پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

ایران اطلاعاتی درباره یکی از دو موضوع به آژانس داده است

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 425098
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرده ایران درباره یکی از دو موضوع مفتوح اطلاعاتی ارائه کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رویترز اعلام کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرده ایران درباره یکی از دو موضوع مفتوح اطلاعاتی ارائه کرده است.

بر اساس گزارش محرمانه آژانس که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، تهران اطلاعاتی درباره یکی از دو موضوع مفتوح درباره اینکه آیا ایران تحقیقاتی درباره بمب اتمی انجام داده را به آژانس ارائه کرده است.

گزارش افزوده: "آژانس و ایران برای ادامه گفتگو درباره این اقدامات عملی و دیدار دوباره در آینده نزدیک موافقت کرده‌اند".

آژانس همچنین اعلام کرده که بسیار مهم است که ایران پاسخ‌هایی به سؤالات آژانس دهد و دسترسی به تأسیسات نظامی پارچین را فراهم کند.

بر اساس گزارش در دسترس رویترز،‌ "آژانس آماده تسریع حل و فصل موضوعات باقی‌مانده تحت چارچوب همکاری است. این امر با همکاری بیشتر ایران و فراهم کردن به‌موقع دسترسی به اطلاعات مربوطه، اسناد، سایت‌ها، مواد و افراد مورد درخواست آژانس صورت می‌پذیرد.

دیپلمات‌های غربی عدم همکاری ایران را نشانه‌ای مبنی بر عدم تمایل همکاری کامل تا زمان لغو تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *