پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سرکوب تظاهرات‌ در کرانه باختری

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 389080
درگیری‌ها در قدس اشغالی همچنان ادامه دارد و در حمله نظامیان صهیونیست به معترضان فلسطینی چندین نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی جمعه شب (دیروز) به طرف نزدیک به ۲۰۰ نفر که قصد رفتن به منزل شهید قدس «معتز الحجازی» را داشتند، اقدام به شلیک گلوله پلاستیکی، گازاشک‌آور و بمب صوتی کردند و بار دیگر درگیری‌ها در قدس شدت گرفت.

بنا به گزارش «هلا فلسطین»، ساکنان منطقه «الثوری» محل زندگی الحجازی اعلام کردند که نظامیان صهیونیستی به خیمه عزای الحجازی نیز حمله کردند و گلوله پلاستیکی، گازاشک‌آور و بمب صوتی در حجم بسیار بالا به سمت آن پرتاب کردند به نحوی که تمامی کسانی که در اطراف آن بودند دچار مجروحیت و مسمومیت شدند. رژیم صهیونیستی معتز الحجازی را متهم می‌کند که وی «یهودا گلیک» خاخام افراطی را چهارشنبه شب (۷ آبان) ترور و مجروح کرد (جزئیات بیشتر).

درگیری‌های جمعه شب در مناطق سلوان، عیسویه، الطور و واد الجوز و حاره السعدیه و دیگر مناطق قدیمی فدس اشغالی ادامه داشت. «امین ابوغزاله» مقام مسئول در جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ۳۱ نفر در این درگیری‌ها مجروح شدند .

همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست دو جوان فلسطینی را در محله‌های «شیخ جراح» و «باب الخلیل» با خودرو زیر گرفتند و متواری شدند. این دو جوان بر اثر این حادثه دچار شکستگی‌هایی شدند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تظاهرات روز جمعه مناطق مختلف کرانه باختری مانند «قلندیا»، «المعصره» و «بلعین» را سرکوب کردند و دراین جریان ۸ جوان فلسطینی با گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

وضعیت قدس بحرانی است (جزئیات بیشتر) و تاکنون شماری از سران اسرائیلی و فلسطینی درباره آغاز انتفاضه سوم هشدار داده‌اند. رژیم صهیونیستی روز جمعه سه هزار نیروی پلیس در مناطق مختلف قدس مستقر کرد.
https://jahannews.com/vdcfc1dmxw6dcxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfc1dmxw6dcxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *