پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مبارك خواستار توقف شهرك‌سازي قدس شد

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 65988
 رئيس جمهور مصر در ديدار با نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در قاهره بر توقف شهرك‌سازي و يهودي‌سازي قدس اشغالي تأكيد كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "الأهرام " مصر، "حسني مبارك " عصر ديروز در ديدار با "بنيامين نتانياهو " مسائل مربوط به روند صلح را بررسي كرد.
مبارك در اين ديدار بر موضوع دائمي مصر مبني بر حمايت از تحقق صلح فراگير بر اساس قطعنامه‌هاي بين‌المللي، راه‌حل تشكيل دو دولت، طرح صلح عربي و مرزهاي اشغالي سال 1967 كه به تشكيل دولت مستقل فلسطيني منجر شود، تأكيد كرد.
در همين رابطه "سليمان عواد " سخنگوي دفتر رياست جمهوري مصري گفت كه مبارك از نخست‌وزير رژيم صهيونيستي خواست تا تمامي فعاليت‌هاي شهرك‌سازي از جمله توسعه طبيعي شهرك‌ها و يهودي‌سازي قدس را متوقف كند و نسبت به پيآمدهاي خطرناك ادامه اين اقدامات بر تلاش‌هاي صلح هشدار داد و بر حساسيت جايگاه قدس در جهان عربي و اسلامي تأكيد كرد.
رئيس جمهور مصر همچنين بر از سرگيري مذاكرات با طرف فلسطيني از نقطه‌اي كه متوقف شده‌ است، تأكيد كرد و گفت كه سخن از دولت فلسطيني داراي مرزهاي موقت بي‌فايده است و خواستار آغاز مذاكرات در مورد مرزهاي نهائي دولت فلسطيني به عنوان آغاز توافق بر سر ديگر مسائل شد.
مبارك در اين ديدار همچنين خواستار رفع محاصره غزه و تسهيل در عبور و مرور فلسطينيان در كرانه باختري و نوار غزه و برچيده شدن پست‌هاي ايست و بازرسي در كرانه باختري شد.
نتانياهو ديشب همچنين در مراسم افطاري كه به افتخار وي و هيئت همراه او ترتيب داده شود، شركت كرد.
در اين مراسم "شالوم كوهين " سفير تل‌آويو در قاهره، "عوزي اراد " مشاور امنيت ملي و "ماير كليوي " دبيرنظامي نخست‌وزير رژيم صهيونيستي حضور داشتند.

https://jahannews.com/vdcfc1dv.w6dtcagiiw.html
jahannews.com/vdcfc1dv.w6dtcagiiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *