جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سرخابی‌ها سوار خودروسازی می شوند!

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 424620
برخی منابع آگاه از نهایی شدن واگذاری سرخابی‌ها به دو شرکت خودروساز خبر می‌دهند. این در حالی است که فشارهای زیادی وارد شده تا مسئولان به این واگذاری تن بدهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از آنکه دیروز نتیجه مزایده چهارم دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس توسط سازمان خصوصی‌سازی به دلایلی لغو شد، منابع غیر رسمی از واگذاری سرخابی‌ها به دو شرکت وابسته به خودروسازان خبر می‌دهند.

بر این اساس در مزایده چهارم تنها خریدار تیم استقلال شرکت سرمایه‌گذاری سمند بوده که منابع آگاه از احتمال قریب‌الوقوع برنده بودن این شرکت در مزایده این تیم خبر می‌دهند.

این درحالی است که واگذاری تیم استقلال به شرکت‌های خودروساز در جامعه و حتی مدیران میانی با واکنش مثبت همراه نبوده است.

سرمایه‌گذاری سمند ۳۰ درصد سهم آن به ایران خودرو تعلق دارد، به عنوان یک متقاضی خرید تیم فوتبال استقلال اعلام شد که تأمین نقدینگی همواره به عنوان مهمترین مشکل خودروسازان طی سال‌های اخیر مطرح شده و گواه اصلی خودروسازان برای این مشکل، بدهی ۴۵۰۰ میلیارد تومانی آنها به قطعه سازان بوده است.

رقم پیشنهادی شرکت سرمایه‌گذاری سمند برای خرید استقلال ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

همچنین منابع آگاه از واگذاری تیم پرسپولیس به شرکت نیوان ابتکار از زیرمجموعه‌های بزرگ شرکت خودروسازی سایپا خبر می‌دهند، اما به گفته کارشناسان این شرکت در بازار سرمایه زیان‌ده بوده و معلوم نیست با چه توجیه و فرآیندی این اقدام صورت گرفته است.

سایپا در سال ۱۳۸۶ سهام شرکت توسعه و صنعتی نیوان ابتکار را خریداری کرد و در حال حاضر نیز از طریق همین شرکت، متقاضی خرید تیم پرسپولیس شده است.

شرکت نیوان ابتکار از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا با قیمت ۲۹۰ میلیارد تومان، شرکت استیل‌آذین ایرانیان با قیمت ۳۳۲ میلیارد و ۶۸۸ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان و شرکت بهنام پیشروی کیش با قیمت ۳۲۹ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۹۹۹هزار و ۸۸۸ تومان متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس هستند.

به گزارش فارس، پیش از این وزیر صنعت عنوان کرده بود واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به شرکت‌های خودروساز ایرادی نداشته و می‌توانند آنها نیز باشگاه‌داری کنند، اما این موضوع در هیچ جای دنیا و برندهای خودروسازی مطرح مرسوم نیست.

به نظر می‌رسد با فشارهای برخی مسئولان ۲ تیم استقلال و پرسپولیس درحال واگذاری به شرکت‌های وابسته به خودروزسازان بوده که می‌تواند عواقب و نتایج مثبت و چشم‌انداز روشنی نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *