پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۸

اقدام جدید حلقه کرسنتی‌ها در صنعت حفاری

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 421290
پس از تشدید فشار «حلقه کرسنتی ها» برای کنار گذاشتن شرکت های حفاری ایرانی در خلیج فارس، این حلقه در جدیدترین اقدام خود به شرکت های تولیدی و توسعه ای نفتی تکلیف کرده است که فعالیت برخی دکل های ایرانی را معلق کنند.
اقدام جدید حلقه کرسنتی‌ها در صنعت حفاری
به گزارش جهان به نقل از شهرخبر، بیشترین فشار این حلقه روی یکی از شرکت های حفاری است که زیر نظر یکی از نهادهای انقلابی مشغول به فعالیت است و از قدرترین شرکت های حفاری در ایران محسوب می شود. در جلسات خصوصی حلقه کرسنتی ها، گفته شده است که برای رسیدن به اهداف خود و ورود دکل های چینی، باید به سمت حذف شرکت های ایرانی به ویژه شرکت (ح.ش) حرکت کرد و این شرکت را در مرز ورشکستگی کشاند. در این جلسه به (ب.ع) مدیرعامل بازنشسته یکی از شرکت های مهم نفتی کشور تکلیف می شود تا از بکارگیری دکل حفاری این شرکت خود داری کرده و دکل را در محل نگه دارد.

صاحبان این تفکر که در دوران اصلاحات و برای ورود گسترده شرکت های خارجی، شرکت ملی حفاری ایران را تا مرز انحلال پیش بردند این مرتبه نیز به دنبال حذف یکی دیگر از شرکت های ایرانی برای رسیدن به اهداف خود هستند که شاید به نتایجی ماندد پرونده استات اویل ختم شود.

مشخص نیست دلیل اهمال نهادهای مسول در پی گیری فرمایشات مقام معظم رهبری در باره اولویت شرکت های ایرانی بر خارجی و تقویت شرکت های ایرانی چیست که حلقه کرسنتی ها با طیب خاطر به پیگیری فعالیت های خود مشغول هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس این همه سازماهای بازرسیو حفاظت و از این دست سازمانها چکار میکنن
قوه قضایه مدیونه که جلو این افراد مجرم را نمی گیرد تا کی مصلحت نظام
من اولا برای مجلس متاسفم که رای اعتماد داد
ثانیا هم برای مجلس متاسفم که استیضاح نمیکند
دقیقا
جواد
امان از منافقان جدید این دوران
محمد
سلام:
متآسفانه منتظر میمانند تا ضربه اقتصادی و یا جرم واقع بشود ، بعد سالهای سال موضوع را تعقیب میکنند تا جرم را اثبات و مجرم را مجازات بکنند .
البته برای بعضی از وکلای دعاوی و کارشناسان رسمی و دلالان و .... بد نیست بالاخره آنها هم باید از این نمد کلاهی بسازند .
اميد
با سلام مشابه اين نوع اقدامات در شركتهاي اصلي نفت و پيمانكاران بزرگ داخلي و درست زير نظر نهادهاي بازرسي و نظارتي كشور در حال انجام است متاسفانه وزارت نفت در دوره جديد فوق العاده بسته و تحت فرمان يك حلقه خاص اداره مي شود. البته برخي وزارتخانه هاي ديگر كه جريان پول در آنها جريان دارد هم مشابه نفت هستند. متاسفانه نهادهاي نظارتي ظاهرا هيچوقت نتوانسته اند كاركرد بازدارنده خودشان را نشان بدهند كه اگر اينطور بود بايد مي توانستند مانع سوء مديريت و حيف و ميل بيت المال در دولتهاي قبل بشوند. براي مثال بد نيست بررسي كنيد كه نتيجه اين همه هياهو و جنجال در مورد شركت تاسيسات دريايي ايران چه شد و در حال حاضر عملكرد اين شركت كه تحت مديريت حلقه خاص اداره مي شود چگونه است؟
قابل توجه دلخوشان داخلی