پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

آلبوم منشورپاسخی به فیلم ضدایرانی ۳۰۰

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 386920
آلبوم موسیقی با نام «منشور» حاوی ۱۱ قطعه موسیقی است که آهنگسازی آن را وحید زردی انجام داده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، این آلبوم در فرم سموفنی ساخته شده و برای ارکستر سمفونیک تنطیم شده است و پس از انتشار فیلم ضد ایرانی با نام ۳۰۰ که محتوای آن بی شباهت به داستان زندگی کوروش بنیانگذار سرزمین پارسی نبوده، برای نخستین بار در ایران این مجموعه در پاسخ به آن فیلم منتشر شده است.

هومن اتابکی مایستر ارکستر سمفونیک صداو سیما نوازندگی ساز ویولن و ویولا این اثر را انجام داده است. در این آلبوم سعی شده تا زندگی کوروش داستان وار حکایت شود.

اوتور،‌تولد،رویای شب‌،کاساندان، تردید،مکاشفه،‌منشور کوروش کبیر، فغان وداع،‌مرگ،فاتح ابدی، ستایش نام قطعات این آلبوم است.

وحید زردی آهنگساز این اثر در مورد قطعات این آلبوم اینگونه شرح می‌دهد که بعد از اورتور، از تولد کوروش شروع کردم تا در نهایت به مرگ او رسیدم ولی آلبوم را محدود به کوروش نکردم.

وی می‌افزاید: در آخر آلبوم قطعه «فاتح ابدی» را داریم که یعنی این داستان همچنان ادامه دارد تا ابدیت. همه می توانند کوروش باشند و این فتح ابدی را برای سرزمین خودشان، برای کشور خودشان و برای ایده‌های خودشان داشته باشند. و قطعه آخر "ستایش" است که آن را به عنوان یک کالانس برای کل آلبوم در نظر گرفتم. چون نمی خواستم کل کار به عنوان یک روایت باستانی و اسطوره‌ای و دور از دسترس به نظر برسد.

این آهنگساز جوان همچنین به این نکته اشاره می‌کند که در قطعه‌ای به نام "کاساندان" ؛ کاساندان نام همسر کوروش است و درواقع در آن مسائل احساسی کوروش را مطرح کردم. یا در قطعه‌ای به نام "فغان و وداع" مسائل انسانی کوروش مطرح شده؛ آنچه در مرز بین هستی و نیستی برای کوروش مطرح بوده؛ در لحظه ای که دارد از دنیا می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *