سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱

قهر مصرف کنندگان با بازار خودرو ادامه دارد

دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 286598
با وجود روشن شدن تکلیف خودروسازان و قیمت خودروها، قهر مصرف کنندگان با بازار خودرو همچنان ادامه دارد و رکود این بازار همچنان عمیق و عمیق تر می شود. گفته می شود که فروش خودروسازان در حد بی‌سابقه‌ای کاهش یافته و در نتیجه قطع روند ورود نقدینگی به شرکت‌های خودروساز ، بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان افزایش یافته و به موازات آن با تعطیلی برخی واحدها، تولید قطعات خودرویی کاهش یافته است.
به گزارش جهان، افکار نیوز در ادامه نوشت: در حالی که انتظار می رفت با اعلام قمیت های جدید توسط شورای رقابت، مصرف کنندگان که در انتظار اعلام قیمت های جدید بودند رونق را به بازار این صنعت برگردانند که این اتفاق رخ نداد و بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد. همین امر کافی بود تا دوباره قیمت بسیاری از خودروهای داخلی در بازار آزاد دوباره کاهش یابد و اختلاف قیمت خودرو بین بازار آزاد و کارخانه بیشتر شود.

قهر مصرف کنندگان با بازار خودرو نشان می دهد آنها همچنان از قیمت ها خودرو ناراضی هستند و پول دادن برای خرید خودروهای داخلی را به صرفه نمی بینند.

عین حال خودروسازان همواره در شرایط نامشخص بازار خود نرخ های پیش فروش خودرو را با قیمت های روز با مصرف کننده حساب می کنند و در چنین شرایطی آنها ترجیح می دهند به پیش فروش محصولات پرتیراژ خود روی آورند و از فروش نقدی محصولات خود خودداری می کنند.

در حال حاضر ایران خودرو، تنها دو محصول وانت بار و سمند را به صورت فروش نقدی ارائه می کند و بقیه محصولات این شرکت نظیر پژو ۲۰۶، سمند سورن و پژو ۴۰۵ به صورت پیش فروش عرضه می شود. به طوریکه برای پژو ۲۰۶ ساده صندوق دار، متقاضی باید به ترتیب ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان و ۱۳میلیون تومان پیش پرداخت بپردازد. سمندهای فروش فوری نیز به ترتیب با توجه به نوع مدل از ۲۰ تا حدود ۲۶میلیون تومان قیمت دارند و برای فروش اعتباری یا همان پیش فروش سمند نیز ایران خودرویی ها مبلغ پیش پرداخت از ۵.۵ تا ۵ .7 میلیون تومان در نظر گرفته‎اند. برای پیش خرید سمند سورن نیز 5. ۹ میلیون تومان در مرحله اول و ۷.۵میلیون تومان در مرحله دوم باید پرداخت کرد.

در گروه خودروهای سایپا نیز تنها سایپا ۱۳۱، ۱۳۲ و تیبا برای فروش فوری درنظر گرفته شده اند و بقیه محصولات سایپایی ها به صورت پیش فروش عرضه می شوند. قیمت فروش فوری تیبای سایپا ۱۳.۵میلیون تومان در نظر گرقته شده است و برای پیش خرید این خودرو شرکت سایپا گزینه های متنوع زیادی را برای مشتریان خود گذاشته است به طوریکه در پیش فروش تیبا با توجه به شرایط مبلغ آورده یا پیش پرداخت بسیار متفاوت و از ۷میلیون تا ۱۳میلیون تومان است.

قیمت فروش فوری سایپا ۱۳۱ نیز ۱۵ میلیون و ۷۶۷ هزار تومان است و در پیش فروش این خودرو نیز سایپا مبالغ پیش پرداخت را در شرایط متفاوت از 5 . 6 تا 5 . 10 میلیون تومان تعیین کرده است. شرایط پیش فروش سایپا ۱۳۲ نیز تقریبا با سایپا ۱۳۱مشابه است و قیمت فروش نقدی آن نیز ۱۵میلیون و ۸۸۲ هزار تومان تعیین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باسلام.وقتی دولتمردان و اونهاییکه این همه تشر و تهدید می کنند که آقا خودرو کیلیویی چند حالا هر چه خودروسازان گفتند را با این همه وعده و وحید به نظر خودروساز نزدیک میکنند و چند برابر قیمت جنسی رو بالا می برند و کمی کاهش آیا انتظار دارید مردم کف و هورا بکشند؟!
مرز و گمرک و بازکنید اگر برای مردم این همه چونه که چه بگم توانی با خودروساز داخلی ببینید که چه شود.
میدانیم که همه این بحث و جدلها بازار گرمی بیش نبوده و از اول هم مشخص بود.
یاحق