پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

یک میلیون دلار مالیات برای ملک بیل گیتس

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 373221
در حالیکه وزارت راه و شهرسازی در خصوص مالیات بر زمین و ملک موضع مخالفت اتخاذ کرده است، در بسیاری از کشورها مالیاتهای بر زمین و مسکن به عنوان مهمترین ابزار سیاستهای کنترل سوداگری در بازار مسکن شناخته می شود؛ در همین راستا رسانه ها از مالیات سالانه یک میلیون دلار بر ملک بیل گیتس توسط اداره مالیاتی واشنگتن خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از مسیرآنلاین، خانه ای که بیل گیتس در آن زندگی میکند ظرف ۷ سال ساخته شده، توسط خود بیل گیتس طراحی شده و هزینه ساخت این خانه ۱۱۳ میلیون دلار بوده است. این خانه ویلایی پرهزینه بر روی زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع ساخته شده است. بیل گیتس زمین این خانه را در سال ۱۹۸۸ به مبلغ ۲ میلیون دلار خرید و در سال ۱۹۹۵ ساخت آن به پایان رسید. در سال ۲۰۰۵ قیمت این خانه ۲۰۰ ملیون دلار برآورد شده است؛

این مرد ثروتمند هر سال برای این ساختمان مالیاتی به مبلغ یک میلیون دلار به دولت می‌پردازد؛ یعنی حدود ۵در هزار ارزش ملک، مالیات پرداخت می شود؛ این هزینه تقریبا ۲۵ برابر درآمد متوسط سرانه مردم آمریکا در هر سال است.

برای درک بهتر موضوع، اگر در تهران یک خانه بمیزان یک میلیار تومان ارزش داشته باشد، سالانه باید ۵ میلیون تومان مالیات پرداخت کند جالب آنکه ارزش این ملک (با احتساب قیمت زمین و قیمت ساخت و میزان سالی که برای ساخت ان صرف شده است) بعد از ۲۵ سال حداکثر ۲ برابر شده است!

از خصوصیات این منزل آنست که به محض ورود هر مهمان یک microchip به سینه او نصب می گردد که ارکاندیشن و الکتریسیته و سایر احتیاجات در محل سکونت مهمان ، با سلیقه و خواست مهمان ، مرتبا بصورت اتوماتیک تنظیم می گردد. در ضمن تمام دکوراسیون و آثار هنری در قسمت اقامت مهمان مطابق با سلیقه شخصی مهمان بلافاصله تغیر می کنند و همیشه فقط نزدیک ترین دستگاه تلفن به آن شخص زنگ میزند.

زمانی در این خانه تعداد ۳۰۰ نفر به کار مشغول بودند که تعداد ۱۰۴ نفر آنها در قسمت های کامپیوتر و الکترونیک منزل کار می کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *