پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲
هشدار مهم رهبر انقلاب به مسئولان در سال 71:

اگر در حق ناهی از منكر جفا شود خودم وارد خواهم شد

سه شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 177724
ماجرای برخوردهای تاسف برانگیز و تلخ با آمران به معروف و ناهیان از منکر و واکنش مایوس کننده بخشی از مسئولان بویژه در ماه های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است.
اگر در حق ناهی از منكر جفا شود خودم وارد خواهم شد

سرویس جامعه جهان نيوز- علی خلیلی طلبه جوانی است که گرچه به خاطر نهی از منکر چند اوباش شاهرگش هدف قمه آنان قرار گرفت و مجروح شد اما آنچنان که مادرش گفته است ۲۶ بيمارستان خصوصی و حتی دولتی حاضر به پذیرش پیکر نیمه جان او نشده اند تا اینکه با گرو گذاشتن وثیقه ای ۵ میلیونی در بیمارستانی پذیرش می شود.

خانم مشتاق‌فر، مادر علی، درباره نحوه درگيري و مجروح شدن پسرش گفته است: گويا رانندگان خودروي یک پرايد براي دو خانم ايجاد مزاحمت كرده بودند كه علي از آنها خواسته بود دست از اين‌كار بردارند و از آنجا بروند، اما آنها به همراه راكبان موتورسيكلتي كه همراهشان بود به علي و دوستانش حمله كرده و در نهايت يكي از راكبان موتورسيكلت با قمه به شاهرگ علي مي‌زند.

در خرداد ماه امسال هم حجت الاسلام فروزش، امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران، در نتیجه نهی از منکر عده ای اوباش و نجات يك دختر جوان از چنگال آنان، چشم راستش را به علت حمله اراذل و ضربات وحشیانه آنان از دست داد.

چند ماه پیش از او نیز حجت الاسلام مصطفوی یکی از چشم هایش را در راه امر به معروف و نهی از منکر از دست داده بود اما تا به امروز از سرنوشت وعده های داده شده برای برخورد با این اوباش خبری در دست نیست.

مجموعه این رویدادها بخشی از افکار عمومی را به این نتیجه رسانده است که تسامح نیروی انتظامی با اراذل و اوباش و کوتاهی در اجرای قانون مهم "عفاف و حجاب" و نیز عدم برخورد قاطع دستگاه قضا با بر هم زنندگان امنیت اجتماعی منجر به وقوع چنین وقایع مذموم و تاسف باری شده است. 

در واقع علت جسارت و چاقوکشی اوباش در مقابل شهروندان متعهد و متدین نتیجه نبود حمایت سریع و صریح دستگاه های مسئول از آمران به معروف و ناهیان از منکر توصیف شده است؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب سال ها پیش درباره آن به مسئولان مربوطه هشدار داده اند اما به نظر می رسد عده ای مدیران آن را فراموش کرده اند.

ابشان در مهر ماه سال ۷۱ در ديدار جمع زيادی ازخانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ديگر قشرهای مردم لزوم حمايت دستگاه قضايی و نيروی انتظامی را از آمر به معروف و ناهی از منكر خاطر نشان ساختند و افزودند: مسئولين، قانونگذاران و مجريان بايد راه اجرای امر به معروف و نهی از منكر را كه يك واجب الهی است فراهم كنند و من اگر اطمينان يابم كه در جايی آمر به معروف وناهی از منكر، مورد جفای مأمور و يا مسئولی قرار گرفته است خود مستقيماً در آن دخالت خواهم كرد. زيرا آنچه كه تا امروز به حفظ قوام و استقلال كشور در برابردشمنان طمعكارِ ايرانِ اسلامی انجاميده، همين احساس وظيفه و حضور نيروهای حزب اللهی در صحنه بوده است.

حضرت آيت الله خامنه ای همچنین با يادآوری ضرورت استفاده از بيان و زبان در انجام امر به معروف و نهی از منكر فرمودند: تكرار بيان بهترين حربه در مقابل گناهكار است و نهی از منكر، اراده، تصميم، قدرت و شجاعت لازم دارد.لذا آحاد مردم بايد با شجاعت و قوتِ نفس از عملی شدن خلاف های سياسی، اقتصادی، اداری و فرهنگی در جامعه ممانعت كنند و باز نهی از منكر به كسی اجازه غيبت،دروغگويی، شايعه پراكنی، توطئه، كم كاری و ناراضی تراشی، دزديِ مال مردم و بر باد دادنِ آبروی ديگران را ندهند. دولت ، دستگاه قضايی و نيروی انتظامی مؤظف به حمايت از ناهيِ از منكر هستند و دلسوزان انقلاب و روشنفكرانِ علاقمند به مفاهيم اسلامی و انقلابی و جوانان رزمنده، خانواده های شهيد داده و ايثارگر بايد در صحنه حضور داشته باشند و ضمن عمل به واجبِ الهيِ نهی از منكر، با هوشياری مانع از پرده دری،آبروريزی، تعرض به نواميس و مال مردم شودند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سوره حج آيه 41 :


الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوْا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنْ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ

ترجمه:

همان كسانى كه چون در زمين به آنان توانايى دهيم، نماز برپا مى‏دارند و زكات مى‏دهند و به كارهاى پسنديده وامى‏دارند، و از كارهاى ناپسند باز مى‏دارند، و فرجام همه كارها از آنِ خداست.
Iran, Islamic Republic of
با سلام متأسفانه در کشور ما فرمانده نیروی انتظامی و قوه قضایه در خواب هستند و چنین قضایایی را نمی بینند