پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۳
دانشجویان بورسیه:

آقای وزیر! حتما از نامه‌های محرمانه وزارتخانه‌تان برای لغو در گوشی بورسیه‌ها بی‌خبرید

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 424198
ادله سست وزیر علوم در رابطه با بورسیه ها نشان داد که جریان تصمیم گیر در وزارت علوم، مسیر خود را می رود و حتی نیازی به توجیه بالاترین مقام اجرایی این وزارتخانه در مورد مهمترین مسائل وزارت علوم نمی بیند.
آقای وزیر! حتما از نامه‌های محرمانه وزارتخانه‌تان برای لغو در گوشی بورسیه‌ها بی‌خبرید
گروه جامعه جهان نيوز ـ  جمعی از دانشجویان بورسیه با صدور بیانیه ای به گفته های شب گذشته وزیر علوم در برنامه نگاه یک واکنش نشان دادند. در بیانیه این دانشجویان آمده است:

صحبت های شب گذشته وزیر علوم در برنامه نگاه یک در مقابل میلیون ها نفر بیننده نشان داد که متاسفانه ایشان اطلاع درستی از وضعیت وزارتخانه تحت مدیریت آقای عبدالحسین فریدون (پسرعموی رییس جمهور) در رابطه با قضایایی مانند جنجال سیاسی بورسیه ها و افت علمی کشور ندارد. مشخص شد که وی هنوز واقعیت بسیاری از قضایا، از جمله قضیه بورسیه ها را نمی داند یا اطلاعات صحیحی به وی نمی رسد. از سوی دیگر وزیر محترم می تواند برای اثبات ادعای خود، نام پنج نفر از دانشجویان مظلوم بورسیه که وزارت علوم به آنها ابلاغیه کتبی داده است را به صورت رسانه ای منتشر کند. در مقابل ما می توانیم نام صدها نفر از دانشجویان بورسیه که به صورت شفاهی و در گوشی، به مجازات اعمال شده خود پی برده اند را به اطلاع ایشان برسانیم.


در این راستا ذکر چند نکته ضروری است:

جناب آقای وزیر، منکر
ما می توانیم نام صدها نفر از دانشجویان بورسیه که به صورت شفاهی و در گوشی، به مجازات اعمال شده خود پی برده اند را به اطلاع ایشان برسانیم.
ابلاغ شفاهی و درگوشی دانشجویان مظلوم به آنها شد. حال با این انکار، سه گمانه اصلی به وجود می آید:

۱- وزیر اصلا در جریان مسائل مهم وزارتخانه و دانشگاه ها (جریان بورسیه ها) نیست و حتی در جریان اخبار رسانه ها نیز قرار ندارد.

۲-اطلاعات کانالیزه و کاملا غلط توسط برخی افراطیون از جمله آقای فریدون به وی می رسد و او هم بدون هیچ گونه صحت سنجی این موارد را می پذیرد و به موقع اجرا می گذارد.

۳- ترکیبی از دو فرض فوق.

اگر گزاره نخست صحیح باشد که به وزیر علوم توصیه اکید می کنیم که همین امروز ، با یکی از روسای دانشگاه ها تماس بگیرد و حقیقت امری که از آن غافل است را از وی بپرسد. شاید به این طریق نامه های محرمانه ارسالی وزارت علوم (سازمان امور دانشجویان) در اختیار وزیر نیز قرار بگیرد!

اگر گزاره دوم و یا سوم صحیح باشد که باید گفت این وزارتخانه با یک برنامه پیچیده توسط عناصری خاص اداره شده و متاسفانه پازل خطرناک افراطیون در وزارت علوم، تکمیل گردیده است.

با توجه به صحبت های بدون استدلال منطقی وزیر در موضوع بورسیه ها و ابلاغ های شفاهی، باید تک به تک گزاره های فوق بررسی شود و مشخص شود که چرا وزیر وزارتخانه ای که در کمتر ازچند ماه با روح، روان، آبرو و شرافت بیش از ۵۰۰۰ خانواده مسلمان ایرانی بازی کرده است، هنوز نمی داند که نامه های فوق محرمانه ای از سوی سازمان امور دانشجویان برای روسای دانشگاه ها ارسال شده است که از آنها خواسته اند که ابلاغ ها به صورت کاملا شفاهی و در گوشی انجام شود و هیچ
چرا وزیر هنوز نمی داند که نامه های فوق محرمانه ای از سوی سازمان امور دانشجویان برای روسای دانشگاه ها ارسال شده است که از آنها خواسته اند که ابلاغ ها به صورت کاملا شفاهی و در گوشی انجام شود و هیچ متن مستند و مکتوبی در اختیار دانشجویان بورسیه قرار نگیرد.
متن مستند و مکتوبی در اختیار دانشجویان بورسیه قرار نگیرد.

ادله سست وزیر علوم در رابطه با بورسیه ها نشان داد که جریان تصمیم گیر در وزارت علوم، مسیر خود را می رود و حتی نیازی به توجیه بالاترین مقام اجرایی این وزارتخانه در مورد مهمترین مسائل وزارت علوم نمی بیند. این مساله در شان نظام جمهوری اسلامی و قشر فرهیخته فعال در وزارت علوم نبوده و نیست. در همین راستا، انگیزه ما برای پیگیری مطالبات به حق و ظلم های آشکار اعمال شده توسط این وزارتخانه مضاعف و پیگیری هایمان جدی تر و محکمتر گردید. با توجه به بیانات نادرست آقای وزیر، ما به صورت جدی از وی برای حضور در یک مناظره پیرامون "داستان سیاسی بورسیه ها" و "افت شدید علمی کشور" در یکی ازدانشگاه های کشور و یا صدا و سیما دعوت می کنیم. این مناظره باعث می شود که اطلاعات آقای وزیر در مورد مسائل مهم وزارتخانه نیز تکمیل شود. گرچه می دانیم که جریانی که گرداننده این بازیهای سیاسی در وزارت علوم است، اجازه این کار را نخواهد داد.

اقای وزیرآیا جنابعالی با علم به ایین نامه های سال ۶۴-۶۸ در خصوص بورسیه ها صحبت می کنید یا ایین نامه دیگری نیز وجود دارد که فقط حضرتعالی و دوستان وزارت خانه ای شما از ان اطلاع دارند.که در این خصوص کمیته حقوقی ما در نامه ای جداگانه این موضوع را پاسخ خواهند داد.

نمایندگان کمیسیون آموزش و کمیسیون اصل نود مجلس نیز صحبت های آقای وزیر در رابطه با بورسیه ها و افت علمی کشور را مد نظر قرار دهند و با استناداتی که دارند به وی نشان دهند که اطلاعاتی که از جریانات تندرو و افراطی وزارت علوم دریافت می کند، نباید مبنای تصمیمات و جهت گیری های وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران، توسط وی باشد.

با احترام
شورای هماهنگی دانش اموختگان و دانشجویان بورسیه گروه خادمین نظام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
واقعا وزیر از اتفاقات وزارت علوم خبر ندارد؟ واقعا این قدر بی خبر است که در برنامه زنده تلویزیونی ابلاغهای درگوشی و مخفیانه و افت علمی کشور را انکار می کند؟
خدایا به داد دانشجویان و اساتید انقلابی ما برس که عبدالحسین فریدون تصمیم گیر آنها شده است.
خدایا به داد این انقلاب برس.
Iran, Islamic Republic of
اون كه جبهه رفت ، جانباز شد، اسير شد فقط 40% سهميه داره اون هم فقط براي يك مقطع تحصيلي وبايدم كنكور و آزمون بده و نه استخدام و بورسيه
اما اوني كه نه رنگ جبهه ديده
نه اسير نه جبهه ولي چون پارتي داشته بايد .....
شما اصولگرا هستيد ام از عدالت ميزنيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آبرو براي اسلام گذاشتيد بمانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حضرت علي با بيت المال و پراتي اينطوري رفتار ميكرد
فكر ميكنيد حقوق كه بعدش از اين بابت ميديد به زن و بچه هاتون حلاله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
شما که از هیچ چیز اطلاع نداری نیاز نیست که اظهار نظر کنی. دانشجویان بورسیه فقط 7 مصاحبه علمی تخصصی پشت سر گذاشتند و موفق بیرون آمدند. همه دارای رزومه های سنگین علمی هستند. اونوقت شما اومدی برای نون زن و بچه اونا تحلیل آبکی ارائه می دی.