پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۴
دو سال گذشت؛ چه خبر از مسکن مهر؟!

وعده یکسال پیش نوبخت همچنان عملی نشده است/ ۲۵۰ هزار مسکن مهر معطل تامین خدمات واگذاری

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 442288
با گذشت شش ماه از سال، مصوبات تمدیدشده سال گذشته دولت و مصوبات امسال همچنان اجرایی نمی شوند، تا خانواده های متقاضی مسکن مهر همچنان معطل بمانند.
وعده یکسال پیش نوبخت همچنان عملی نشده است/ ۲۵۰ هزار مسکن مهر معطل تامین خدمات واگذاری
گروه اقتصاد جهان نيوز: علی‌رغم اینکه بارها مقامات مسئول وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو اعلام کرده اند که برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۲۵۰ هزار مسکن مهر منتظر تامین خدمات زیربنایی برای واگذار شدن هستند اما ظاهرا دولت قصد توجه به پروژه مسکن مهر و تکمیل هر چه زودتر این واحدها ندارد.

بنابراین گزارش، هیئت وزیران به تازگی مصوب کرد مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال به‌صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، برای احداث و تکمیل فاضلاب با اولویت شهرهای جدید پردیس، گلبهار، صدرا، هشتگرد، پرند و تصفیه‌خانه پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جیرفت، پیامبر اعظم بندرعباس،‌ لپویی ورزقان فارس، ولیعصر خوی، گلمان ارومیه، صفادشت تهران‌، مهرگان تبریز و مهرآباد رودهن در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد اما این مصوبه نه تنها چیز جدیدی نیست بلکه تمدید مصوبه سال گذشته است.

مهرآبادی با تأکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که برای تکمیل خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر ۵۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است،‌ گفت: امیدواریم که این اعتبارات به تدریج تخصیص یابد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر داشتیم که به دلیل نبود آب، برق و گاز واگذار نمی‌شدند گفته بود که با تلاش‌های انجام شده توانستیم حدود ۶۰ هزار واحد مسکن مهر را با تأمین آب، برق و گاز به متقاضیان واگذار کنیم اما در حال حاضر حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر را به دلیل نبود خدمات زیربنایی نمی‌توانیم واگذار کنیم.

اواسط شهریور ماه سال گذشته جلسه‌ای برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد.

وعده نوبخت با گذشت یک سال هنوز عملیاتی نشده است

در این جلسه نوبخت به جهانگیری و سایر مسئولان ارشد وزارتخانه ها قول داد دولت ۷۰۰ میلیارد تومان و وزارت نیرو ۳۰۰ میلیارد تومان برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر تا پایان شهریور تقبل کنند، البته در این جلسه قول داده شد تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر هم در شش ماهه دوم سال جاری اختصاص یابد.

در مهر ماه سال گذشته تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو از سوی نوبخت ابلاغ شد، اما همان زمان گزارش‌ها ها حاکی از این بود که این رقم قرار است از محل حق انشعابات احداث شبکه آب، برق و فاضلاب مسکن مهر تامین شود، در عین حال با گذشت چند ماه از این ابلاغیه هنوز از اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان خبری نیست و مشخص نیست وزارت نیرو این مبالغ را در کجا هزینه کرده است.

اگر چه ۳۰۰ میلیارد تومانی هم که در اوسط مهر ماه سال گذشته ابلاغ شد و ۱۷۰۰ میلیارد تومان وعده داده شده از سوی نوبخت را باید به فال نیک گرفت اما این مبلغ در برابر اعتبار مورد نیاز مسکن مهر برای زیر ساخت‌ها بسیار ناچیز است و با مبلغ ۵۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده مورد نیاز برای تکمیل آب و برق مسکن مهر فاصله زیادی دارد.

حال که شش ماه از سال گذشته و سال ۹۴ به میانه رسیده، گزارش‌ها حاکی از این است که ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار مسکن مهر آماده تحویل منتظر تامین آب،برق و گاز هستند تا واگذار شوند.

انتظار می‌رود رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با گذشت یک سال از جلسات خود با مسئولان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و وزارت نیرو به وعده خود جامه عمل بپوشاند و هر چه سریعتر اعتبارات لازم مربوط به خدمات زیربنایی مسکن مهر را اجرایی کند.

پیشتر سرتیپ زاده جانشین نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در امور آب و برق مسکن مهر با بیان اینکه بحران آب، تامین آب طرح‌های مسکن مهر را بیشتر با مشکل مواجه کرده است، گفت: وزارت نیرو تامین آب کوتاه‌مدت را انجام داده اما تامین پایدار آب و برق نیازمند تخصیص منابع مورد نیاز است.

احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر نیز با اشاره به اینکه اگر این مبالغ پرداخت شود، قادر هستیم ۳ برابر آن مبلغ کار انجام دهیم، تأکید کرد: اگر این اعتبارات تخصیص یابد آمادگی این را داریم که بیش از ۷۰۰ هزار مسکن مهر را تحویل دهیم.

با توجه به تاخیر در اختصاص اعتبارات از سوی دولت برای تامین خدمات زیربنایی و عدم توان متقاضیان در پرداخت آورده به نظر می رسد که باید منتظر تکمیل و اتمام پرونده مسکن مهر در سال ۹۶ بود. پایانی که آغاز گشایش‌های مالی تازه با بازگشت منابع اختصاص یافته به مسکن مهر است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک طوری میگه وعده یک سال و نیمه محقق نشد انگار بقیشون شدند
بابا وقتی موقع رای اعتماد میگن مسکن مهر طرح خوبیه، یه ماه بعد مصاحبه می کنه میگه طرح خوبی نیست شما دیگه چه توقعی داری؟ من کیسون فاز 3 قرارداد دارم و سال 92 باید بهم می دادن، همین دولت فعلی هی رو سایت شرکت عمران پی دی اف زمان بندی می ذاره میگه 6 ماه دیگه، باز 6 ماه بعد یه اجرم جابه جا نکرده، اخرین فایلشون قرار بود مهر 94 بدن که چون مشغول پاک کردن شعار مرگ بر امریکا از در و دیوار بودن وقت نکردن و بازم نشدو الان کلا فایلو برداشتن راحت!، می تونید برید تو سایت شرکت عمران پرند ببینید.
ببخشید الان توی صد روز چندم هستیم
درود بر احمدی نژاد و نیکزاد که با همین طرح به قول شما حساب نشده خیلی ها را خانه دار کردند تا برای سال های آینده حساب نشده دعایشان کنند؛ اصلا طرح مسکن مهر بد، طرح شما چیه که بعد از دو سال هنوز رو نشده
بنیانگذار این قا ل روباها را باید اعدام کرد که در بیابانها ساخته شده
Indonesia
شما این قدر بی ادبی که به مردم هم توهین می کنی راستی اگر این خانه قال روباه است چرا مردم برای آنها نوبت گرفته اند و چرا عدم تکمیل آنها نارضایتی ایجاد کرده است؟؟ وقتی عقل نباشد و تعصب کورکورانه برای بازی سیاسی مشتی سیاست باز دین و آخرتت را حراج کرده ای می شود اظهارات امثال تو
توهین نکن ، کینه بدری و احدی که میگن از احمدی نژاد دارند همینه !
هر روز نیکزاد را که مرد باهمتی است دعامیکنیم .
آخوندی ذاتاً نقاد وعملاً ناکارامد است واقعاً عملکرد ایشان را بررسی کنند ببینند کدام طرح یا پروژه اساسی یا حداقلی در دوره ایشان به نتیجه رسیده است! اگر روند مصاحبه های ایشان بررسی شود جز برخی نقادی های تند وبی نتیجه چیز جدیدی نمی بینید.
Iran, Islamic Republic of
يادتون نره احمدي نزاد قول داده بود قبل از اتمام رياست جمهوريش اين پروژه رو تموم كنه دوما خدمات واگذاري پيش كش انقدر در اين مسكنها دزدي شده و از مصالح كم گذاشتن كه اكثرا غيرقابل سكونت هستن چرا اين مسائل رو كه در دولت قبل اتفاق افتاده عنواو نميكنيد
کسانی که فقط از نقص مسکن مهر میگن آیا خدایی هم بالا سرشون احساس میکنن
مسکن مهر بیابان ساز از اول اشتباه بود
Romania
جهان هنوز نفهمیدی اینا راستگو اند
احسان
کلا کارشون شده ایراد گرفتن از کارهای دولت قبل اقا ما همه بی سواد شما با سواد ها یه طرح داخل این دوسال انجام دادید اخه .من همچنان منتظر مسکن مهرم هستم دوسال کاملا اماده هست ولی تحویل ندادن . ده میلیون هم دوباره ازمون گرفتن واسه گرونی ها ریختن تو جیب دولت .