پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۹

دروغی بیشرمانه در فضای مجازی +عکس

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 315496
این تصویر فقط در یکی از شبکه های اجتماعی بیش از 2000 مرتبه بازنشر شده و مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از نیمروز، با گسترش اینترنت در جامعه و با وجود مزایا و محاسن فراوان استفاده از این فضا ولی متاسفانه هر از گاهی شاهد درج مطالب خلاف واقع و بعضا مغرضانه و انتشار آن در سطح گسترده می باشیم. در تازه ترین نمونه از این مدل وقایع چندیست تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر شده که مقایسه ای بین گذرنامه چهار کشور آمریکا، بریتانیا، آلمان و ایران انجام داده و سعی در تحقیر هویت و ارزش گذرنامه ی ایرانیان دارد. این تصویر فقط در یکی از شبکه های اجتماعی بیش از 2000 مرتبه بازنشر شده و مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته است.

ماجرا از این قرار است که عکس مذکور با این تیتر که : "چطور به ایرانی بودنم افتخار کنم؟" نوشته شده است و در ادامه این طور آمد که؛ در صفحه اول گذرنامه آمریکا نوشته شده است: دارنده این گذرنامه بر روی هر زمینی و زیر هر آسمانی تحت حمایت ایالات متحده آمریکا است، بر روی گذرنامه انگلستان نوشته شده است: سربازان بریتانیا کبیر تا آخرین قطره خون خود از صاحب این گذرنامه حفاظت خواهند کرد و بر روی گذرنامه های آلمانی نوشته شده است: ناوگانمان را به خاطر تو به حرکت در می آوریم و در نهایت بر روی گذرنامه های ایرانی این نکته درج شده است که در صورت فقدان این گذرنامه شما تمام مسئولیت را به عهده خواهید گرفت.
 

با تحقیق و بررسی های صورت گرفته در فضای مجازی و دسترسی به نکات درج شده در گذرنامه ی این کشورها، کذب و خلاف واقع بودن این مطلب آشکار شد. حقیقت امر این است که در گذرنامه های آمریکایی و بریتانیایی این نکته درج شده است که؛ از مقاماتی که این گذرنامه به آنها ارائه میشود، درخواست میکنیم که تسهیلات مربوط به عبور را فراهم و همه حقوق حمایتی و حفاظتی را اجرا کنند، همچنین در گذرنامه ی آلمانی نوشته شده است: این گذرنامه جزء اموال دولت فدرال آلمان است، در گذرنامه ایرانی هم از یابنده تقاضا شده است که آن را به نزدیک ترین مرکز پلیس و یا نمایندگی ها جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شود.
 
نکات مندرج در گذرنامه آمریکایی
نکات مندرج در گذرنامه بریتانیا
نکات مندرج در گذرنامه آلمان
 
 ولی مهم تر از این مطالب، اشاره به این نکته است که ایران اسلامی در طی قرن های متمادی همواره زادگاه شیرمردان و شیرزنان دلیر و مقاوم بوده است که برای حفاظت از این آب و خاک پیوسته به جانبازی پرداخته اند. شهدای جنگ تحمیلی ستاره های درخشانی هستند که میراث پرافتخاری با فداکاری و از خود گذشتگی برای ما ارمغان آورده اند، همچنین جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی سندهای زنده و موجودی هستند که یکایک آنها باعث افتخار و غرور برای هر ایرانی در سراسر دنیا می باشند. به امید روزی که هر ایرانی در هر جایی از دنیا شناخت صحیحی از ارزش ها و افتخارات سرزمین خویش داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
به ایرانی بودن خودمان افتخار می کنیم چو ایران نباشد تن من مباد
ایرانی
هر جا میخواییم قیافه حق به جانب بگیریم نام شهدا و جانبازان رو به میان میاریم.
آیا حقوقشونو رعایت میکنین یا نه؟
زن و بچه شهدا و جانبازان زیر فشار اقتصادی و رانت خواری کمرشان شکسته
وسط دعوا نرخ تعیین کردن از کوته فکریه برادر
ایرانییییییی
اتفاقا اونا خیلی هم ثروتمندن تازه حق بقیه روهم میخورن
Iran, Islamic Republic of
کدوم حق برادر
کدوم ثروت
بیشتر تحقیق کنید
fk
کاملا درسته این آ دروغ بوده ولی باز ارزش به پاسپورت ایرانی که با این کار ا برا نمیگرده
بعد لطفا طبق مطلب سایت نظر بدید
به خانواده های شهدا و جانبازان بیچاره کاری نداشته باشین ممنون
سجاد
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه کسایی که مخالف این عکس و نوشته ها هستند!!
وقتی یک کشور از نظر (اقتصادی ,فرهنگی,صنعت,اجتماع,وانگیزه به زندگی ..خیلی چیز های دیگه که از ان کشورهای پیشرفته هست)به درجه بالایی رسیده و درجهان مشهوره به پیشرفت صنعتی یا فرهنگی یا اقتصادی
دیگه نیازی نیست صفحه اول پاسپورتش چیزی بنویسه ...
حالا شما بین ایران واین چنتا کشور کدومش رو انتخاب میکنین
Iran, Islamic Republic of
درود به خاک پاک ایران زمین ...مهد شیران
من و ما
Iran, Islamic Republic of

اینکه تابلو بود واقعی نیست.!