چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

تست‌ خون برای ‌پیش‌بینی سرطان پستان

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 418483
متخصصان دانشگاه کپنهاگ دانمارک آزمایش خون جدیدی را معرفی کردند که می‌توان با کمک آن سرطان پستان را زودتر پیش‌بینی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در این بررسی متخصصان دریافتند که می‌توان با انجام این تست خون احتمال ابتلای فرد به سرطان پستان را پیش‌بینی کرد و امیدوارند این روش بتواند به ارائه شیوه‌های پیشگیری و تشخیص زودهنگام این بیماری کمک کند.

«راسموس برو» از دانشگاه کپنهاگ گفت: این روش بهتر از ماموگرافی است چرا که ماموگرافی پس از تشخیص بیماری انجام می‌شود. به علاوه این آزمایش خون اگرچه خیلی دقیق نیست اما اینکه بتوان سرطان پستان را چند سال قبل از بروز آن تشخیص داد موفقیت مهمی است.

در این مطالعه متخصصان از علوم غذایی برای کمک به کنترل فرآیندهای صنعتی پیچیده به منظور تحلیل اطلاعات زیست‌شناختی به شیوه‌ای کل‌نگر و اکتشافانه استفاده کردند که به متخصصان اجازه داد تمامی ترکیب‌های موجود در نمونه خون را بررسی کنند. پیش از این یک شاخص زیستی خاص مرتبط با یک بیماری مورد بررسی قرار می‌گرفت.

«برو» همچنین افزود: زمانی که سطح بالایی از سنجش‌های مرتبط در افراد بسیاری برای ارزیابی خطرات تهدیدکننده سلامت که در این بررسی سرطان پستان بوده مورد استفاده قرار گیرد، اطلاعات با کیفیت بسیار بالایی بدست می‌آید. هرچه تحلیلی حاوی سنجش‌های بیشتر باشد بهتر می‌توان مشکلات پیچیده را کنترل کرد.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، در حالی که در روش ماموگرافی می‌توان سرطان پستان را در حین پیشرفت بیماری با حساسیت ۷۵ درصدی تشخیص داد، با انجام این آزمایش خون می‌توان احتمال بروز سرطان پستان را دو تا پنج سال قبل و با حساسیت ۸۰ درصدی پیش‌بینی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *