پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
قهرمانی شیلی در کوپا آمه ریکا

آرژانتین باز هم دوم شد !

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 431622
تیم ملی شیلی با برتری برابر آرژانتین برای نخستین بار قهرمان کوپا آمه ریکا شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دو تیم آرژانتین و شیلی در دیدار نهایی رقابت های کوپا آمریکا در استادیوم ملی شهر سانتیاگو و با قضاوت تیم داوری کلمبیایی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شیلی در ضربات پنالتی به برتری رسید.

نیمه نخست را شاگردان سامپائولی با حمایت پرشور هواداران خود بهتر آغاز کرده و با در دست گرفتن کمربند میانی بازی توانستند چند موقعیت خوب گلزنی ایجاد کنند که در مهم ترین آن ها ضربه چکشی آرتورور ویدال را سرخیو رومرو با واکنشی به موقع مهار کرد. در ادامه آرژانتینی ها سوار بر بازی شدند و با ضربه سر سرخیو آگوئرو تا آستانه رسیدن به دروازه نیز پیش رفتند، که واکنش عالی براوو مانع از پیش افتادن آلبی سلسته ها شد. در ادامه مهم ترین صحنه نیمه نخست رخ داد و آنخل دی ماریا همچون رقابت های جام جهانی پس از مصدومیت از ناحیه ماهیچه پای راست مجبور به ترک زمین شد تا ازکوئیل لاوتزی به میدان آمده و در شرایطی که همگان منتظر سوت پایان نیمه نخست بودند، یک موقعیت ایده آل لزنی را از دست دهد تا در نهایت ۴۵ دقیقه اول بدون فرو ریختن دروازه ها به پایان برسد.

نیمه دوم اما مسابقه جذابی را به اندازه ۴۵ دقیقه اول شاهد نبودیم. دو تیم رو به احتیاط آورده و تنها چشم به استفاده از حرکات بازیکنان تکنیکی خود در خط حمله داشتند. جدی ترین موقعیت در دقیقه ۹۲ رخ داد جایی که گونسالو هیگواین توپ را در مقابل دروازه خالی شیلی به بیرون زد تا کار به وقت اضافه بکشد.

در وقت های اضافه نیز مطابق انتظار آثار خستگی بر ساق های بازیکنان دو تیم مشهود بود و هیچ یک از تیم ها علاقه ای به حمله کردن و ایجاد موقعیت گلزنی نداشتند.

در پنالتی تیم ملی شیلی موفق شد با نتیجه ۴ بر یک به برتری برسد.

فرناندس، ویدال، آرانگوئز و آلکسیس برای شیلی گلزنی کردند و آن طرف تنها مسی پنالتی اش را گل کرد و هیگوآین و بانگا پنالتی خود را از دست دادند.

به این ترتیب طلسم قهرمان نشدن آرژانتین در کوپا که از سال ۱۹۹۳ آغاز شده است ادامه پیدا کرد. شاید برای یک دوره ۴ ساله دیگر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *