پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱

ثبت نام اولين دوره «به سوی تمدن اسلامی» آغاز شد

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 319285
دوره آموزشي «به سوي تمدن اسلامي» با ثبت نام براي ترم پاييز 92 آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از رجانيوز، موسسه طلوع فراخوان ثبت نام براي اولين دوره كلاس‌هاي «به سوي تمدن اسلامي» را اعلام كرد تا افرادي كه علاقه‌مند به شركت در ترم پاييزه اين برنامه هستند با مراجعه به سايت اين موسسه(toluehagh.ir) بتوانند در كلاس‌ها ثبت نام كنند. ترم پاييز اولين دوره برگزاري اين كلاس‌هاست كه با مرور نام اساتيد آن مي‌توان نسبت به پر و پيمان بودن محتواي كلاس‌ها مطمئن بود. حضور افرادي چون دكتر موسي نجفي، نادر طالب زاده، ابراهيم فياض، احمد رهدار، سيد عباس نبوي، فواد ايزدي و... اين اطمينان را حاصل مي‌كند.

موسسه طلوع توسط جمعي از فعالان فرهنگي انقلاب اسلامي تشكيل شده است. اين موسسه در معرفي خويش كه در سايت خود منتشر كرده است، آورده:


 
«انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی دارد و رشد و تعالی آن از رهگذر تعمیق معرفت دینی، ایمان روشن بینانه و بصیرت سیاسی و فرهنگی می گذرد. متاسفانه نهادهای رسمی متولی دانش و فرهنگ با مصائب نظری بسیاری دست به گریبان اند. فراوانی منابع دست چندم و ترجمه ای و ناکافی و حضور اساتیدی که به طور کامل و یا نسبی به گفتمان سکولار غرب تعهد دارند، همچنین گرایشهای پوزیتویستی و لیبرالیستی در عرصه های علمی و فرهنگی باعث شده تا همواره دانشجویان نخبه که دغدغه های فرهنگی و تاریخی خاصی دارند به مطالعات جنبی تمایل پیدا کنند.
 
انقلاب اسلامی ایران با دورنمای ایجاد تمدن اسلامی داعیه رهایی از سیطره تفکر و فرهنگ غرب و پی ریزی نوع جدیدی از اندیشیدن و زیستن را با الهام از مبانی اسلامی داشته است. این جریان بی بدیل اقتضا دارد تا دانش پژوهان جوان به عنوان بازوی توانمند فکری، با آگاهی از سیر تاریخی غرب، شناسایی وضعیت فعلی این تمدن، فهم نسبت تمدن اسلامی با این تمدن و واکاوی مؤلفه ها و شئون مدرنیته با یک آگاهی کامل به وضعیت حال حاضر جهان، با تکیه بر مبانی اسلامی گشایش دهنده راه تفکر آینده باشند.
 
موسسه فرهنگی طلوع با برگزاری دوره ی آموزشی «به سوی تمدن اسلامی» دغدغه ی اصیل انقلاب اسلامی را در گذر از غربزدگی فکری و فرهنگی و تفکر در امکان های تحقق تمدن اسلامی پیگیری می کند؛ دسترسی به اساتید و نخبگان را برای جوانان متعهد به آرمان انقلاب اسلامی آسانتر کرده و آنها را در ترویج و تعمیق گفتمان اصیل انقلاب یاری خواهد کرد.»



كلاس‌هاي ترم پاييز «به سوي تمدن اسلامي» در دو گروه برگزار مي‌شود؛ گروه فرهنگ، هنر و انديشه؛ و گروه سياست و تاريخ انقلاب. دروس ،اساتيد و زمان برگزاري كلاس‌هاي گروه فرهنگ، هنر و انديشه طبق جدول زير است:

كلاس

استاد

زمان برگزاري

كلاس

استاد

زمان برگزاري

ایده های نو در رسانه

 

وحید جلیلی

دوشنبه 15 تا 17

نظریه های جهانی شدن

 

شهاب اسفندیاری

دوشنبه 15 تا 17

دشواری های سبک زندگی دینی در شهر مدرن

 

عبد الحسین کلانتری

یک شنبه 16 تا 18

نقد سینمای تاریخ ساز + نمایش فیلم

 

نادر طالب زاده

 

شنبه - 16 تا 19 (3 ساعت)

بیداری اسلامی و جنبش های معاصر اهل سنت

 

سعید زاهدی

سه شنبه 14 - 16

فلسفه دین از نگاه امام خمینی

 

سید عباس نبوی

سه شنبه 14 - 16

مولفه های فرهنگی جنگ نرم

 

محمد سرشار

سه شنبه - 16 تا 18

برش های اندیشه ای از 6 گرانیگاه تاریخ معاصر ایران

احمد رهدار

دوشنبه 13 - 15

مفاهیم بنیادی در اندیشه شهید آوینی

وحید یامین پور

پنج شنبه 15 تا 17

مردم شناسی اقتصاد ایران

ابراهیم فیاض

پنج شنبه - 13 تا 15

نمایش و نقد مستندهای سیاسی روز

وحید یامین پور

چهارشنبه - 16 تا 19

کارگاه شعر

یوسفعلی میرشکاک

چهارشنبه 14 - 16

 

اما دروس، اساتيد و زمان برگزاري كلاس‌هاي گروه سياست و تاريخ انقلاب طبق جدول زير اعلام شده است:

كلاس

استاد

زمان برگزاري

كلاس

استاد

زمان برگزاري

دیپلماسی عمومی و تکنیک های جنگ روانی

حمید مقدم فر

 

یک شنبه 14 - 16

جریان شناسی اقتصاد سیاسی پس از انقلاب اسلامی

احسان خاندوزی

شنبه 17:30 - 19

جریان شناسی نیروهای موثر در تاریخ معاصر ایران (1285-1357)

موسی حقانی

شنبه 15 - 17

درامدی بر جریان شناسی سیاسی پس از پیروزی انقلاب

پرویز امینی

شنبه 14 - 16

جریان شناسی نیروهای سیاسی بدو پیروزی انقلاب

محمد حسن روزی طلب

سه شنبه 16 - 18

تاریخ جنگ و راز قطعنامه 598

جعفر شیر علی نیا

دوشنبه 15 تا 17

خاطره نگاری و تاریخ شفاهی انقلاب

مرتضی میردار

یک شنبه 16 - 18

نقد رویکرد ها به تاریخ نگاری انقلاب

عباس سلیمی نمین

یک شنبه 14 - 16

جریان شناسی روشنفکری

پیام فضلی نژاد

پنج شنبه - 10 تا 12

دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران

فواد ایزدی

چهارشنبه 14 - 16

 
كلاس‌هاي اين دوره به دو صورت حضوري و مجازي برگزار مي‌شود تا افراد غير تهراني هم بتوانند از آنها بهره ببرند. شهريه در نظر گرفته شده براي علاقه‌مندان به حضور در كلاس‌هاي مجازي تقريبا يك سوم شهيه دوره‌هاي حضوري است كه افراد با پرداخت آن و دريافت نام كاربري و رمز عبور، مي‌توانند متن، صوت و در صورت نياز، فيلم‌هاي جلسات را دريافت كنند.

براي ثبت نام در هر كدام از اين كلاس‌ها و به هر كدام از دو صورت مجازي يا حضوري بايد به سايت مراجعه كرده و بعد از ثبت نام و واريز وجه، مشخصات كلاس در پروفايل شما نشان داده خواهد شد. اين را هم اضافه كنيم ثبت نام در چند كلاس شما را واجد دريافت تخفيف خواهد كرد. البته در سايت اين موسسه قسمت ويژ‌اي براي آموزش نحوه ثبت نام قرار داده شده است كه مراحل مختلف را بصورت تصويري به شما آموزش داده مي‌شود. در بخش اساتيد سايت هم مي‌توانيد به شناخت قابل قبولي از هر استاد برسيد تا علاوه بر موضوع كلاس، توانايي و دانش استاد هم شما را در انتخاب آن درس راهنمايي كند.

به هر حال اولين دوره از كلاس‌هاي «به سوي تمدن اسلامي» از آبان امسال آغاز خواهد شد و اگر علاقه‌مند به موضوعات مطرح در اين دوره هستيد، دست بكار شويد و ثبت نام كنيد.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدرسش رو بزنیدمنظور مکان در تهران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟