جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مانور اسرائیل علیه کاروان آزادی ۲

يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب: 170820
ارتش رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر رزمایشی را در راستای آمادگی برای رویارویی مسلحانه با کاروان کمکهای بشردوستانه به غزه موسوم به کاروان آزادی ۲ آغاز کرده است.
به گزارش مهر تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با تایید خبر رزمایش فشرده ارتش اسرائیل اعلام کرد: "اوفیر جندلمان" سخنگوی نتانیاهو درباره حرکت کاروان کاروان آزادی ۲ به سوی نوار غزه هشدار داده است.

سخنگوی نتانیاهودر این باره گفت: تلاشهایی را برای جلوگیری از رسیدن کاروان آزادی ۲ به نوار غزه آغاز شده و ما هرگز به هیچ کس اجازه نمی دهیم به مرزهای آبی وارد شود.

این در حالی است که کاروان آزادی ۲ قرار است بعد از گذشت سه هفته کمکهای بشردوستانه خود را به دست ساکنان نوار غزه که در شرایط بد انسانی قرار دارند، برساند.

جندلمان حرکت کاروان حامل کمکهای بشردوستانه به نوار غزه برای کمک رسانی به مردم فلسطین را اقدامی تحریک آمیز علیه تل آویو و در جهت خدشه وارد کردن به منافع منافع امنیتی رژیم اشغالگر قدس دانست. وی هدف این کشتی ها را حمایت سیاسی و تبلیغاتی و معنوی از جنبش حماس تلقی کرد.

بنابراین گزارش، محافل نظامی صهیونیستی نه تنها خودشان را برای همه شرایط مجهز کرده اند، بلکه نیروی دریایی ارتش خود را نیز برای رویارویی با حوادث غیر منتظره از ناحیه سرنشینان کاروان آزادی آماده کرده است و احتمال دست بردن به خشونت را نیز رد نکرده اند.

با این وجود واحد موسوم به "شبیطت ۱۳ "وابسته به نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی کامل خود را برای حمله به کاروان آزادی ۲ اعلام کرده است.

این واحد نظامی اعلام کرد از تمام نیروهای ذخیره اش برای حمله به کاروان آزادی۲ استفاده می کند و آنها هم اکنون در حال آموزش با نمونه کشتی شبیه به کشتی مرمره ترکیه هستند. منابع نزدیک به نیروی دریایی ارتش صهیونیستی ادعا کردند که هیچ راه حل ویژه ای برای متوقف کردن کاروانهای حامل کمکهای بشردوستانه اعزامی به نوار غزه وجود ندارد و راهکار اصلی مورد نظر در برخورد با کشتیها، این بار هم مانند گذشته همان حمله به کاروانها است. البته این بار نظامیان صهیونیست خود را برای جنگ تن به تن نیز آماده کردند.

منابع نظامی صهیونیست اعلام کردند ارتش اسرائیل قادر به واکنش مناسب و اقدامات غافلگیرکننده برای بازداشتن سرنشنیان کشتیها از شکستن محاصره دریایی نوار غزه است.

این منابع افزودند: ما به فعالان پیشنهاد کردیم که محموله های کشتی هایشان را به بنادر رژیم صهیونیستی منتقل کنند تا بعد از بازرسی امنیتی به غزه منتقل شود، اما این پیشنهاد مورد قبول فعالان واقع نشد و این امر نشان می دهد که هدف از حرکت این کشتیها به سوی نوار غزه حمایت تبلیغاتی از حماس است.

معاون فرمانده نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی به همین مناسبت نشستی را با افسران ارشد ارتش اشغالگر تشکیل داد تا راههای مقابله با ناوگان آزادی ۲ را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به تلاشهای دیپلماتیک تل آویو برای جلوگیری از حرکت این نوع کشتیها به نوار غزه گفت : سعی می کنیم از تجربه حمله نیروی دریایی ارتش به کشتی مرمره در سال گذشته استفاده کنیم.

گفتنی است صهیونیستها در خرداد ماه سال گذشته با حمله وحشیانه به کاروان آزادی جنایتی هولناک مرتکب شدند، کشتیهای رژیم صهیونیستی با پرچمهای سفید در آب های بین المللی، کاروان آزادی را محاصره کرده و بالگردهای این رژیم نیز آن را هدف قرار دادند. این حمله ۹ کشته و ۴۸ مجروح برجای گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *