جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تلافی با نظام اسلامی به بهانه آرمان شهدا

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 404820
عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات اخیراً در یک مراسم یادواره شهدا گفته است: جامعه ای که در آن هر روز خبر اختلاس های چند هزار میلیارد تومانی منتشر می شود و یا رسانه های آن هتک حرمت انسان های بی گناه می کنند، یقینا از آرمان های شهیدان فاصله گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، او همچنین تصریح کرده است: نظامی که هر روز از تریبون های آن دشمنی پخش می شود و یا برخی رفتارهای غیراخلاقی در آن مشاهده می شود، نه تنها نمی تواند داعیه حرکت در مسیر شهیدان و راه امام داشته باشد بلکه اندیشه اسلامی و کارآمدی آن نیز زیرسوال می‌رود!

*درباره صحبت های لاری باید به چند نکته اشاره کرد:

یکم: اخبار مربوط به اختلاس ها فقط مرتبط به جمهوری اسلامی ایران نیست. زیرا نه تنها در همه کشورهای دنیا اخبار مربوط به فساد اقتصادی وجود دارد بلکه حتی در دولت امیرالمؤمنین هم برخی مفاسد اقتصادی (ناشی از دنیازدگی خواص و کارگزاران) رخ می‌داده است.

همچنین تعداد اختلاس های بزرگ اعلام شده در طول ۳۶ سال انقلاب اسلامی تاکنون نیز از تعداد انگشتان دست هم تجاوز نمی‌‎کند و لذا مشخص نیست موسوی لاری عمداً و مؤکداً از قید «هر روز»! استفاده کرده یا این اتفاق سهوی است؟!

دوم: موسوی لاری باید دقیقاً مشخص کند که کدامیک از چند صد هزار شهید جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون؛ جان خویش را با هدف اتوپیا شدن کامل جمهوری اسلامی ایران فدا کرده است؟!

فی الواقع باید دانست که تمام شهدا جان خویش را فدا کردند نه برای دیدن روزهای اتوپیایی جمهوری اسلامی بلکه آنها جان دادند برای دیدن عزم حرکت و تلاش نظام و مردم به سمت آرمان ها و مبارزه با کژی ها وگرنه کیست که نداند که مدینه فاضله مورد اشاره تلویحی موسوی لاری، فقط در بهشت برین؛ ممکن و میسور است.

سوم: نظام جمهوری اسلامی ایران داعیه‌ی حرکت در مسیر آرمان های امام و شهدا را دارد و برای نیل به این مقصود نیز رنجها کشیده و خواهد کشید. وقوع چند ضعف و رخداد نامطلوب هرگز نمی تواند سندی بر ناهمگونی اهداف نظام با اهداف شهدا و یا ناکامی ما در رسیدن به این اهداف باشد.

در این زمینه لازم به تأکید است که کارآمدی و اندیشه اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اگرچه مورد سؤال و اشکال و ان‌قلت‌های همیشگی یک جریان سیاسی خاص قرار دارد اما اندیشه و کارآمدی نظام در پیشگاه افکار عمومی مردم ایران و در میان قدرتهای بزرگ دنیا؛ اتفاقاً کاملا به ثبوت رسیده و پرتوهای آن به مدد خون شهدا، حتی مرزهای کشور را نیز درنوردیده و از خاورمیانه گرفته تا قلب اروپا و آمریکا، انوار آن قابل مشاهده و لمس است.

و چهارم: منظور چهره های یک جریان سیاسی خاص از «پخش دشمنی» و «هتک حرمت انسان های بیگناه»! نیز انتقادات رسانه ها و شخصیت های مبرّز کشور از برخی مواضع آقای هاشمی و همچنین اخذ موضع اشخاص و رسانه ها در مقابل فتنه و فتنه‌انگیزان است.

این جریان خاص در حالی در مقابل این انتقادات موضع می گیرد که در قبال برخی عملکردها و سکوت های اخیر نسبت به توهین به ساحت پیامبر اسلام(ص) هیچ موضع خاصی نگرفت.

جریان مذکور همچنین در فتنه سال ۸۸ که حتی ساحت ولایت فقیه، امام راحل و روز عاشورا نیز ملکوک شد؛ نه تنها نگران پخش دشمنی و هتک حرمت! نشد بلکه شوربختانه؛ نسبت به این حوادث موضع حمایت‌آمیز اخذ کرد.

منبع: فارس
https://jahannews.com/vdcf0jdjxw6dxca.igiw.html
jahannews.com/vdcf0jdjxw6dxca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *