پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۶
ایده‌های نامتعارف در انتخابات مجلس عوام انگلیس؛

رای گرفتن با آزادی مواد مخدر و لباس زنانه! +عکس

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 421092
در آخرین روزهای منتهی به انتخابات مجلس عوام در انگلیس، احزاب این کشور برای جلب نظر رای دهندگان ایده‌های جالب توجه و بعضاً نامتعارفی را به اجرا گذاشته‌اند.
رای گرفتن با آزادی مواد مخدر و لباس زنانه! +عکس
به گزارش جهان، مجله مهر نوشت: چند روز دیگر شهروندان انگلیس ترکیب مجلس عوام این کشور را تعیین می کنند. در ساختار سیاسی این کشور مجلس عوام دارای بیشترین اختیارات در اداره کشور ست.

به طور سنتی دو حزب اصلی داشته است، یعنی حزب‌های کارگر و محافظه‌کار. حزب سوم که به طور سنتی در کنار این دو حزب اصلی حضور داشته، حزب لیبرال دموکرات بوده است. اما در دوره فعلی انتخابات به نظر می‌رسد که این ساختار سنتی در حال تغییر است. از جمله نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب ملی اسکاتلند احتمالا در پارلمان آینده بسیار بیشتر از حزب لیبرال دموکرات کرسی خواهد داشت و حزب استقلال بریتانیا هم ممکن است نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند.

در این روزهای منتهی به انتخابات موضوعاتی در رسانه های انگلیس مورد توجه قرار می گیرند که بعضا سرگرم کننده نیز هستند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000421/nf00421092-1.jpg

آدام کلیفورد نویسنده است که از سوی حزب محافظه کار نانمزد انتخابات مجلس شده است. بدل پوشی این نامزد نمایندگی پارلمان، توجه رسانه ها را جلب کرده است. او متولد ۱۹۷۹ بوده و با لباس زنانه در میتینگهای انتخاباتی حاضر می شود. رفتارهای نامتعارف کلینفورد محدود به دوران مبارزه انتخاباتی نیست و او پیش از این نیز به عنوان یک ساختارشکن اجتماعی معروف بوده است.

نجات مشروب فروشی ها


یکی از موضوعات تاثیرگذار در انتخابات پیش رو برنامه احزاب رقیب برای حفاظت از مشروب فروشی های لندن است. گفته می شود یکی از برگ های برنده حزب محافظه کار (حزب نخست وزیر) کاهش نرخ این دست مشروبات و تصویب قانون ممنوعیت تغییر مشروب فروشی ها بوده است. یک نظر غالب در انگلیس بر این باور است که تشویق مردم برای خوردن مشروبات الکلی در خارج از خانه به کاهش مصرف الکل می انجامد.

مبارزه با جگرهای چرب!


مسئله غذا و سیاست های تغذیه ای یکی دیگر از نقاط مناظره احزاب سیاسی برای جلب نظر مردم است. به طور مثال پیشنهاد حزب سبزها برای کاهش قابل توجه در واردات مواد غذایی از خارج و حمایت از کشاورزی ارگانیک، در بازار عرضه و تقاضای مواد غذایی تاثیر خواهد داشت. حزب سبزها همچنین خواستار ممنوعیت تولید و فروش جگر چرب هستند. این غذای گران قیمت از جگر غاز و مرغابی تهیه می شود. حزب کارگر نیز گفته است در چارچوب تشویق سبک زندگی سالم برای میزان شکر و نمک مجاز بکار رفته در غذای هایی که عمدتا توسط کودکان مصرف می شود، حداقل مجاز تعیین خواهد کرد.

سیاست های تشویقی برای موسیقی


موسیقی یکی از حوزه های هنر در انگلیس است که سالانه درآمد قابل توجهی نصیب این کشور می کند. احزاب انگلیس تلاش کرده اند در برنامه های خود توسعه این صنعت را دنبال کنند. متن «بازنگری در سیاست صنایع خلاق» حزب کارگر که می تواند نشانه ای از اقدامات حزب در صورت پیروزی و تشکیل کابینه باشد، شامل مجموعه ای از پیشنهادات درباره تخفیف و یا بخشودگی مالیاتی در این عرصه است. با وجود توجه احزاب به موسیقی اما گفته می شود در جامعه هنری موسیقی دانان کمتر کسی تمایل دارد تا از هنر خود برای تبلیغات انتخاباتی حزب محبوبش استفاده کند.

ممنوعیت شعار علیه همجنس‌گرایان در ورزشگاه


حزب کارگر می خواهد هواداران فوتبال در چارچوب انجمن های طرفداران تیم های فوتبال در فرایند تصمیم گیری هیات مدیره باشگاه ها نقش مهمتری داشته باشند. حزب لیبرال دمکرات در مورد فوتبال سیاست های بسیاری، از جمله ممنوع کردن شعارها و آواز های ضد همجنس گرایی و همچنین ازسرگیری سیاست فروش بلیت ایستاده برای بعضی از مسابقات را اعلام کرده اند. حزب سبز ها اعلام کرده بر اساس اصل حمایت از حیوانات، ممنوعیت مسابقات اسب دوانی و سگ تازی را بررسی خواهد کرد.

مناظره درباره مواد مخدر


مواد مخدر یکی از موارد مورد اختلاف میان احزاب بریتانیاست. سیاست حزب محافظه کار و حزب کارگر نسبت به مواد مخدر خواستار حفظ قوانین موجود اند. این در حالیست که حزب سبزها اعلام کرده حشیش را قانونی می کند و خواستار پایان دادن به مجازات زندان برای داشتن سایر انواع مواد مخدر است. حزب ملی گرای ناحیه ولز حشیش را قانونی می کند و در قانون استفاده از مواد مخدر بازنگری می کند. حزب استقلال بریتانیا موضع سختگیرانه ای در مقابل مواد مخدر اتخاذ کرده هرچند «نایجل فاراژ» رهبر آن می گوید مواد مخدر باید قانونی باشند برای اینکه مبارزه با مواد مخدر بیهوده و شکست خورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
همانطور که فعلا با شما کنا اومدیم با ریزگردها هم....
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داشت به خبر؟
سبحان
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا خواب بوده واحتمالا خواب ریزگردها رو هم میدیده .یکی این اقا مهدی رو بیدار کنه.
یه سر به رئیس محیط زیست بزن میگه چکار کنی!! فعلا باید طرح رو تیشرت برا خودت بزنی و بعد هم طرح سکه و اسکناس دستت باشه قطعا خیلی از اون ریزگردها با همین دوتا حل میشه، خب کار اصولی یعنی همین
لطف ار موضوع انتخابات خودمان و واردن شدن پولهای کثیف به انتخابات خریدن رای مردم با کیسه برنج یک حلب روغن نباتی دادن سیم کارت سفر چلوکباب در رستورانها دادن 50000هزارنومان پول نقد حمایت سرمایه داران ار کاندیداها برای دریافت رانت بیشتر و سر کیسه شدن همان مردم بدبخت رای فروش و هزاران مورد جرم و جنایت دیگر هم چیزی بنویسید و به انگلیس و آمریکا کلید نکنید اول مشکل خودمان را حل کنید بعد به ضعف و نقیصه آنها بلود و منعکس نماید
احسان
Iran, Islamic Republic of
درست بر خلاف معیارهای انسانی تبلیغ می کنند همین کاری که اصلاح طلبان برای گرفتن رای مردم انجام می دهند و تمام اصول را زیر پا می گذارند