چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

افزایش صادرات محصولات ایرانی به روسیه

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 404695
معاون اقتصادی و صنعتی کنسولگری روسیه از افزایش صادرات محصولات ایرانی به روسیه از سال ۲۰۰۱ تاکنون خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از ساری، دیمتری پطروف امروز در سمینار فرصت‌های تجاری ایران و روسیه اظهار داشت: اغلب محصولات ایرانی صادراتی به روسیه فاسدشدنی بوده و نبود کانتینرهای یخچال دار نیز یکی از مشکلاتی بوده که در مبادلات تجاری ایران و روسیه کندی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر کنسرسیومی با حضور شرکت‌های ایرانی در فراهم کردن بسترهای صادراتی فراهم شود، می توان پیشرفت بهتری در توسعه تجارت داشت، افزود: ساز و کارهای لازم برای تبدیل پول تاجران فراهم شده است.

پطروف تصریح کرد: صادرات ایران به روسیه از سال ۲۰۰۱ تا کنون در حال افزایش بوده و سیمان مازندران در جنوب روسیه اکنون از کالاهای مرغوب و شناخته شده‌ای است که مشتریان خود را دارد.

وی با بیان اینکه آنچه برای بازاریابی محصولات ایرانی پیشنهاد می‌شود این است که با سرمایه‌گذاری و دائر کردن مراکز تجاری زمینه برای جذی مشتریان روسی فراهم شود.

پطروف بر اهمیت فرهنگ‌سازی در کشورهای هدف برای پذیرش محصولات تاکید کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های متناوب و دائمی راهکاری برای افزایش جلب مشتریان در روسیه است.

وی افزود: مسئولان دو کشور در صدد رفع موانع صادراتی هستند و امیدواریم در آینده نزدیک زمینه در افزایش صادرات مرغ ایرانی هم فراهم شود.

رستم علیوف، مشاور اقتصادی کنسولگری روسیه نیز در این سمینار خواستار برقراری ارتباط بیشتر تاجران ایرانی و بازاریابی محصولات در کشور روسیه شد.

وی با بیان اینکه روسیه در زمینه محصولات غذایی خواستار واردات از ایران است، افزود: نظارت و اطلاع رسانی می‌تواند زمینه افزایش صادرات محصولات مازندرانی را فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *