جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

قیمت "اوراق مسکن" به مرز تشنج رسید

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 373122
تشنج در قیمت اوراق مسکن دستخوش بازار داغی خرید و فروش مسکن در تابستان است یا کارشکنی برخی بانک ها و شرکت ها در توزیع برگه های اوراق زمینه ساز ایجاد این تشنج شده است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدتی است که ورود دلالان به بازار اوراق مسکن زمینه ساز ایجاد تشنج در این بازار پر تلاطم شده است.

تشنج در قیمت اوراق مسکن دستخوش بازار داغی خرید و فروش مسکن در تابستان است یا کارشکنی برخی بانک ها و شرکت ها در توزیع برگه های ارواق زمینه ساز ایجاد این تشنج شده است.

براساس این گزارش قیمت اوراق مسکن یا همان امتیاز وام مسکن در حال حاضر نسبت به سال گذشته بیش ازدوبرابر شده و قیمت هر برگ به ۹۰ هزار تومان رسیده است.

در حال حاضر برای دریافت تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی مسکن باید مبلغی بیش از ۸ میلیون تومان پرداخت کرد که این میزان پول برای خریداران واقعی مسکن بسیار زیاد است.

براساس این گزارش بورسی ها در این خصوص معتقد هستند که افزایش معاملات بازار مسکن درتابستان زمینه ساز افزایش قیمت اوراق در این فصل شده است.

در همین راستا ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن با اشاره به اینکه عرضه اوراق در این چند ماه کاهش یافته است ،افزود: توزیع کمتراوراق مشارکت مسکن باعث ایجاد این منتج شده و افزایش قیمت اوراق را به دنبال داشت.

البته نباید فراموش کرد که تعداد زیادی از بانک ها وشرکت های شبه دولتی صاحب این اوراق هستند

۴۰ درصد از اوراق مسکن متعلق به شرکت های شبه دولتی

انارکی در این خصوص گفته است:‌ ۴۰ درصد از اوراق مسکن به طورمیانگین متعلق به اشخاص حقوقی و شرکت های شبه دولتی بوده است.

براساس این گزارش در صورتی که این موسسات بخشی از اوراقشان را عرضه نکند قیمت ها تا حد زیادی کاهش می یابد و خریداران واقعی مسکن مجبور نمی شوند ۸میلیون تومان علاوه بر سود تهسیلات باید پرداخت کنند.

این حداقل کاری است که مسئولان بانک ها و بورسی ها می توانند برای رونق وکاهش قیمت بازار مسکن کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی مسئولین ما به جای کار به فکر کاسبی و تجارت و پول درآوردن خود هستند اوضاع مملکت ما همین خواهد بیچاره مردم عادی که زیر دست و پای مسئولین له میشوند
محمد
Iran, Islamic Republic of
بانك ها در كشور ما بجاي سهولت در كارها و برنامه ها دارند شيره افراد محتاج به وام را مي كشند اين رويه در هيچ كشوري حتي كشور هاي غير اسلامي هم وجود ندارد و مسئولان هم چسبيده اند به مسائل حاشيه اي كه در اين شرايط غير ضرور ند.