جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بهاي نفت دربازار آسيا کاهش يافت

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 302797
در آستانه نشست کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که بازارها در انتظار هر گونه تغییر در برنامه حمایت از فعالیت اقتصادی در بزر‌گ‌ترین اقتصاد دنیا، از نزدیک آن را دنبال می کنند،‌ بهای نفت در بازار آسیا کاهش یافت.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا ( وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه سپتامبر با ۲۷ سنت کاهش، ۱۰۴ دلار و ۲۸ سنت معامله شد و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه نیز ۱۳ سنت کاهش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۳۲ سنت رسید.

معامله‌گران با احتیاط در انتظار نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بر سر می برند که سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می شود و هر گونه نشانه از تغییر سیاست آن را به دقت زیر نظر دارند.

بانک مرکزی آمریکا به منظور کمک به احیای بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نرخ بهره مستقیم را نزدیک به صفر حفظ کرده است و در حال حاضر ماهانه ۸۵ میلیارد دلار به نظام مالی آمریکا تزریق می کند. این کار خرید سرمایه‌هایی را که پرخطر تلقی می شوند تسهیل می کند. چند وقت اخیر زمزمه‌هایی از توقف تدریجی این سیاست با توجه به بهبود شرایط اقتصادی آمریکا به گوش می خورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، تحلیل‌گران بانک آو اَمریکا مریل لینچ در یادداشتی اعلام کردند: «ما منتظر نشانه‌ای مبهم از سوی بانک مرکزی آمریکا در مورد جدول زمانی دقیق تغییر این سیاست هستیم».
بازارها به تازگی متقاعد شدند که بخشی از برنامه بانک مرکزی آمریکا دست‌کم در ماه سپتامبر لغو خواهد شد.

تحلیل‌گران بانک آو امریکا مریل لینچ افزودند بیشتر رأی دهندگان در کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا مطمئنا خواهان آنند که پیش از پایان سال این برنامه متوقف شود اما نرخ پایین رشد اقتصادی و ارقام تورم باعث می شود احتمالا اجماع قوی بر سر زمان مناسب برای توقف این برنامه حاصل نشود.

بازار از سوی دیگر منتظر انتشار شاخص‌های جدید در مورد کندی رشد اقتصادی چین است که دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.

در بین عامل‌هایی که سبب افزایش بهای نفت می شوند، بحران مصر با تظاهرات جدید هوادران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور که قرار است روز سه‌شنبه به منظور درخواست برای بازگشت وی به قدرت برگزار شود، در صدر قرار دارد.

مصر از زمان سرنگونی محمد مرسی توسط ارتش در سوم ژوییه در بن بست کامل سیاسی به سر می برد. درگیری‌ها روز شنبه در این کشور ۷۲ کشته بر جا گذاشت و تنش‌ها بین مخالفان و هواداران او را که مسئولیت خشونت‌ها را بر گردن یکدیگر می اندازند، تشدید کرد.

این کشور اگر چه نفت صادر نمی کند اما با برخوداری از یک شبکه مهم خط لوله‌ نفت و وجود کانال سوئز در مرکز انتقال نفت خام شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه قرار دارد و به همین علت عاملان بازار نفت از نزدیک تحولات آن را دنبال می کنند.
دوشنبه، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در پایان معاملات بازار نیویورک با ۱۵ سنت کاهش، ۱۰۴ دلار و ۵۵ سنت معامله شد. در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۲۸ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز جمعه، ۱۰۷ دلار و ۴۵ سنت به فروش رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *