پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۴۸
بازی سیاسی برخی دولتی‌ها با افکار عمومی؛

مردم موافق حذف یارانه پولدارها نیستند؛ بهتر است قیمت‌ها را گران کنیم!

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 409627
برخی مقامات دولتی مشغول بازی سیاسی با افکار عمومی بر سر موضوع یارانه‌ها هستند.
مردم موافق حذف یارانه پولدارها نیستند؛ بهتر است قیمت‌ها را گران کنیم!
به گزارش جهان، با حذف این طیف از مقامات دولتی در حالی یارانه اقشار مرفه در بودجه سال آینده حذف شد که جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تصریح می‌کند پرداخت یارانه در سال ۹۴ با ۱۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهد شد. در مقابل بنابر اعلام کارشناسان، حذف دست‌کم ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد می‌تواند به صرفه‌جویی ۵۴۰۰ میلیارد تومانی بیانجامد.

پیش از این سخنگوی دولت در توجیه عدم قطع یارانه پردرآمدها مدعی شده بود نمی‌خواهیم مردم را برنجانیم! این در حالی است که دولت برای جبران ماجرا اقدام به افزایش چندباره قیمت برخی حامل‌های انرژی نظیر گاز و آب در سال گذشته کرده و عملا بار تورم را به قاطبه مردم تحمیل کرده است.

به گزارش کیهان،با این وجود کسانی چون سخنگوی دولت در اظهارنظر پشت تریبون علنی مجلس ژست مخالفت با افزایش قیمت‌ها- نظیر قیمت بنزین و...- می‌گیرند یا بر حذف نکردن یارانه هیچ‌کس تاکید می‌کنند اما آیا بهتر نیست به جای فشار آوردن بر طبقات متوسط و ضعیف، یارانه اقلیت برخوردار و مرفه که احتیاجی به یارانه ندارند و از آن طرف گران‌شدن خدمات دولتی یا حامل‌های انرژی فشاری بر آنها وارد نمی‌کند، حذف شود؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بازنشسته
آقای نوبخت ،پس تکلیف آنهایی که خواسته و ناخواسته از سیستم یارانه بگیرها حذف شده اند ،چه میشود.
از گرسنگی و بی پولی و این اوضاع قاراش میش لطف کنن به اعتدالیون و برن به جهنم تا کسری بوجه جبران بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نازلی
بترسیم از خدایی که قرآن معرفی کرده که وهومعکم این ما کنتم و نحن اقرب الیه من حبل الوریدو.........
United States
از خود مردم میگیرن دوباره به خودشون میدن دوباره تحت عنوان قبوض پس میگیرن اینم خودش در آمد زایی دولت از زمان احم...است
از دولتی که وزیر هزار میلیاردی داره وزیر صنعتش عضو هیئت مدیره خودروسازی و فقیرترین وزیرش وزیر نفت با 22 سال سابقه وزارت و البته تا قبل از 92 با 20 سال گرفتن حقوق وزارت اونم وزارت نفت چه توقعی دارید مدیران قطعه ساز و خودروساز که درآمدهای بالایی دارن روسای بانکها سرمربیان لیگ برتر طلافروشان و....آیا اینا قابل شناسایی نیستن اینا با یه آدم عادی که حقوق رایج جامعه رو میگیره خیلی فرق دارن مدیران و روسای مجموعه های اینجوری مزایای خاصی میگین چه نیازی دارن به یارانه اینا رو باید حذف کنن ولی مردم عادی باید بگیرن که نه حقوق مدیران خودروساز و قطعه ساز و روسای بانک و میگیرن نه مزایای اونا رو دارن نه اسفند ماه مثل اونا باران پول تو جیبشون می باره مدیر و رییسی که قبوض خونه اش از جیب شرکت پرداخت میشه مثل مدیران خودرو وقطعه ساز و عیدی شب عیدشون چندبرابر عیدی یه آدم عادی حتی هزینه استخرش از جیب شرکت نباید یارانه بگیره پرداخت یارانه به اونا پرداخت دوبل خود دولت نمیخواد اینا رو حذف کنه(چون از خودشن) وگرنه کاملا مشخص چند مدیر اینجوری داریم چند رییس بانک داریم چند سرمربی با حقوق میلیاردی داریم البته از همچین دولتی بیشتر از این توقع نیست الکی دلخوشها به کلید تحویل بگیرن کلید موعود قفلهای بیشتری به زندگی مردم زد
یک تومن میذارند توی دست مردم بجاش ده تومن از جیب مردم برمیدارند .خداییش کاسبی پر منفعتیه برای این قوم کاسبکار،جالبتر اینه که همشون هم سنگ مردم رو به سینه میزنند.هزاران هزار میلیارد پول مردم را دزدیدند سرچندر غاز دعوای زرگری راه انداختند معلوم نیست مردم را چی فرض کردند!
این دولت دولت ثروتمندان دولتی که وزیر میلیاردی داره بله دیگه حداقل یارانه ایرانیان مقیم خارج از کشور و قطع کنید
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورتان از مردم، شمال شهرنشینان، خوش نشینان، رفاه زدگان، بی دردها، مستکبران، رانتخوارن، آقازادگان، مفسدین اقتصادی و... است که صد البته بله اتفاقا ما هم نظر شما را کاملا تایید می کنیم ولی اگر منظورتان از مردم، جنوبشهریها، مستضعفین، دردمندها، پابرهنگان، ستمدیدگان، بی پول و بی پارتی ها، محروم از رانتخواری ها و... است که ....
دل ایشون با شما شهریها ظاهرا صاف تره تا مردم عادی با کسانیکه بالای 5 میلیون و 10 میلیون حقوق میگیرن صاف تره واسه همین رو قبوض میکشن یارانه رو که میدن به مردم عادی پس میگیرن گرانی هم ایجاد میشه تهشم آب از آب صاحبان درآمدهای بالا تکون نمیخوره
Iran, Islamic Republic of
اول یه خرده فکر کن بعد حرف بزن
وضع معیشت جنوب تهران به مراتب از شهرستانهای دور افتاده بدتر است؛ درآمدهای فو قالعاده پایین و هزینه های سرسام آور زندگی؛ شهرستان اگر حداقل مزیت درآمد بالا ندارد از آن طرف هزینه های بالا هم ندارد
عزیزم من فکر کرده نوشتم شما شهریها نه شمال شهریها نوشتم حرف لامش افتاد مسلمان کیه که ندونه حقوق بالای 5 میلیون و 10 میلیون تو خونه جنوب شهری ها نمیره درثانی من خودم داهاتی نیستم که شما اینجوری داری حرف میزنی
مجید مجد
دولت تدبیر و امید و بلدم بلدم این بود؟
مسعود
اين..كه فكر ميكنه مردم همه...
ح ف
جو سازی دولت خدمت گذار است!!! منتها مثل همه دولت های گذشته با تفکر کارگزارانی و اصلاح طلبی خدمت گذار اغنیا ست نه خدمت گذار توده مردم نمیخواهد اغنیا را برجاند ولو به قیمت رنجاندن طبقات متوسط و ضعیف چون در انتخابات این صاحبان زر و سرمایه اند که هزینه انتخابات را تامین کرده به ایشان کمک میکنند
تیران
به قرآن ما رو به بازی گرفتن این آقایون.
متاسفم برای سیاست های دولت
دولت میگه شناخت همه ی پولدارها امکان پذیر نیست. باشه قبول. اما اون تعدادی که قابل شناسایی هستند چرا قطع نشه؟ بیست میلیون بگیرند بهتره یا 10 میلیون؟
ارمان
مردم موافق حذف یارانه پولدارها نیستند؛بجایش نرخ‌ها را گران‌کنیم!
به نظر این دولت دولت ثروتمندان است
راستی کدام مردم میگویند ؟؟؟
رضا
این مسول چرا حرف دل خودرا بنام مردم میزند و میگوید مردم موافق حذف یارانه پولدار ها نیستند کارحزبی و سیاسی کردن اینقدر درشما تاثبر دارد پس منافع مردم و کشور چه میشود.
Iran, Islamic Republic of
چرا توپ رو توی زمین مردم میندازید؟ شما یارانه پردرآمدها رو حذف نمیکنید تا آراء دور بعد انتخابات برای شما کم نشه!
ولی کم میشه چون داره فشار روی مردم عادی میاد چه خبره اینهمه گرانی یارانه اوناییکه حقوقهای بالا دارن نه حقوق مردم عادی رو قطع کنن تا کمتر گرانی و تورم ایجاد کنن و بعدشم بگن تورم رو کاهش دادیم
كارگر
سواره خبر از پياده ندارد و شكم پر خبر از شكم خالي ندارد
همه این فرمایشات برای رای سال 96 است مردم این را خوب متوجه میشوند .!!!!!!!!!!!!!
ابگوشت بز باش
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست فرمودید،اقایان دولت به اصطلاح اعتدال در خصوص قطع یارانه میلیونرها ومتمولین جامعه کراهت دارند چرا؟برای اینکه هدفگذاری شان برای انتخابات اتی مشکل پیدا می کنند وحتی یارانه خارج نشینان هم البته اگر واقعا قطع شده باشد زیاد به مذاقشون خوش نمیامد.
مسلم
کدام مردم ؟کارمندان ،پا برهنگان ،کشاورزان ،دامداران کارگران، فرهنگیان و0000 مخالف حذف یا رانه پولدارها هستند،اگر چنین است ؟!!!!
هادي
يكبارجوابتونو گرفتين ديگه چرا باعصاب مردم بازي ميكنيد.مردم روامتحان نكنيد .آزموده راآزمودن خطاست نوبخي جون
United States
شما پیرو چه مرام مذهب مسلک و ایدولژی هستید ...
محمد
جناب نوبخت شما به دنبال فکرحزب وجناح خودتان هستید.دولتی که با وعده 100روزه بعد6 ماهه بعد 1ساله قرار بود.......
سلام بر نوبخت عزیز
یارانه حق همه ملت است
آنهائی که این حرفها را میزنند باید بیشتر درباره عدالت مطالعه کنند
منابع طبیعی به همه تعلق دارد .
به فقرا باید از طریق اشتغال زائی کمک کرد.
مهدی شبان
واقعا جای تأسف داره
دولت به خاطر مصالح حزبی خودش می ترسه یارانه پولدارها رو حذف کنه بعد هم جورش رو باید مردم فقیر بدن
دو ماه از یارانه حذف کردند که پولدارها هم یارانه بگیرن
البته آنچه به جایی نرسد فریاد است!!!!
دولت مخاف حذف یارانه پول دارهاست چون به رای شون برای انتخابات سال آینده مجلس نیاز داره
ع-ص
جریمه کار آفرین شدن سر مایه گذاری و ایجاد اشتغال و سر انجام ایجاد ثر وت و ارزش افزوده برای جامعه و حفظ آبروی جامعه و سز بلند کردن کشور در جهان و دفاع از استقلال نیم بسم الله حذف همه امتیازات اجتماعی خرید گران خدمات دولتی حذف یارانه ها و اینکه هم مالیات بسیار بپر داز هم هم بنزین راگران بخر دوهم یارانه به شما نمی دهیم و ایها همه پاداش !اشخاصی است که به اعتلای کشور می اندیشند نمی خواهند فقیر و نیازمند باقی بمانند!؟
حسین
منظورشان از مردم خودشان هستند. در زبان این آقایان مردم یعنی خودشان و خودشان یعنی مردم.
Iran, Islamic Republic of
نرخ ها را گران کنید چون تاثیری در تورم ندارد تورم طبق اعلام مرکز آمار ایران صفر درصد خواهد بود!!!
این نوبخت دلش با مردم هم صاف نیست
آقای نوبخت از طرف مردم حرف نزن
Australia
ایشون سخنگوی دولت هشتند به خودشون هم اجازه دادن که سخنگو که نه سخن پراکن مردم هم باشن .
امان از بی تدبیری
مردم کدام مردم ؟آقای نو بخت یک کشور 70میلیونی مدیریت می خواهد متاسفانه شما ندارید پس اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید بروید کنار کشور را بدهید به دست کاردان
گروهبان کرسنت ،استات اویل،توتال
Iran, Islamic Republic of
چقدر این اقایان دولت به اصطلاح تدبیر وامید همه چیز را سیاسی وجناحی میبینند؟ اقا بردارید این عینکتان را با مردم روراست وصاف باشید.در دوره های به اصطلاح کارگزاران،اصلاحات،ونهم ودهم دیدید که تفکر جناح بازی وباندو حلقه جواب نمی دهد باز همان روش را می خواهید ادامه دهید؟چرا مسائل معیشتی مردم را به زلف تفکر جناحی گره می زنید؟
ساکت
خوبه همه می دونن ...
حاج علی مغانی
جناب آقای نوبخت اولاً رطب خورده کی کند منع رطب دوماً توصیه ی دوستانه خدمت شما وتمام مسئولین اسیر سیاست داریم : نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر و پسرش امام حسن مجتبی را به دقت مطالعه کنید که حرف دل ما را به شما آقایان گوشزد می کند .
در خاتمه استدعای عاجزانه داریم این نظام با خون دل و خون هزاران هزار جوان بی گناه بدست آمده بازهم عاجزانه استدعا داریم مردم را به این نظام بدبین نکنید .خواهش داریم .
Russian Federation
دولت اعتدال یعنی دولت سرمایه دار و طرفدار سرمایه دار نکند سرمایداران آزرده خاطر شوند و در انتخابات به آنها رای ندهند زیرا بخشی از آراء اینها را سرمایه داران تشکیل می دهند پس رای بدهید اینها همه تبلیغات است نگران نباشید
علي
نكند به حساب ثروتمندان سركشي كنند كه عيب است زيرا ممكن است حسابهاي بانكي داخل و خارج انها رو شود و مردم بفهمند كي از كجا اورده
Iran, Islamic Republic of
چطور پولدارها شناسایی میشوند؟ میوه فروش سر کوچه وفلان دست فروش ودلال وسیگار فروش و قاچاقچی و... چند برابر یک کارمند که حقوقش برای دولت مشخصه میگیره اما فردا یارانه کارمنده قطع میشه ولی مشاغل آزاد نظیر دلالان -و... چطور میشه؟؟؟؟
محمد
نمی خواهند که رأی ها را از دست بدهند!
اما قلب مردم با خداست و این دورویی ها اثر منفی خود را خواهد گذاشت.
م
ماهی 600حقوق دارم ولی یارانه نمی گیرم میگن شما که ثبت نامتون مشکل داشته به منزله انصراف است
علي
قطع يارانه ثروتمندان دل و جرئت ميخواهد كه نه دولت چنين دل و جرئتي دارد و نه مجلس فقط يك شير مرد بود كه نامش احمدي نژاد بود ولي ان مرد رفت . سلام و صلوات و رحمت و بركات خدا بر ان مرد كه رفت
France
موافقم درود به محمود احمدی نژاد