شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اعلام زمان راه‌اندازی پرواز آتن - تهران

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 431190
معاون سازمان هواپیمایی کشوری از راه‌اندازی پرواز آتن - تهران خبر داد و گفت: بزودی افزایش پرواز به سایر کشورها هم خواهیم داشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد خداکرمی در مراسم راه اندازی پرواز آتن - تهران، با اشاره به انجام ۳ پرواز در هفته بین تهران و آتن از اول مرداد گفت: توسعه پروازها بین شهرهای مختلف کشور با همه دنیا جزو اهداف سازمان است و خوشبختانه پس از یک وقفه طولانی مدت بین پروازهای ایران و یونان، با یک فاصله زمانی کوتاه، همزمان ماهان ایر و ایرلاین ایژین یونانی پرواز بین دو کشور را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ایژین سه پرواز در هفته بین تهران و آتن خواهد داشت، گفت: هیچ مانعی برای افزایش پروازها نیست و تا زمان بررسی نهایی یادداشت تفاهم بین دو کشور، اگر نیاز باشد می‌توان پروازها را افزایش داد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه به زودی افزایش پرواز به سایر کشورها را هم خواهیم داشت، گفت: ممکن است یک کشوری از همه ظرفیت‌هایی پروازی کشور دیگر استفاده نکند و این حق برای همه کشورها وجود دارد ضمن آنکه ایرلاین‌ها می‌توانند پروازهای کانکشن انجام می‌دهند و به مسافران هر دو کشور را به مقاصد مختلف جابجا کنند.

خداکرمی ادامه داد: هرچقدر شبکه پروازی گسترده باشد به نفع ایرلاین‌ها است و شرکت‌های ایرانی هم می‌توانند مسافران یونانی را از مقصد تهران به سایر مقاصد برسانند.

همچنین در این مراسم مدیر بازرگانی شرکت هواپیمایی ملی یونان (AEGEAN )، اظهار داشت:‌ شرکت هواپیمایی ملی یونان شبکه پروازی گسترده‌ای شامل ۱۰۰ مقصد بین‌المللی در ۴۲ کشور و ۳۴ مقصد داخلی دارد.

یانیس پانتازوپلوس افزود: شرکت هواپیمایی ملی یونان ۵۸ فروند هواپیما دارد که عمده این هواپیماها از خانواده ایرباس و متوسط سن آنها ۴ سال است.

وی ادامه داد:‌ از سال ۲۰۱۰ میلیاردی به عنوان عضوی از گروه استارایرلاین فعالیت می‌کنیم که این کنسرسیومی است از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران لوفت‌هانزا، ترکیش ایرلاین، اتریش و از این قبیل است. ضمن آنکه در سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۰۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی المپیک را خریداری کردیم.

وی با بیان اینکه این شرکت هواپیمایی سودده است، گفت: پروازهای تهران به آتن و بالعکس توسط هواپیما‌های ایرباس ۳۲۶ با ۱۶۸ صندلی پرواز انجام می‌شود.

مدیر بازرگانی شرکت هواپیمایی ملی یونان با تاکید بر اینکه پرواز مستقیم به آمریکا نداریم درباره تاثیر مذاکرات در توسعه پروازهای تهران و آتن بیان کرد: معتقدم در صورت به نتیجه انجامیدن مذاکرات این پتانسیل وجود دارد که تقاضای سفرهای اروپایی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: برنامه افزایش همکاری با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی داریم و قصد ورود به پروازهای داخل ایران را نداریم.

مدیر بازرگانی شرکت هواپیمایی ملی یونان با بیان اینکه ضریب اشغال صندلی ناوگان ایرلاین ملی یونان ۷۷ درصد است، گفت: هیچ هواپیمای ملکی نداریم و همه این هواپیماها موجود در ناوگان ما استیجاری هستند تا بسته به شرایط اقتصادی میزان آنها را کم یا زیاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *