پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تعبیرجالب آحارونوت ازاظهارات ضدایرانی نتانیاهو

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 387497
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: زوزه تازه نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران برای منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات ناشی از گرانی سرسام آور در اسرائیل است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به سخنان یکشنبه گذشته «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اسرائیل نوشتند: نتانیاهو طبق معمول برای منحرف کردن افکار عمومی از وضعیت شدید گرانی در سرزمین‌های اشغالی و گله ها و شکایت‌های صهیونیست‌ها از هر مناسبتی برای احیای سیاست خود در ایران هراسی سودجویی می‌کند.

نتانیاهو اخیرا در مراسم نام‌گذاری یکی از خیابان‌های فلسطین اشغالی به نام «اسحاق شامیر»، نخست وزیر اسبق رِژیم صهیونیستی ایران را مورد حمله قرار داده و مجددا ادعا کرد که ایران برای دستیابی به بمب هسته ای تلاش می کند.

روزنامه «اسرائیل الیوم» نزدیک به نتانیاهو هم از این سخنان نتانیاهو بهره جسته و مقاله‌ای با این عنوان منتشر کرد که ایران تا چند ماه آینده به بمب اتم دست می‌یابد.

در این مقاله آمده است که در سایه گفت‌وگوهای ایران و گرو ه۱+۵ نتانیاهو درباره خطرات تبدیل ایران به کشوری هسته‌ای هشدار داد و ادعا کرد که این تهدیدی برای همه جهانیان است و نخست تهدیدی برای ماست این تهدیدی خطرناک برای همه ماست که از تهدید داعش خطرناک‌تر است.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مدعی است که ایران قصد دارد با حفظ توان غنی‌سازی، ظرفیت حرکت سریع به سمت ساخت تسلیحات اتمی را در اختیار داشته باشد بعد از لغو تحریم‌ها یک کشور در آستانه هسته‌ای باقی بماند.

اسرائیل الیوم نوشت:اسرائیل نگرانی احتمال دستیابی آمریکا به توافق با ایران است و این توافق می‌تواند ایران را در آستانه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای قرار بدهد به گونه‌ای که طی ماه های آتی بتواند به بمب اتم دست پیدا کند.

کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در چارچوب همین پروژه ایران هراسی این رژیم در گزارشی ادعاهای نخ نمای نتانیاهو را تکرار کرد و گفت: آمریکا موافقت کرده که ایران پنج هزار سانتریفیوژ خود را داشته باشند و این یعنی طی یک یا کم‌تر از یک سال ایران به بمب اتم دست می یابد.

در همین راستا «الکس ویشمن»، روزنامه نگار حوزه نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و نوشت: در مذاکرات ایران و ۱+۵ چه اتفاقی روی داده که نتانیاهو خیز برداشته و از مراسم افتتاح یک خیابان برای به وحشت انداختن دوباره مردم سوء استفاده می‌کند و چه چیز موجب شده که غیرمنتظره بگوید ایرانی‌ها می خواهند به زودی با آمریکا و قدرت‌های بزرگ توافقنامه امضا کند و این امر ایران را به بمب اتم نزدیک می کند.

ویشمن به سوال خود پاسخ می‌دهد و می‌نویسد: شاید چون تعطیلات اعیاد یهودی تمام شده یا داعش دیگر مثل قبل وحشتناک نیست یا تب ابولا هنوز به اسرائیل نرسیده و شاید چون مردم همچنان از بالا رفتن سرسام آور قیمت‌های اجناس و کالاها غر و لند می‌کنند پس باید چه اقدامی کرد؟ بلی درست است، به راهبرد انحراف افکار عمومی از طریق پروژه ایران هراسی می پردازیم که همیشه موفق بوده است.

این روزنامه ادعا کرد که در واقع آمریکا و ایران به دنبال دستیابی به توافق هستند اما این امر روی نمی‌دهد زیرا اختلاف ها همچنان به قوت خود باقی است و در مذاکرات وین هیچ چیزی که داد وفریادهای نتانیاهو را توجیه کند روی نداده است تنها تغییر اساسی مربوط به چهارم نوامبر است که دور دوم مذاکرات تمام می شود و دستیابی به توافق قدرت ایران را در زمینه غنی سازی به پایین ترین حد ممکن می‌رساند.

ویشمن نوشت که کادر وزارت جنگ اسرائیل به یک موضع ثابت و هماهنگ با دفتر نتانیاهو پایبند است و آن اینکه دستیابی به توافقی خوب با ایرانی‌ها ممکن نیست و آمریکایی‌ها و سیاست خارجی آنها ضعیف است در حالی که آنها برای جنگ علیه داعش به همکاری با تهران نیاز دارند.

روزنامه نگار حوزه نظامی روزنامه یدیعوت در پایان آورده است: زوزه‌ای که نتانیاهو درباره ایران می‌کشد نیاز سیاسی وی در شرایط کنونی اسرائیل و منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *