چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

واکنش قالیباف به فشارتحریم کنندگان ایران

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 427221
شهردار تهران گفت: توانسته‌ایم به دشمنان نشان دهیم که آثاری از تحریم را در شهر تهران نخواهند دید و این آرزو را دشمنان اسلام باید به گور ببرند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ۷۴ پروژه فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۶ شهر تهران اظهار داشت: مهم‌ترین بحثی که مورد توجه ما است بهبود سبک زندگی چه درون خانه و خانواده و چه درون شهر و محلات است. ما بسیار نیازمند این هستیم که تغییر اساسی در سبک زندگی داشته باشیم.

وی افزود: این‌طور به نظر می‌رسد که اگر بخواهیم ارتقای کیفیت زندگی را داشته باشیم نیازمندیم سبک زندگی را تغییر دهیم؛ گاهی تغییر در سبک زندگی باعث می‌شود بسیاری از مشکلات که با ده‌ها میلیارد و هزاران ساعت وقت حل نمی‌شود با تغییر سبک زندگی حل شود. به‌عقیده بنده تهران به وضعیتی رسیده که نیازمند تغییر سبک زندگی است و دیگر تنها با توسعه نیازهای شهری نمی‌توان به برخی اهداف دست پیدا کرد.

شهردار تهران با بیان "گاهی روش استفاده از امکاناتمان اشتباه است" تصریح کرد: در این صورت هم وقت و هم امکانات مادی را از دست می‌دهیم و آسیب‌های جسمی و جانی نیز می‌بینیم. امیدواریم منطقه شش که منطقه فرهیختگان است، بتواند اعتماد سازی را به‌طور کامل برقرار کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از همکارانم تشکر می‌کنم که نخستین شهردخت را در شهر تهران راه‌اندازی کردند؛ سه سال است دنبال تحقق چنین مجموعه‌ای هستیم. در این منطقه خوابگاه‌های دانشجویی بسیاری وجود دارد و بسیاری از دانشجویانی که از شهرستان به تهران می‌آیند ساعتی در روز فرصتی برای اوقات فراغت پیدا می‌کنند که نه می‌توانند به منزل و نه به خوابگاه بازگردند اما دوست دارند تغییر ذائقه‌ای داشته باشند.

قالیباف افزود: آقایان می‌توانند به‌راحتی از هر مکانی برای گذران اوقات فراغت خود استفاده کنند و هر جایی بروند اما این فرصت برای دختران ما فراهم نیست و محیط‌های مناسب برای دختران دانشجو وجود ندارد. شهردخت محلی است برای اوقات فراغت و تغییر ذائقه و محیطی مختص دختران دانشجو برای گذران اوقات فراغت.

وی خاطرنشان کرد: شهردخت به‌نوعی یک پاتوق برای دختران دانشجو به شمار می‌آید تا از آسیب‌های احتمالی سایر نقاط شهر مصون باشند. این درحالی است که برخی از دختران شاید توان اقتصادی نداشته باشند و برخی دیگر با داشتن توان اقتصادی محیط مناسبی را برای گذران وقت سراغ ندارند.

شهردار تهران تصریح کرد: بنا داریم در سایر مناطق و نقاطی که عمدتاً محیط دانشگاهی در آن وجود دارد چنین پاتوق‌هایی را فراهم کنیم چرا که با ایجاد یک مجموعه مشکلی حل نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سالهاست در شهرداری تهران به موضوع آسیب‌های اجتماعی توجه می‌کنیم هرچند نمی‌خواهیم بگوییم کار درخور شأنی انجام شده اما حداقل دو دهه است که درگیر این مسئله هستیم و بنده در حد یک کارشناس با این موضوع آشنا هستم.

* کارتن‌خواب‌ها بر گردن ما حق دارند

قالیباف تصریح کرد: در این شهر کارتن‌خواب‌ها به گردن ما حق دارند و کودکان کار، فرار و خانم‌هایی که شب‌ها جایی برای خواب و استراحت ندارند در شهر وجود دارند که ما در قبال آنها مسئولیم و چه‌بسا مدیریت غلط ما آنها را به اینجا رسانده و چه‌بسا در جرم آنها نیز سهیم هستیم.

وی ادامه داد: کم نیستند کسانی که برای حداقل‌های تغذیه و ادامه حیات خود با مشکل مالی مواجه هستند؛ افراد نجیب، شریف و باکرامتی وجود دارند که ماه‌ها روی گوشت را نمی‌بینند اما حاضر نیستند درباره آن با کسی سخن بگویند. از این رو توجه به فقرا و فقرزدایی در دستور کارهای شهرداری است و این مسئله کاملاً توجه به هم‌نوع محسوب می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: خواهش بنده این است که با توجه به قرارگیری در آستانه ماه مبارک رمضان همه بسیج شویم تا در این ماه خدا هیچ کس بدون افطار و سحری و بی‌غذا نماند. اطلاعات همه این افراد را داریم و همه می‌توانیم دست به دست هم دهیم و به آنها کمک کنیم.

وی افزود: در این شهر حداقل ششصد هزار خانواده برخوردار وجود دارد که چیزی از آنها کم نمی‌شود اگر افراد نیازمند را کنار سفره خود همراه کنند. هر ۱۰ خانواده به یک خانواده توجه کند زندگی لذت‌بخش‌تر می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: در شهرداری چالش‌های کاری بسیاری وجود دارد همان‌طور که دولت نیز با چالش‌ها و کمبودهایی روبه‌رو است. ما با تحریم ظالمانه و خوی استکباری که به‌ناحق بر این کشور تحمیل شده روبه‌رو هستیم. اما امروز می‌بینیم فعالیت‌های عمرانی شهر تهران به‌ویژه با تأکید بر حوزه مترو چگونه درحال پیشرفت است، ما سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو حفاری می‌کنیم و احداث خط ۶ و ۷ مترو نیز به‌سرعت در حال انجام است.

وی افزود: برای ساخت ایستگاه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود اما بی‌وقفه این کارها را انجام می‌دهیم، البته این به این معنا نیست که هیچ مشکلی نداریم ولی توانسته‌ایم به دشمنان نشان دهیم که آثاری از تحریم را در شهر تهران نخواهند دید و این آرزو را دشمنان اسلام باید به گور ببرند.

شهردار تهران تصریح کرد: وقتی میهمانان خارجی وارد شهر تهران که بزرگترین مرکز سیاسی دنیا و تشیع است می‌شود فکر می‌کنند با یک شهر خرابه و کثیف روبه‌رو می‌شوند اما وقتی در شهر قدم می‌زنند ناگزیرند در مقابل پیشرفت شهر تهران سخن بگویند و اقرار کنند که در این شهر آثاری از تحریم وجود ندارد، این نیست مگر با همکاری و همدلی یکایک مردم این شهر.

وی در حاشیه در این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران نیز درباره تملک زندان اوین گفت: اصل توافق انجام شده و با شخص آقای لاریجانی در این باره صحبت کرده‌ایم و وی نیز قبول کرده است. آنها نیازهایی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر شرفت قالیباف
خدا پشت وپناهت
الگو سیاسی و مدیریتی بنده شما هستی
برایت بهترینها را آرزو می کنم.