جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱

واکنش احمدتوکلی به نتیجه دادگاه

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 424297
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز دادگاه خود گفت: نظر هیئت منصفه در دادگاه بنده نشانه دفاع از آزادی است.
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی الف که امروز در دادگاه حاضر شده بود، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه دادگاه امروز از جهات مهمی قابل توجه بود، اظهار داشت: دادستان محترم تهران به دلیل کامنتهای مردم در سایت الف من را به شدیدترین اتهامات از قبیل فعالیت تبلیغی علیه نظام و انتشار مطالب خلاف واقع به جهت تشویش اذهان عمومی و توهین به مقامات کشور متهم کرده بود.

وی با بیان اینکه شاکیان خصوصی من تقریبا همگی رضایت داده بودند و فقط اتهامات دادستان علیه من مانده بود، خاطرنشان کرد: نماینده دادستان در ۵ نوبت حرفهای تندی را علیه من و با صراحت مطرح کرد و من هم دردفاع از قدرت اظهارنظر مردم کوتاهی نکرده و از حق کامنت‌گذاری مردم دفاع کردم. با این حال در مواردی که کامنت‌ها بر خلاف ادب بود و از دست در رفته بود با صراحت عذرخواهی کردم.

توکلی با اشاره به اینکه در دادگاه امروز، هیئت منصفه من را از اصلی‌ترین اتهامات دادستان مبرا اعلام کرد، افزود: این نشانه وجود آزادی و اهتمام هیئت منصفه محترم به آزادی رسانه‌هاست؛ چه آنکه در این شرایط و با وجود صراحت دادستان از یک طرف و دفاعیات صریح متهم از طرف دیگر، حق به طرف آزادی خواهی داده می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته معنای سخن من این نیست که آزادی کاملاً همیشه و در همه‌جا رعایت می‌شود، تاکید کرد: برای اینکه انشاءالله این نعمت(آزادی) افزون شود، احتیاج است که سعه صدر مسئولان بیشتر شود و از سوی دیگر ما رسانه‌ای‌ها نیز دقت بیشتری کنیم تا این آزادی به وسیله غفلت و سوءاستفاده خدشه‌دار نشود.

توکلی افزود: من خودم ضمن اینکه به صراحت تام از آزادی و حق اظهارنظر مردم نسبت به مسئولان بلندپایه دفاع کردم، به خاطر کامنت‌هایی که از دست ما در رفته بود صادقانه عذرخواهی کردم؛ لذا کامنت گذاران نیز باید قدر آزادی را بیشتر بدانند و ما نیز باید دقت بیشتری در انتشار آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قاضی محترم دادگاه ا حوصله قابل توجهی دفاعیات من را گوش کرد و گفته بود که هرقدر بخواهی اجازه دفاع می‌دهیم، تصریح کرد: انشاءالله ایشان با دقت حقوقی که خواهند فرمود، در این دو سه مورد کوچک که هیئت منصفه مجرم شناخته، نیز من را مبرا اعلام کند و انشاءالله تبرئه صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تعریف ایشان از آزادی ,لیبرالیستی وآناررشیستی است وکلا انتقادات ایشان برمحور بغض وکینه است نه یرمحور حق