شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

بازیگر معروف: تلویزیون نمایشگاه حجاب باشد

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 388423
بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه صدا و سیما باید ارائه‌کننده الگو در جامعه باشد، گفت: تلاش صدا و سیما در مقوله حجاب، کافی نیست.
به گزارش جهان؛ سیدجواد هاشمی در حاشیه همایش لبیک یا حسین (ع) در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: برای ترویج و حمایت از حجاب در واقع باید در جامعه تلاش فرهنگی صورت پذیرد؛ چراکه احساس می‌شود تا وقتی که فرهنگ نباشد، حجاب آن شکلی واقعی خودش را در جامعه پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تلویزیون در زمینه حجاب تلاش می‌کند، گفت: باید در تلویزیون برای این امر با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان کارهای هنری قوی که بتواند ابعاد تبلیغی زیادی داشته باشد و بتواند اثرات حجاب در جامعه را آن‌طور که واقعیت دارد و در دین ما به آن تاکید شده، منتشر کند.

بازیگر سریال معراجی‌ها با اشاره به اینکه تبلیغ حجاب اگرچه کار سختی است اما نشدنی هم نیست، افزود: به اعتقاد من خیل عظیمی از مردم به حجاب اعتقاد دارند؛ اما به دلیل اینکه فرهنگ حجاب در جامعه ما به خوبی جا نیفتاده با مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو هستیم، بنابراین اتفاق در صدا و سیما بیفتد تا در آینده ثمرات آن را ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما در موضوع حجاب انصافا تلاش می‌کند، یادآور شد: متاسفانه صدا و سیما به جامعه الگو نمی‌دهد؛ لذا باید رسانه ملی تلاش کند پوشش‌های مختلف را همانند یک تابلو یا یک نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار دهد تا مردم بتوانند انواع مختلف حجاب را به لحاظ پوششی ببینند و انتخاب کنند.

هاشمی معتقد است هر فردی باید متناسب با سلیقه خودش حجاب را انتخاب کند، به همین دلیل اگر تلویزیون بتواند الگوهایی در این زمینه ارائه کند، شاهد یک اتفاق خوب در بحث حجاب خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک مقوله بی‌نظیر و غیر قابل تکرار است گفت: دفاع مقدس اتفاقی بود که هنرمندان در بخش‌های مختلف به خوبی توانستند بخشی از این کار بزرگ را نشان دهند.

بازیگر سریال معراجی‌ها با بیان اینکه به نظر من در سینما و تلویزیون برای نمایش صحنه‌های دفاع مقدس تلاش‌های زیادی انجام شده، افزود: اگرچه لحظات ناب دفاع مقدس برای بسیجیان و افرادی که شرایط را درک و احساس کرده‌اند محفوظ و تکرار نشدنی است اما باید اذعان داشت که امدادهای غیبی و کمک خداوند در لحظات عجیب و غریب دفاع مقدس و عملیات‌ها را نمی‌توان به تصویر کشید. یعنی چطور می‌شود لحظه شهادت و آنچه که بوده را نشان داد.

وی با بیان اینکه صحنه کربلا با وجود اینکه تا کنون دو فیلم برای آن ساخته شده، هیچ وقت قابل تصویرکردن نیست و همه باید به دنبال حواشی بروند، خاطرنشان کرد: لحظه به لحظه این صحنه‌ها آن‌قدر عجیب است که تنها خداوند متعال می‌تواند نقاشی آن را بکشد.

هاشمی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک نقاشی کپی شده از اتفاق بزرگ کربلا بود، تصریح کرد: حوادث و اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، تکرار ناشدنی است و نمی‌شود آن لحظات ناب را به تصویر کشید.

وی با بیان اینکه نسل امروز متفاوت با نسل گذشته هستند و این را زمانی که برایشان خاطره تعریف می‌کنم از نگاه متعجبانه آنها متوجه شدم، یادآور شد: جوانان امروزی با لنز و دوربین دیگری دنیا را تماشا می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهیم آنها را با اتفاقات و حقایق انقلاب و اسلام آشنا کنیم باید ابتدا نگاهمان همانند آنها باشد و ببینیم که آنها چگونه می‌بینند و بعد یک قدم به آنها نزدیک شویم و سپس انتظار داشته باشیم آنها دو قدم به سمت ما حرکت کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان تاکید کرد: به آنها نزدیک نمی‌شویم اما دوست داریم آنها به سلیقه ما عمل کنند و این اشتباه و خطاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *