پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

گروه تروریستی خوراسان به داعش پیوست

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 383329
خبرها حکایت از جدا شدن گروه تروریستی خوراسان از القاعده و بیعت سرکرده این گروه با دولت اسلامی در عراق و شام داعش دارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری شبکه اخبار سوریه متحد،‌ سازمان تروریستی خوراسان که یک گروه تندرو و وابسته به سازمان "القاعده" است، اخیراً سرکرده آن ضمن اعلام جدایی از القاعده گفته است که با داعش بیعت کرد.

"ابو دجانه الافغانی" سرکرده گروه تروریستی خوراسان در این باره گفته است ما با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش بیعت کرده ایم.

جدا شدن این گروه تروریستی از القاعده حکایت از حجم بالای اختلافات میان داعش و القاعده دارد، و از این پس داعش سرکردگی گروه خوراسان را هم در دست دارد.

الافغانی سرکرده گروه تروریستی خوراسان در این باره در نواری صوتی که پایگاه "ابطال الاسلام" (قهرمانان اسلام) آن را منتشر کرده اعلام می‌کند: شیخ ابا یزید قاهر خوراسان و دیگر برادرانی که با وی حضور دارند بیعت خود را با ابو بکر البغدادی اعلام می کند.

وی در این نوار صوتی خطاب به آن چه که وی آنها را صابران و ایستادگی کنندگانی برای پاسخ به ندای اسلام نامید گفت: ما با البغدادی بیعت کردیم چرا که امروزه دولت اسلامی در عراق و شام در حال نبرد و مبارزه با ائتلاف غرب است و با دولت های مرتد و کافر می‌جنگد.

وی همچنین در این نوار صوتی خطاب به سرکرده "داعش" (ابو بکر البغدادی) هم گفته است: اکنون دولت شما در حال نبرد با دولت های کافر است از این رو ای برادران مجاهد سوار بر اسب های خود شوید و برای یاری برادران خود شتاب کنید و برادران شما داعش هستند.

وی همچنین در بخش دیگری از این پیام صوتی می گوید: دیگر مرزی را نمی شناسیم و باید برای منهدم کردن عرش طاغوتیان در هر کجا اقدام لازم به عمل آید.

گفته می شود ، خوراسان یکی از گروه‌های القاعده در سوریه است که اکنون خود را "جند الخلافه" (سربازان خلافت) دانسته است و بعد از مشاهده پیشروی های داعش در عراق و سوریه برای بیعت با ابوبکر البغدادی شتاب به خرج داد.

فقط چند روز پیش از آغاز عملیات ائتلاف بین المللی- عربی به رهبری واشنگتن علیه دولت اسلامی در عراق و شام- داعش- مسئولان آمریکایی از وجود یک گروه افراطی جدید در سوریه به نام خوراسان خبر داده و آن را تهدیدی برای خود و غرب برشمردند، بدون اینکه در داخل آمریکا تدابیر امنیتی در نظر گرفته شود و این موضع، ماهیت این گروه و موجودیت واقعی آن را زیر سوال می برد و تردید های جدید در مورد آن مطرح می سازد.

این تردیدها زمانی قوت می یابد که به گفته مسئولان آمریکایی خوراسان بیش از سایر گروههای تروریستی در صدد حمله به آمریکا و تاسیسات خارجی است.

اما جیمز کلاپر رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا از این نیز فراتر رفته و با بیان اینکه خطر گروه خوراسان از داعش کمتر نیست، گفت که این گروه تهدیدی برای آمریکا به شمار می آید.

علم کردن نام خوراسان در شرایط کنونی تصادفی نیست

به نظر کارشتناسان علم کردن نام این گروه در این زمان تصادفی نیست، زیرا مسئولان آمریکایی چند ساعت پس از آغاز عملیات نظامی علیه محل استقرار گروهای تندرو در سوریه اعلام کردند که در حملات هوایی محل استقرار خوراسان هدف قرار گرفته و نقشه قریب الوقوعی که آنان در صدد اجرای آن بودند، خنثی شد.

همچنین سخنگوی ارتش آمریکا تاکید کرد که نقشه حمله تروریستی این گروه در مراحل پایانی خود بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایییییییییییییی که گفتی کی هست