جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۳

خودنمایی یا بدن نمایی؟!، مسئله این است!

يکشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 412920
حجاب موجب استواری و آرامش روانی خانواده و اجتماع و ارزش و احترامِ زنان است.
به گزارش جهان، وبلاگ "دمنوش اندیشه" نوشت:
هر انسانی دوست دارد تا مورد توجه قرار گیرد چرا که انسان ها ذاتاً اجتماعی اند و دوست دارند تا دوست داشته شوند و استعدادها و هنرمندی ها ، تلاش ها و ممارست هایشان نمایان شود. دوست دارند تا دیده شوند ، مورد حمایت قرار بگیرند ، عاطفه بدهند و عاطفه بگیرند . دوست دارند تا حرف بزنند ، بخندند ، گریه کنند ، تفریح کنند و شاد باشند و گاهی هم غم را تجربه کنند.
 
دختران و زنان هم چنین اند. احساس لطیف و سرشار از عاطفه ی آنان و حس معشوق گرایی شان ، عشوه گری شان، زیبایی نمایی شان ، همگی در فطرت آنهاست چرا که با همین مقوله های به ظاهر ساده است، که زندگی تشکیل می دهند و مردان را عاشق خود می کنند.
زنان و دختران سرزمین ما، اما دوست دارند تا عشقی که به سمت آنها می آید، واقعی، بدون سوء استفاده، انسانی، و پر از عاطفه های عمیق باشد. آنها دوست ندارند تا کالای جنسی و ویترین چشمان ناپاک قرار بگیرند چرا که نه مادرانشان و نه مادر مادرانشان چنین نبوده و نیستند. 
آنها دوست دارند در برابر عشق پسران و مردان  واقع  شوند اما دنبال هر عشق و هر عاشقی نیستند. نحوه ی عاشق شدن دیگران، برای آنها خیلی مهم است. آنها:
 
   * دوست دارند تا معشوق ِ یک نفر قرار بگیرند نه چند نفر ؛ چرا که دنبال تشکیل خانواده و زندگی سالم هستند.( وحدت معشوق) 
  *  دوست دارند تا عاشق شان ، تنها به او فکر کند و به معشوق دیگری فکر نکند. ( وحدت عاشق) 
   * دوست دارند تا عشق شان ، تنها به خاطر بدن و اندام آنها نباشد چرا که بدن و اندام، چیزی نیست که تلاش خاصی برای آن کرده باشند بلکه مقوله ای ارثی است . اگر هم تلاش کرده باشند، اما باز هم چندان فرق نمی کند ، چرا که دیگران هم می توانند چنین تلاشی بکنند. 
   * دوست دارند تا عاشق شان ، وقتی عشق اش را بیان می کند ، روحیات ، استعدادها ، حیا و  عفت ، نجابت و عقلانیت آنها را بستاید و سپس سخن از زیبایی آنها به میان آورد نه آنکه قدم اول ، به زیبایی اندام آنها اشاره کند و هیچ سخنی از پاکی و نجابت و عاطفه ی آنها نزند. 
   * دوست دارند تا ابزار شهوت مردان قرار نگیرند ، ویترین رایگان چشمان آقایان نشوند و خود را مفت و مجانی ، در اختیار کسانی که دنبال سوء استفاده هستند ، قرار ندهند. 
  * و در نهایت ، دوست دارند تا قبل از ازدواج ، خودنمایی داشته باشند اما بدون غرور ، بدون نخوت ، بدون تکبر ، و بدون بدن نمایی و اندام نمایی. 
 
زنان و دختران سرزمین مان ، دوست دارند تا تنها شوهر شرعی وفادار چشم پاک شان ، از بدن و ظاهرشان لذت ببرد و آنها هم از او لذت ببرند نه آنکه هر روز ، هر ساعت و هر دقیقه ، به فکر تشویش خاطر یک جوان شوند ، وی را به گناه نزدیک کنند و او را از درون و باطن دختران سیر سازند و تنها هدف او را در بهره کشی جنسی خلاصه کنند. 
 
آنها دوست ندارند تا پسران سرزمین مان ، تنها به علت تنوع طلبی در دیدن ظاهر خانم ها ، دچار ازدواج های احساسی و عشق های زودگذر شوند ، چرا که عشقی که با یک نگاه شروع می شود ، با نگاهی دیگر هم تغییر می یابد و به معشوقی دیگر ، معطوف خواهد شد و این جاست که معشوق اولی ضرر می کند. 
 
آنها دوست ندارند تا زمینه ای  باشند برای گناه جوانان ، افسردگی آنان و ازدواج های ناموفق شان . 
 
آنها دوست دارند تا نجیب باشند ، سنگین باشند ، به هر اس ام اس و تلفنی که به آنها می شود ، خود را ارزان نفروشند ... . 
 
آری ، حجاب  تنها به خاطر این است که فضای جامعه بهشتی باشد ، انسان ها بر اساس درونیات ، استعدادها ، خلقیات ، مرام  و معرفت و پاکی و صداقت ، یکدیگر را دوست داشته باشند نه فقط به خاطر اندام و ظاهر هم ، که همه کم و بیش آن را دارند. 
 
   سوره مبارکه نور آیه ۳۱:
  و به زنان با ايمان بگو: ديدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پيداست و بايد روسرى خود را بر سينه خويش [فرو] اندازند و زيورهايشان را جز براى شوهرانشان يا پدرانشان يا پدران شوهرانشان....(محارم)آشکار نسازند
 
----------------------
 
حجاب موجب استواری و  آرامش روانی خانواده و اجتماع و ارزش و احترامِ  زنان است. زنان آنقدر ارزش های والا در اختیار دارند که مورد توجّه و اقبال اجتماع قرار گیرند. زنان با دارا بودن احساسات عمیق و هنرها و استعدادهایی که فقط مخصوص آنهاست در کنار ایمان و حجاب اسلامی می توانند در جامعه حضوری مفید و اثر گذار داشته باشند. شرافت زن ایجاب می کند هنگامی که  از خانه بیرون می رود ، متین و سنگین و با وقار باشد.(1)
 
(1)= برگرفته از کتاب حجاب استاد شهید مطهری (ره)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ادامه سوره نور هم ميگه:به مردان نيز بگو چشمان خود را از نامحرم بپوشانند، يك جانبه به قاضي نريد لطفا
یی
یک طرفه به قاضی رفته نشده :

دوست دارند تا عاشق شان ، تنها به او فکر کند و به معشوق دیگری فکر نکند. ( وحدت عاشق)
Iran, Islamic Republic of
...