جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۱۰
صفار هرندی در کنگره کانون تربیت اسلامی:

می‌گویند ساکت باشیم چون در دوره جدید باید پیچ و مهره‌هایمان با بیان و نگاه کدخدا تنظیم شود

انقلاب کردیم که آقابالاسر نداشته باشیم
پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 441027
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان مبنی بر اینکه بعد از توافق هر حرفی نباید زده شود و یک دوره جدید آغازشده گفت: انقلاب کردیم که آقا بالاسر نداشته باشیم و اراذل و اوباش‌های بین‌المللی مدیریت ما را به‌دست نگیرند.
می‌گویند ساکت باشیم چون در دوره جدید باید پیچ و مهره‌هایمان با بیان و نگاه کدخدا تنظیم شود
به گزارش جهان، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام صبح امروز (پنج‌شنبه) در چهارمین کنگره کانون تربیت اسلامی در مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران اظهار داشت: در گذشته‌های دور آن چیزی که برای کشورهای سلطه‌گر در ارتباط با ایران مهم بوده است تاثیرگذاری مستقیم بر مقدرات ایران بود.

وی افزود: قبل از انقلاب ایران تاثیرگذاری مستقیم بر مقدرات ایران آسان بود چرا که کسانی مقدرات را به دست گرفتند که دست‌نشانده غربی‌ها به معنای واقعی بودند. به گونه‌ای که امام درمورد شاه ملعون می‌فرمود «مردک خودش می‌گوید غربی‌ها ترجیح دادند که من اینجا باشم».

صفار هرندی ادامه داد: کسی با این مشخصات مطلوب‌ترین مهره برای کشورهای استعماری است که می‌خواهند مسلط بر سرنوشت یک کشور باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: با وقوع انقلاب این سلسله وابستگی مسئولان و مدیران جامعه به قدرت‌های سلطه‌گر قطع شد اما انگیزه‌های درونی آن کسانی که اینجا برای خود نقش تعیین کرده بودند از بین نرفت و دنبال راه‌های دیگری رفتند.

وی خاطر نشان کرد: اصلی‌ترین راه برای تاثیرگذاری، چهره‌هایی بودند که پس از انقلاب مقدرات کشور را به دست گرفتند بنابراین روش‌ آنها یارگیری از جریان انقلاب بود.

صفار هرندی ادامه داد: برای بعضی‌ها مثل سخنگوی دولت موقت آنقدراین ماجرا رسوا و رو بود که وقتی مسایل برملا شد همه دانستیم که وی آشکارا مسایل درون جبهه انقلاب را با اجنبی‌ها درمیان گذاشته بود و در واقع دست ما را پیش آنها رو می‌کرد.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افرادی هم بوده و هستند که چنین ارتباط ننگین را با شبکه‌های جاسوسی دشمن نداشته و ندارند اما آنچه در دل و ذهنشان در مورد غرب می‌گذرد متفاوت است.

وی به استعمار فرانو که چندی پیش توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، اشاره و خاطر نشان کرد: این استعمار نگاه سنتی و مصطلح که یک منطقه و یا کشوری را زیر سلطه خود می‌گرفتند و یا استعمار نو که افرادی به نیابت از آنها همان کارها را می‌کردند نیست؛ استعمار فرانو به این معناست که کسانی ذهن و دلشان با آهنگی که از طرف استعمارگرایان نواخته می‌شود تنظیم شده و هماهنگ است.

صفار هرندی ادامه داد: ما هیچ نشانه‌ای از وابستگی و یا اینکه اینها جاسوس غربند یا ارتباط پنهانی با غرب دارند، نداریم و چه بسا که هیچ وقت هم چنین چیزی پیدا نشود اما اینها کسانی هستند که نسبت به جریان سلطه‌گر شیفتگی در آیین، ذهن و دلشان هک شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شیفتگان غرب پیشرفت و توسعه را در گرو وابسته کردن خود به دیگران می‌دانند گفت: وقتی شما از مقوله وابستگی حرف می‌زنید همواره این ذهنیت در شما به وجود می‌آید که عزت و استقلال کشور زیر سوال می‌رود اما برای این قشر عزت مهم نیست، از نگاه آنان وابستگی چیز بدی نیست چرا که می‌گویند وقتی وابستگی به پیشرفت ما کمک می‌کند چرا باید نسبت به آن تا این حد ذهنیت بد داشته باشیم؟

به اعتقاد وی شیفتگان غرب استقلال را یک عامل مزاحم برای پیشرفت می دانند و می‌گویند استقلال یک عنصر مربوط به قرن نوزدهم بوده و حالا موجودیت چندانی ندارد.

صفار هرندی ادامه داد: لازم نیست این اشخاص (شیفتگان غرب) که چنین حرفی را می‌زنند با سفارت انگلیس یا فلان سفارت روابط پنهانی برقرار کنند، این هماهنگی که بین آنان و جریان سلطه به وجود آمده همان مقوله استعمار فرانو است و مصیبتی است که امروز جوامع خواهان استقلال، عزت و پیشرفت با آن روبرو هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این افراد البته به لحاظ تراز علمی سطوح بالا و چهره‌های شاخصی هستند اما در دل‌هایشان چنین اعتقادی در حال موج زدن است.

وی با تاکید بر اینکه نفوذ از طریق استعمار و استعمار نو به اتمام رسیده است گفت: امروز مقوله نفوذ در اذهان افراد در دستور کار قرار دارد. نفوذ امروز آنگونه نیست که بتوان وابستگی فلان فرد توسط دستگاه اطلاعاتی ما کشف شود ما با افرادی طرف هستیم که قبلاً از آنها نشانه‌های برجسته‌ای در پیشگامی انقلاب را دیده بودیم.

صفار هرندی خاطر نشان کرد: این افراد کسانی هستند که نوشته‌های شاخص و راهنمای عمل برای جریان انقلابی بودند.

«یکی از افرادی که جزو تئوریسین جریان منحله مشارکت بوده است مقالات بسیار انقلابی و غیرتمندانه علیه استکبار و ایالات متحده امریکا نوشته و در دهه ۷۰ به نوعی نظریه پرداز وابستگی به آمریکا می‌شود واین گونه بیان می‌کند که برای رسیدن به دموکراسی چه عیبی دارد که متصل به آمریکایی‌ها شویم؟».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این تفکرات مانند یک بختکی است که امروز روی قشر جریان روشنفکر افتاده است و تصورشان این است که شرایط امروز جهان با گذشته فرق کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: اظهاراتی که می‌کنیم و احکامی که صادر می‌کنیم با برآورهای ما متناسب است و برآوردهای ما برآمده از اطلاعات ما است، گاهی اطلاعات غلط ما را در دچار برآورد نادرست می‌کند و این موجب یک قضاوت نادرست‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که حکم می‌کنند ما امروز چاره‌ای جز وابستگی به جریان سلطه برای رستگاری نداریم نه از باب اینکه اینها ارتباط پنهانی با آنها دارند_ البته من نمی‌خواهم این را انکار کنم چرا که مزدورانی هم هستند که ارتباط پنهانی دارند و مبالغی نیز از اجنبی‌ها دریافت‌ می‌کنند_ اما لازم نیست این را توسعه دهیم به همه کسانی که دچار این بیماری شده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: این بیماری اعتقادی و فکری است چرا که شخص بر حسب اطلاعات غلط خیال می‌کند دارد به سمتی می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور همه دنیا زیر بلیت قدرت واحد به نام آمریکا است، بنابراین چاره‌ای جز این نداریم که ما هم خود را در این منظومه تعریف کنیم و به عضوی از این خانواده تبدیل شویم. بنابراین تصور و خیال‌هایی از این قبیل براساس یکسری برآورد غلط و اطلاعات نادرست است.

«یکی از مسئولان عالی‌ رتبه کشور به ترکیه رفته و بعد از سفر تصریح کرده که ما ۷۰ سال از ترکیه عقب‌تریم. آیا ما از ترکیه ۷۰ سال عقب هستیم؟! کشورهای غربی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سرمایه سنگینی وارد این کشور شد اما این روزها اگر کسی سراغ درون ترکیه را بگیرد و ببیند چه می‌گذرد همه چیز مشخص می‌شود، این تقلاهایی که موجب شده دولت دچار تزلزل شود. اکثریتی که در مجلس شکل گرفته بود آنقدر ناکافی بود که نتوانست یک دولت شکل دهد و حالا می‌خواهند یک دولت وحدت ملی شکل دهند، مشکلات این کشور برآمده از یکسری اتفاقات از درون آنها است.»

وی با بیان اینکه ظواهر کشور ترکیه عمده امکاناتی عاریتی است گفت: ترکیه ۴۰۰ میلیارد دلار بدهی دارد، ما نباید فقط ساده‌انگارانه بیندیشیم و ظواهر را ببینیم.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: امروز خود غربی‌ها وقتی می خواهند اقتصاد دنیا را ارزیابی کنند اقتصاد ایران را بین ۲۰ کشور برتر قرار می‌دهند اما حالا یک مقام مسئول تا ترکیه رفته و آب از لب و لوچه‌اش آویزان شده است.

صفار هرندی با بیان اینکه اقتصاد ما در شوک اقتصادی جهان و تحریم‌ها باز هم آنگونه که باید و شاید کمر خم نکرد و سرپا ایستاد گفت: اقتصاد ما سر پا ماند چون ما در اقتصاد بین‌الملل حل نشده بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هسته اصلی مباحث خود یعنی نفوذ پرداخت و خاطر نشان کرد: عنصر نفوذ به هر شکل با هدف تاثیرگذاری روی جریان اداره ملی کشور و خارج کردن عنصر ملی و بدل کردن آن به جریانی که سرنخ تصمیمات در داخل کشور نباشد و به خارج متصل شود، تلاش می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام به اظهارات رئیس دولت یازدهم درمورد اظهارنظرهای گوناگون پس از برجام اشاره کرد و گفت: یک حرف نگران کننده توسط یک مسئول محترم بیان شد که بعد از برجام دیگر اینگونه نیست که ما هر جوری دلمان خواست حرف بزنیم. ساکت! یک دوره جدیدی آغاز شده یعنی باید پیچ و مهره‌ها را با بیان و نگاه کدخدای عالم تنظیم کنیم و همین جوری نمی‌شود دیگر حرف زد.

صفار هرندی به محلی که در آن سخنرانی می‌کرد یعنی قتلگاه شهیدان حزب جمهوری اسلامی و در رأس آنان شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اشاره کرد و اظهار داشت: انگیزه این شهیدان برای حضور در جریان انقلابی یک مضمون غالب است که ما قیام و انقلاب کردیم که آقا بالاسر نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما انقلاب کردیم که اراذل و اوباش سلطه مدیریت کشور را به دست نگیرند و به ما امر و نهی نکنند، آرمان همه شهدا شاید این باشد که ما در مسیری قدم برداریم که خودمان آقای خودمان باشیم نه دیگران.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: آیا کشوری که خودش صراحتا اعتراف می‌کند ۱۸ هزار میلیارد دلار بدهی دارد در حالی که تولید ناخالصش ۵۰۰ هزار میلیارد دلار از این کمتر است، می‌تواند دست دیگر کشورها را بگیرد و آنها را از بحران نجات دهد؟ مدت‌ها است که دیگر آمریکا نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ اگر ۴۰ سال پیش سراغش رفته بودید این کار را می‌کرد.

صفارهرندی معتقد است که تنها انگیزه آمریکایی‌ها سدبندی در برابر موج استقلال خواهی از نوع نگرش انقلاب اسلامی است که در جهان شایعه شده است و خنده‌دار اینکه بعضی از این نظریه پردازها که از رسانه ملی نیز نقطه‌نظراتشان مطرح می‌ شود می‌گویند باید به آمریکا نزدیک شد چرا که آمریکا به دنبال ثبات منطقه است.

وی ادامه داد: این نگرش همان احیای ژاندرمری منطقه است که رژیم معدوم شاه صورت داده بود، ما می‌توانیم در منطقه ثبات به وجود آوریم اما با مشارکت نیروهای محلی و بومی نه با عربده‌جویانی که هرجا پا می‌گذارند می‌خواهند از دم همه چیز را نابود کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حوادث امروز همان تحلیل‌های ۱۰ سال پیش نیروهای انقلابی در مورد شرایط است،‌ گفت: تحلیل‌های ۱۰ سال پیش ما امروز در قالب خبر از زبان خود آمریکایی‌ها شنیده می‌شود. خودشان می‌گویند ما نمی‌توانیم شرایط را به سمتی ببریم که در خاورمیانه جنگی راه بیفتد چون نفعی در این کار نیست.

به گفته صفارهرندی امروز برخی‌ها منت بر سر مردم می‌گذارند که ما آمدیم و با تدابیر خود سایه جنگ را برداشتیم. کدام جنگ؟‌! خود عوامل دشمن امروز می‌گویند ما همچنین غلطی نمی‌توانیم بکنیم، البته آقایان اصلاح‌طلب نیز وقتی روی کار آمدند منت بر سر مردم گذاشتند که زمانی که ما آمدیم موشک‌های دشمن ایران را نشانه گرفته بود، حرف مهملی که هیچ وقت اثبات نشد.

وی ادامه داد: موشک‌های ایالات متحده و شرکای آنها بر روی سوریه کلید کرده بود و درست روز عملیات هیچ اتفاقی نیفتاد و بعداً آمدند توجیه کردند که ما ترسیدیم روسیه تحریک شود و جنگ جهانی صورت گیرد. اما حرف واقعی را کسانی دیگری گفته‌اند و آن این بود که مسائل خاورمیانه دیگر مثل سابق نیست چون عنصر تعیین کننده مثل انقلاب اسلامی ایران در این منطقه حضور دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها و شرکای آنها برای توجیه عدم حمله خود به سوریه طرح فریب را کلید زده‌اند گفت: طرح فریب آنها این بود که پای موشک‌های روسیه پاسداران ایرانی ایستاده‌اند واقعیت امر این بود که تربیت انقلاب اسلامی حضرت امام و خلف صالح ایشان از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته و شامل ملت‌های مجاور ما و بعضاً در دوردست‌ها شده است، حالا دیگر به ایران به مثابه یک بازیگر در اطراف خلیج فارس نگاه نمی شود بلکه امروز از دریای سرخ نیز نگرانند و می‌گویند سمپاتهای ایران در آنجا مستقر هستند.

صفارهرندی معتقد است که عملیات نفوذ قرار است کارکردش این باشد که به افراد داخل تفهیم شود که نفع شما در این است که گلیم خود را از آشوب‌های خاورمیانه بیرون بکشید. این تفهیم ظاهری وسوسه‌کننده دارد و شاید اینگونه برداشت شود که باید از این آشوب در امان بمانیم اما اگر دقیق‌تر شویم می‌بینیم امنیت امروز ما به دلیل حضور در این آتشفشان در حال جوشش است.

وی خاطرنشان کرد: سوریه هدف غایی دشمنان نبود بلکه این یک دومینو بود و آنان پس از سوریه کم کم به سراغ عراق (که رفتند)، یمن، لبنان، بحرین و حتی ایران می‌آمدند بنابراین یک هدف نقطه‌ای نبود.

عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام در مورد برجام نیز خاطرنشان کرد: چرا باید در جمع حزب‌اللهی بر سر اینکه برجام خوب است یا بد است مناقشه صورت گیرد بلکه موضوع اصلی ماجراهای بعد از برجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین اکسیری که توانسته این ملت را نگه دارد اکسیر وحدت بوده بنابراین نباید اختلافات جای یکپارچگی‌ها را بگیرد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ننگ بر عاشقان کدخدا .
سیاح
Iran, Islamic Republic of
عالی بود بسبار منطقی و مستدل
حرف حق جواب ندارد
Norway
یکی از بزرگترین مشکلاتی که تا کنون - از زمان بنی صدر منهای شهیدرجایی و رهبری - داشته ایم این است که روسای جمهور یک مقدار در استنباط از نقش و حدود اختیارات خود درست عمل نمی کنند . کار روسای قوه مجریه سیاست گذاری کلان و تعریف اهداف و استراتزی های نظام نیست . اینها مجری سیاست ها هستند . چیزی در حدنخست وزیر در برخی ازکشورها . مصداق صحبت های من را کم و بیش همه شما خوانندگان دیده اید .
رهگدر
Norway
متاسفانه عادت غلطی که در رژیم سابق رایج بوده هنوز هم در فرهنگ ما ادامه دارد و برای ما رئیس جمهور، نخست وزیر و یا کلاً رؤسای دولتها حکم شاه را دارند و انگار تمام امور در دست آنهاست و اصلاً قوای دیگر را فاقد صلاحیت دانسته و فکر نمیکنیم که تقسیم کار و مسئولیتی وجود دارد و تمام تصمیم گیریها در یک کانون قرار نگرفته.
نکته بعدی اینکه طبق نظر حضرت امام رضوان ا... که توصیه کرده بودند روحانیت در امور اجرائی کاندید نشود و شأن روجانیت ایجاب میکند که بیشتر در مجلس فعالیت داشته باشند و تنها موردی که ایشان رضایت به ریاست جمهوری روحانیت دادند زمانی بود که کشور ما رئیس جمهور شهید رجائی و نخست وزیر شهیذ باهنر را یک مرتبه از دست داده بود و هیچ کاندیدای مناسبی در آن مقطع وجود نداشت لذا حضرت امام رضوان ا... به کاندیدا شدن حضرت آقا رضایت دادند.
بصير
نگذاريد انقلاب دست ناهالان بيفتد..............
توهم دارید خودتان می گویید و خودتان تحلیل می کنید ضر به ای که روحانی به امریکا وبه قول شما کدخدا زده هیچکس نزده
ناظمی هرندی
فعلا که آقا بالا سر ما روس ها و چینی های کمونیست هستند که انشاءا... با تدبیر و امید از شر آنها رهایی خواهیم یافت .
اين جملات از مادر عروس اصول گرايان بود. لذت برديم كدخداهاي اصول گراها عجب منطقي دارند. انهم منطق 4درصدي
یکی از سر دسته های جریان کُدخدائیسم!
آقای هرندی شما و دوستانتان به دنبال تفرقه افکنی فتنه گرها و به دنبتال سراب انحراف رفتید و در نهایت این آتشی است که با بی بصیرتی لیبرالها را به جان مردم و نظام انداخنه اید و اکنون کاسه گدایی چه کنم چه کنم به دست گرفته اید