پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

نسل سوم «دارا» و «سارا» از گرد راه رسیدند

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 436627
قرار بود نسل سوم عروسک‌های دارا و سارا، همزمان با نخستین جشنواره اسباب‌بازی رونمایی می‌شوند و بچه‌ها با آنها، عکس سلفی می‌گیرند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قرار بود نسل سوم عروسک‌های دارا و سارا، همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب از راه برسند اما با تاخیر چهار ماهه و همزمان با نخستین جشنواره اسباب‌بازی رونمایی می‌شوند و بچه‌ها می‌توانند با عروسک‌هایی که لباس بومی بر تن دارند،عکس سلفی بگیرند.

پیش از این علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر از به بازار آمدن نسل سوم عروسک‌های «دارا و سارا» با ترکیبی تازه خبر داده و گفته بود: نسل جدید این عروسک‌ها دارای مفصل و حرکات طبیعی‌تری هستند. چشم‌های آنها نقاشی نشده و پلک و مژه دارند و می‌توانند با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند.

او همچنین با اشاره به این‌که ما عروسک‌ساز نیستیم و تنها کار تجاری انجام نمی‌دهیم گفته بود: عروسک‌سازی یک کار تجاری است ما باید در کنار ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و با نوع پوشش عروسک‌ها و نوشتن رمان و قصه و حتی ساخت فیلم و پویانمایی براساس شخصیت‌های «دارا و سارا» سبک زندگی خود را ترویج کنیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داده بود: قرار است خانواده «دارا و سارا» شکل بگیرد و ما بچه‌های خود را در قالب بازی رایانه‌ای و قصه و فیلم که براساس این دو شخصیت عروسکی نوشته و ساخته شده‌اند با سبک زندگی ایرانی- اسلامی اشنا کنیم.

صورت ظاهری و کاراکتر عروسک‌های نسل سوم دارا و سارا تغییر نکرده تنها داری حرکت مفصلی شده‌اند. یعنی بازو، کتف و زانوی آنها حرکت می‌کند.

روز دوشنبه، ۱۲ مردادماه،مجموعه‌ مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب با حضور بیش از ۸۰ شرکت تولیدی اسباب‌بازی و ۳۰ طراح، در کنار سمینارهای تخصصی، غرفه‌ای را نیز به این دو عروسک، یعنی «دارا و سارا» اختصاص می‌دهد تا بچه‌های بازدیدکننده با عروسک‌های محبوب خود عکس سلفی بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *