار شد که در نوع خود جالب بود!

در اواخر برنامه عملکرد لژیونر ها مورد بررسی قرار گرفت .

در ادامه گزارشی از بازیهای ساحلی را پخش کرد که دریا نوردان بدون باخت قهرمان شدند.

نتیجه نظرسنجی 90
در ضمن در پایان نظرسنجی برنامه 90 ، از سوی مخاطبان 28 درصد به بازی پرسپولیس و بارسلونا رای دادند و 22 درصد بازی پرسپولیس و رئال را برگزیدند و 20 درصد بازی استقلال و بارسلونا را انتخاب کردند ..


این برنامه در ساعت 2 و 20 دقیقه به پایان رسید .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حیدر
خوشم اومد جهان آنلاین شدی - هر چند برنامه 90 خیلی هم عالی نبود
احسان محمدی
کاش عادل از صدا و سیما هم یک نفر رو دعوت می کرد
Iran, Islamic Republic of
دعوت حتما کرده ولی ...
صدا و سیما به طور اشکارا حق مردم و فوتبال را زیر پا می گذارد در هر مسابقه زنده فوتبال حداقل 900ثانیه اگهی پخش میکند به فرض هر ثانیه 1میلیون تومان می شود هر مسابقه حداقل 900میلیون تومان ایا این پول حق فوتبال نیست
Iran, Islamic Republic of
مجيد جان در قانون بودجه بخشي از درآمد صدا و سيما را از محل آگهي ديده اند ليكن در بخش هزينه ها حق پخش ديده نشده است لذا در صورت اختصاص بخشي از حقوق كارمندان صدا و سيما براي حق پخش با اخطارهاي سازمان بازرسي كل كشور مواجه مي شوند. از اينرو بهتر بود در بودجه صدا و سيما در رديف هاي هزينه اي حق پخش ديده مي شد.
مهدی پور
آخه در کشوری که پول باشگاه ها از بیت المال هست و صدا و سیما هم مال بیت الماله به چه دلیلی باید به فدراسیون و باشگاه ها حق پخش داد.
اینا با این کیفیت مدیریت و فوتبالی که ارائه میدن هم توبره را می خوان هم آخور !
آخرش هم پول ها را می خوان بزنن به این فوتبال پر فساد و حاشیه ، دل ملت رو هم کباب کنن !
دانشجو
United States
فوتبال این کشور به قدری کثیف است که نیاز به بودجه بیشتر از بیت المال را ندارد می فهمید چه می کنید
پول از مجلس تصویب شود که صدا و سیما بدهد به فدراسیون که خرج این بی سوادهای..
علی پور
Spain
از مسئولان میخواهم به هر ترتیبی که شده این مشکل را حل کنند تا بازیها را تماشا کنیم ما چه گناهی داریم بازیکنان پول میلیاردی میگیرن
سلیمانی
مربیان امید برای تیم ملی امید مفید ترند
مهرداد
علافه مندان فوتبال دوست دارن بازیها را ببینند لطفا کاری کنید
محسنی
برنامه 90 جذابیت گذشته را نداره -وقتی فوتبال رو نشون نده بدرد نمیخوره
احد پور
تا ایم مسئولان بی کفایت فدراسیون در فوتبال هستند به جایی نمیرسیم
مسعود
چرا نظرات مردم منتشر نمی شود ؟
عزیزی
سلام . من اگه جای فدراسیون فوتبال بودم توسط یه گروه فیلمبرداری مسابقات پر طرفدار رو تصویر برداری میکردم و به مزایده برای فروش میگذاشتم آیا برنامه 90 برای خرید اون استقبال نمیکرد /
فوتبالیست دهه چهل
Iran, Islamic Republic of
لیگ برتر وتریبون تصویری ان یعنی برنامه ضد فوتبال 90بی کیفیت ترین پر حاشیه ترین لیگ فوتبال است.این لیگ کیفیتی به مراتب پایینتر از دسته سه وچهار ایتالیا دارد انوقت مدیر فدراسیون که فوتبال را بحدی تنزل داده که تیم المپیکی ما!!!!به یک تیم درجه سه اسیا میبازد ویکی ازاعضای کادر فنی اش انطور ابروی ایران را می برددرخواست حق الپخش میکند وبا پررویی تمام لیگ برتر را با لیگ ایتالیا برابر میداند در صورتیکه حقش اینست که صدا وسیما از لیگ برتر حق الپخشی برابر با تعرفه چیپس وپفک بگیردو این حق صدا وسیما است.فساد وبی اخلاقی در فوتبال ما موج می زند. دلسوزان فوتبال کشور سکوت جایز نیست.کجایند کلانی ها دنیورزاده ها قلیچ ها همایون بهزادیها که با نان خشک فوتبال بازی میکردند وبی مدعا بودند؟حالا بازیکن مدل مو ومدل ماشینش را به رخ می کشد واز سربازی فرار می کند وقلیان می کشد.