پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

ارائه‌پیشنهادات هسته‌ای آمانو به شمخانی

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 431226
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی پیشنهادات هسته ای خود را به دبیر شورا ی عالی امنیت ملی ارائه داد که شمخانی فاصله گرفتن آژانس از جایگاهی حقوقی اش را عامل کاهش اعتماد به این نهاد خواند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در تهران، با تأکید بر ضرورت ارتقای نقش فنی آژانس در تعامل با اعضا، فاصله گرفتن این نهاد بین‌المللی از جایگاه حقوقی خود را موجب کاهش اعتماد به کارکردهای واقعی و مثبت آن دانست.

علی شمخانی با تشریح فراز و فرودهایی که در روابط میان جمهوری اسلامی ایران وآژانس در طول ۱۲ سال گذشته وجود داشته است اظهار داشت: همکاری فعال براساس قوانین و رویه های حقوقی متعارف و اجرای تعهدات پذیرفته شده قانونی، اصل محوری در تعامل ایران با سازمان ها و نهادهای بین المللی است.

وی با یادآوری برخی موانع همکاری که در گذشته به دلیل اتخاذ رویکردهای متفاوت ازجانب آژانس که روند تعامل مثبت را با چالش مواجه کرد افزود: ایران چون گذشته آماده ادامه همکاری نزدیک با آژانس برای حل مسائل باقیمانده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اراده سیاسی قاطع در کشورمان برای دستیابی به توافق عادلانه و متوازن که تامین کننده حقوق قانونی ایران به عنوان عضو پیمان ان پی تی باشد اظهار داشت: پایداری و اصالت هر توافقی در گرو ایجاد رضایت در طرفین مذاکره است.

شمخانی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی ذاتی ایران در صنعت صلح‌آمیز هسته ای و فقدان زمینه تحمیل توافق غیرمفید به ایران گفت: هر گونه پیشنهادی که دارای کارکرد واقعی در زمینه ادامه پیشرفت صنعت صلح‌آمیز هسته ای و رفع غیرمشروط تحریم های غیرقانونی و ظالمانه باشد به طور قطع با نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر مجدد به جمهوری اسلامی ایران نگرانی ها و حساسیت های موجود در حوزه همکاری های مشترک را قابل درک دانست.

وی با تاکید بر ادامه همکاری فی‌مابین به منظور دستیابی به راه حل های مشترک برای پشت سر گذاردن موانع موجود، پیشنهادهایی برای عبور از مسائل مورد اختلاف و سرعت یافتن روند همکاری های جاری ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اراکی
Latvia
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس ء جاسوس و مزدور سازمان سیا و عروسک دست آموز امریکایی هاست .
سیاح
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد چه هست ?
پیشنهاد به دبیر شورای عالی امنیت ملی حتما جنبه امنیتی و نظامی دارد ?!
آقای شمخانی بهتر از من می داند که امنیت چقدر مهم است و امیدوارم مثل اعضای خانواده اش که ۸نفر شهید شدند مستحکم بایستد
علی
امیدوارم این بازدید و ملاقات در اجرای سناریوی بازجویی از شخصیت‌های ایرانی نباشد! و همچنین امید دارم که آقای شمخانی اطلاعاتی به ایشان نداده باشند!!