جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱

واکنش روسیه به حمله نظامی به یمن

پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 414423
وزارت خارجه روسیه در واکنش به تجاوز نظامی عربستان و هم‌پیمانان آن به یمن در بیانیه‌ای بر لزوم حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد.
به گزارش جهان؛ مهر به نقل از المیادین نوشت: وزرات خارجه روسیه در خصوص تجاوز نظامی عربستان و هم‌پیمانان آن به یمن بیانیه صادر کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع امنیتی در یمن، بر لزوم توقف هرچه سریعتر حملات هوایی و از سرگیری گفتگوها برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: مسکو به شدت بر لزوم حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن تأکید دارد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: مسکو با تمامی طرف‌های درگیر در یمن در تماس بوده و برای یافتن راه حلی سیاسی جهت حل بحران این کشور تلاش می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در پایان این بیانیه نیز اعلام کرده که قصد ندارد در پی وخامت اوضاع امنیتی در یمن، اتباع ساکن خود در این کشور را بیرون بکشد.

شایان ذکر است تاکنون بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت خود از تجاوز به خاک یمن را اعلام کرده و از آمادگی خود برای مشارکت در این حملات خبر داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بوسجین
Romania
اگر روسیه و چین عرضه داشته باشند با توجه به برنامه و اقدامات امریکا در نزدیکی مرز های انان برای تضعیف و نابودی انان این بهترین فرصت برای روسیه و چین است که وارد عمل شوند و با توجه به نزدیکی چاه های نفت می توانند بزرگترین امتیاز را از امریکا بگیرند و انان را وادار به تمکین به قواعد بین المللی کنند تا در امور کشور های دیگر دخالت نکنندمخصوصا" خودشان