پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

پرداخت حق‌بیمه ۲۳ درصدی فرزندان‌ایثارگران

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 376192
مدیرکل اشتغال بنیاد شهید کشور گفت: اگر کارفرمایان نسبت به استخدام فرزندان ایثارگران کنند بنیاد شهید تا مدت ۵ سال حق بیمه ۲۳ درصدی آنان را پرداخت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی حیدر شیراوند امروز در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات اخذ شده از سوی بنیاد شهید لرستان ۲۹۲ فرزند شهید در لرستان وجود دارد که در آزمون های استخدامی شرکت کرده و در تمام مراحل گزینش پذیرش شده اند که متأسفانه تا کنون مشغول به کار نشده اند.

وی افزود: در سازمان بنیاد شهید کشور یک بنیاد اقتصادی مانند بنیاد اقتصادی کوثر وجود دارد که این بنیاد در وضعیت اشتغال بنیاد شهید همکاری و مشارکت دارد که این سازمان موظف است که میزان ۴۹ درصد از منابع خود را برای کارآفرینی در اختیار بنیاد شهید قرار دهد.

شیراوند تصریح کرد: برای بحث اشتغال زایی ایثارگران ۳ برنامه با تسهیلات ویژه را تعریف کرده‌ایم که نمی توان زیاد بر بخش خصوصی تأکید کرد و بر همین اساس سه دسته از تسهیلات در قالب بخش خصوصی، کارفرمایان و تعاونی‌ها تعریف شده است.

مدیرکل اشتغال بنیاد شهید کشور بیان کرد: برای همه کارفرمایانی که نسبت به استخدام و جذب فرزندان ایثارگران اقدام کنند خدمتی از سوی بنیاد شهید ارائه می شود که با پرداخت و ارائه این خدمات فرزندان شاهد و ایثارگر احساس حقارت نمی کنند و کرامت و عزت آنان نیز در برابر کارفرمایان حفظ می شود.

وی اظهار کرد: در وهله نخست اگر کارفرمایی نسبت به استخدام یک فرزند شهید یا ایثارگر اقدام کند تا ۵ سال حق بیمه آن فرزند ایثارگر بر عهده بنیاد شهید است که این میزان سهم ۲۳ درصدی از بیمه حق کارفرمایان است.

شیراوند عنوان کرد: حالت دوم نیز به صورت پرداخت حقوق کارگران استخدام شده است که بنیاد شهید در صورت استخدام فرزندان ایثارگران تا حدود ۱ سال و نیم حدود ۷۵ درصد از حقوق پایه این افراد را پرداخت می کند و این برای این منظور است که این فرزندان ایثارگران در حیطه کاری خود مسلط شوند.

مدیرکل اشتغال بنیاد شهید کشور اظهار کرد: کارفرمایانی که فرزندان شهدا را استخدام می کنند ۲۰ میلیون تومان به ازای هذ یک نفر وام دریافت می کنند که این تسهیلات با بهره ۱۱ درصد و بازپرداخت ۵ ساله است که این میزان تسهیلات به کارفرما پرداخت می شود.

وی گفت: باید یک همایش در سطح استان ها و شهرستان ها را برگزار کرد تا کارفرمایان در آن شرکت کرده و سهم استخدام فرزندان ایثارگران را مشخص کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *