جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

کمکهای میلیونی مردم مناطق محروم به غزه

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 372998
احمد کریمی اصفهانی گفت: از مناطقی که توقع زیادی نمی‌رود و خودشان در محرومیت به سر می‌برند، هزینه‌هایی برای کمک به مردم فلسطین واریز شده است که نشان دهنده غیرتمندی مردم این سرزمین‌ها است.
به گزارش جهان، احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار، در خصوص کمک های جمع‌آوری شده از طریق شماره حساب اعلام شده از سوی سازمان بسیج اصناف در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت:

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه تاکنون هنوز به طور کامل موجودی حساب را نگرفته ایم، خاطرنشان کرد: مواردی که برخی از استان‌ها ارتباط گرفته اند و هزینه هایی را واریز کرده اند نشان می دهد که به دنبال مطرح کردن بحث مسلح شدن کرانه باختری از سوی رهبری، مردم استقبال گسترده ای از این فرمایش مقام معظم رهبری داشته اند.

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار، در خصوص کمک های جمع‌آوری شده از طریق شماره حساب اعلام شده از سوی سازمان بسیج اصناف در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا اظهار داشت: پس از افتتاح این حساب تماس های مکرر و ارتباطات زیادی برقرار شد از سراسر استان های کشور و از این اقدام تشکر های زیادی به عمل آمد.

وی افزود: استقبال مردم از این طرح نشان دهنده این بود که مردم ایران و قشر کسبه و اصناف انسان های غیرتمندی هستند وقتی این سایت باز شده بود ابتدا یک محدودت هایی وجود داشت ولی به سرعت این محدودیت ها برطرف شد و امکان انتقال وجه به صورت کارتی از طریق کارت شتاب هم فراهم شد.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه تاکنون هنوز به طور کامل موجودی حساب را نگرفته ایم، خاطرنشان کرد: مواردی که برخی از استان‌ها ارتباط گرفته اند و هزینه هایی را واریز کرده اند نشان می دهد که به دنبال مطرح کردن بحث مسلح شدن کرانه باختری از سوی رهبری، مردم استقبال گسترده ای از این فرمایش مقام معظم رهبری داشته اند.

کریمی یادآور شد: از جاهایی که توقع زیادی نمی رود و خودشان در محرومیت به سر می برند، هزینه هایی واریز شده است که نشان دهنده غیرتمندی مردم این سرزمین هاست.

وی خاطرنشان کرد: : فقط ظرف ۴۸ ساعت از اعلام شماره حساب برای کمک به تسلیح کرانه باختری، بیش از ۲۳ میلیون تومان کمک نقدی توسط اصناف شهر سرباز جمع آوری شده است.

وی افزود: مردم شهر کوچک و محروم قصر قند در استان مرزی سیستان و بلوچستان در اولین ساعات باز شدن حساب خرید تسلیحات برای کرانه باختری رود اردن، ۶۰ میلیون ریال به این حساب واریز کردند.

کریمی گفت: مردم ایرانشهر، یکی دیگر از شهرهای استان مرزی و محروم سیستان و بلوچستان، نیز تا صبح روز شنبه، ۴ مردادماه، ۲۵ میلیون ریال برای مسلح کردن مبارزان فلسطینی کرانه باختری به حساب یاد شده واریز کردند.

وی بیان داشت: مشابه این کار در اقصی نقاط کشورمان در حال انجام است و نشان دهنده این است که استقبال خوبی است؛ چرا که این موضوع برای مردم تازگی داشته است و تا کنون کمکی برای تسلیح کردن مردم کرانه باختری جمع نشده بود.

دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد: این خواسته درونی مردم بوده است که با مطرح شدن از سوی رهبری با استقبال گسترده مواجه شده است و نشان‌دهنده غیرت دینی مردم است که در مقابل ظلم ساکت نمی نشینند.

کریمی در خصوص اقدامات بعدی برای ارسال این کمک‌ها به مردم فلسطین، اظهار داشت: با طی شدن مراحل لازم پس از جمع آوری این مبالغ، در نهایت گام های بعدی نیاز به یک سری هماهنگی ها دارد و قطعاً این موضوع در ادامه اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه اسرائیل یک رژیم غاصب است جز با زبان زور نمی تواند با دنیا ارتباط برقرار کند تصریح کرد: این شماره حساب مفتوح است و از لحظه افتتاح آن تا هر زمان که اعلام شود مردم می توانند مبالغ خود را به این حساب واریز کنند. این برنامه یک برنامه بلند مدت است و همچنان این کمک ها ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *