پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برترین‌های فوتبال آسیا/ شگفتی نیمه تمام کریمی +حاشیه‌ها

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 257527
مراسم معرفی برترین‌های سال 2012 آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد جایی که فدراسیون فوتبال ایران برای دومین بار در 5 سال اخیر به عنوان ارزشمند برترین فدراسیون سال دست پیدا کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به روال هر سال مراسم برترین‌های سال آسیا در ماه نوامبر برگزار شد و بهترین‌های آسیا شناخته شده و جایزه‌های خود را دریافت کردند. انتخاب فدراسیون‌ها نخستین بخش این مراسم بود جایی که فدراسیون فوتبال ایران در رقابت با فدراسیون‌های ژاپن، کره جنوبی و قطر عنوان بهترین را کسب کرد.

این در حالی است که پس از شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان قرار گرفتن نام فدراسیون فوتبال ایران در میان نامزدها باعث تعجب برخی از کارشناسان و اهالی رسانه شده بود. با این حال این انتخاب نشان داد که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها نتایج تیم‌های ملی بزرگسالان در اولویت قرار ندارد و آن‌ها در انتخاب‌هایشان معیارهای دیگری نظیر توسعه فوتبال پایه، زنان، داوری و کارهای علمی در نظر می‌گیرند.
 
اما این تنها جایزه ایران در مراسم امشب بود. در بخش بازی جوانمردانه ایران با وجود کاندیداتوری دستش از رسیدن به این عنوان کوتاه ماند و این عنوان به فدراسیون فوتبال ازبکستان رسید.
 
همچنین تیم ملی فوتسال ایران که عملکرد انتقادآمیزش بسیاری را در قاره برای تداوم سلطه‌اش ناامید کرده‌ بود، نتوانست عنوان همیشگی خود را به دست بیاورد و جایزه بهترین تیم ملی فوتسال آسیا به تیم ژاپن قهرمان آسیا رسید.
 
در بخش بهترین بازیکن فوتسال، محمد کشاورز که سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شده بود، در رقابت با هنمی از ژاپن نتوانست عنوان بهترین بازیکن فوتسال سال آسیا را تکرار کند.
 
در قسمت داوران هم با وجود اینکه قرار گرفتن علیرضا فغانی در میان سه نامزد دریافت عنوان داور سال آسیا اتفاق بزرگی برای جامعه داوری ایران بود این شگفتی با انتخاب یوئیشی نیشیمورا ناتمام باقی ماند.
 
در بخش زنان هم یاماگیشی ساچیکو از ژاپن برای چهارمین بار پیاپی به عنوان بهترین داور زن آسیا انتخاب شد.
 
عنوان برترین کمک‌داور مرد به رسولف از ازبکستان و برترین کمک‌داور زن به کیم از کره جنوبی رسید.
 
** بهترین مربی سال آسیا
 
* زن: آساکو از ژاپن
 
* مرد: کیم هو کو از کره جنوبی
 
** بهترین بازیکن جوان آسیا
 
* زن: شیباته هانائه از ژاپن
 
* مرد: عبدالرحیم کرار از عراق
 
** بهترین لژیونر آسیایی
 
شینجی کاگاوا (ژاپن) بازیکن منچستریونایتد
 
** بهترین بازیکن خارجی حاضر در لیگ‌های آسیایی
 
کوتینیو (برزیل) در تیم الکویت کویت
 
** بهترین بازیکن زن
 
ایا میاما از ژاپن
 
** بهترین تیم ملی سال
 
* زن: تیم المپیک ژاپن
 
* مرد: تیم المپیک کره جنوبی
 
حاشیه‌های مراسم معرفی برترین‌های فوتبال آسیا

مراسم معرفی بهترین‌های سال 2012 فوتبال آسیا با حاشیه‌هایی همراه بود.
 
* فوتبال ایران در 6 بخش کاندیدای دریافت جایزه بود که تنها در یک بخش آن هم برترین فدراسیون توانست انتخاب شود اما نکته جالب اینجا بود که علیرضا فغانی کاندیدای ایران در بخش داوری و محمد کشاورز در بخش بهترین بازیکن فوتسال در این مراسم حضور نداشتند.
 
* پس از پایان مراسم در شرایطی که علی کریمی به عنوان برترین بازیکن انتخاب نشده بود، حدود 50 تا 60 ایرانی مقیم کوالالامپور که اکثرا دانشجویان ساکن مالزی بودند در ردیف‌های منظمی مقابل در هتل ایستادند و هنگامی که کریمی از هتل خارج شد او را تشویق کردند. کریمی سپس با آن‌ها عکس یادگاری گرفت و از حضورشان تشکر کرد.

http://media.isna.ir/content/486991_10151311228140979_1568771978_n.png/6
 
* در این مراسم تنها به تمام کاندیداهای بهترین بازیکن مرد و زن آسیا سه کاپ کوچک دادند و بعد از آن کاپ بزرگ به بازیکن انتخاب شده اهدا شد.
 
* قبل از اعلام اسامی بازیکنان برتر آسیا، کلیپی از بازیکنانی که در سه سال گذشته انتخاب شده بودند پخش شد.
 
* در شرایطی که "حمزه حاجی ابوسما" منتخب بخش الماس آسیا فوت کرده بود، همسر او برای دریافت جایزه روی سن آمد.
 
* بر خلاف سال‌های گذشته خبرنگاران خارجی اجازه ورود به سالن را نداشتند و حتی برخی خبرنگاران آسیایی که برای پوشش این مراسم ثبت نام کرده بودند چون دعوتنامه نداشتند اجازه ورود پیدا نمی‌کردند.
 
* پذیرایی از مهمانان در این مراسم نسبت به سال‌های قبل ضعیف‌تر بود.
 
* از ایران علی کفاشیان، غلامرضا بهروان، فریده شجاعی، عباس ترابیان، علی فتح‌الله‌زاده، علیرضا رحیمی و فیروزه دهقان در مراسم حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *