سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

نگراني ناوگان آمريكا از قدرت ويرانگر زيردريايي هاي ايران/ به شعاع اقیانوس هند!

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب: 222985
برخي زيردريايي هاي ساخت ايران تهديد مهم عليه آمريكا محسوب مي شود و قادر است كل اقيانوس هند را پوشش دهد.
به گزارش جهان، اين خبر را پايگاه اينترنتي كورلوب كه در زمينه تخصصي برنامه هاي نظامي دريايي فعاليت مي كند، منتشر كرد و نوشت: ايران طي 15سال گذشته انواع زيردريايي هاي جنگي را توليد كرده است و حضور آنها به عنوان ناوگان نظامي زيردريايي در خليج فارس مي تواند يك اهرم تهديد خطرناك و غيرقابل پيش بيني براي ناوگان آمريكا باشد كه در بحرين مستقر است.

اين نشريه با بيان اينكه توان زيردريايي هاي نظامي ايران همچنان ناشناخته است، به بررسي انواع زيردريايي هاي توليد ايران پرداخت و نوشت: روسيه در سال 1996 پذيرفت فروش زيردريايي هاي نوع «كيلو» را متوقف كند و همين مساله باعث شد تا تهران خود به توليد زيردريايي مبادرت ورزد. ايران 3 نوع زيردريايي طراحي و توليد كرده است. ايراني ها پس از 10سال آزمون و خطا توانستند 7 ماه پيش زيردريايي هاي نوع «قادر» را توليد كنند كه مي تواند تا 100تن را جابجا كند. ايران در حال حاضر 12فروند از اين نوع زيردريايي را در اختيار دارد. اين زيردريايي ها تا حدودي شبيه به «كيلو» روسي هستند. اما برخي تحليل گران نظامي، زيردريايي هاي قادر را بسيار شبيه زيردريايي هاي «كوسموس SX-506B» ايتاليايي مي دانند. توان جابجايي زيردريايي SX-506B 100 تن است. تصاوير منتشر شده از آن نشان مي دهد كه مي توان اين زيردريايي را به دو لوله اژدرافكن تجهيز كرد.

اين گزارش مي افزايد: ايران همچنين 5 زيردريايي بزرگ تر، از نوع «نهنگ» دارد كه ظرفيت جابجايي آنها 500 تن است. اين زيردريايي ها بسيار شبيه به زيردريايي هاي U-206 آلماني هستند كه براي عمليات در آب هاي نه چندان عميق درياي بالتيك ساخته شده بودند. اندازه U- 206 اين امكان را مي دهد تا بتواند 8 اژدر را حمل كند ولي نسخه ايراني آن چندان ديده نشده است.

به گزارش کیهان، كورلوب مي افزايد: ايران اكنون در حال توليد نوع سوم زيردريايي هاست. ساخت زيردريايي «قائم» در سال 2008 آغاز شده است. اين زيردريايي توان جابجايي 1000 تن را دارد و به اندازه كافي بزرگ است تا بتواند لوله هاي اژدرافكن به همراه مهمات آنها را حمل كند. اين در واقع مدلي است كه جايگزين نوع «كيلو» روسي خواهد شد. زيردريايي هاي ايران از نوع «كيلو» مهم ترين تهديد محسوب مي شود. شعاع عملياتي اين زيردريايي هاي 2300 تني به راحتي مي تواند كل اقيانوس هند را پوشش دهد. اين نوع زيردريايي قادر است تا 6 لوله اژدرافكن 533 ميليمتري و 18اژدر يا 24مين را حمل كند. اين زيردريايي به مانند يك دشمن واقعي شناخته مي شود و مي تواند تا 45 روز در دريا بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر من برای بستن تنگه هرمز موشک مینی کاتیوشا و یک تیربار کالیبر 23 کافی است .