سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

اجحاف بیمه ها در حوزه جراحی زیبایی

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 442026
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید ویزیت و مشاوره قبل از جراحی به رسمیت بشناسند، از بالاترین آمار جراحی زیبایی دنیا در ایران و برزیل خبر داد و گفت: بسیاری از اعمال جراحی زیبایی در کشور، نیازمند بازسازی فرهنگی هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علیرضا زالی در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با اشاره به فعالیت ۵ هزار متخصص بیهوشی در کشور و انجام ۴ میلیون جراحی بزرگ و پیچیده در سال ۹۳ اظهار کرد: انجام این تعداد جراحی بزرگ در کشور، با حداقل عوارض بیهوشی همراه است که نشان از تسلط کافی متخصصان بیهوشی در حیطه کاری خودشان دارد.

وی با اعلام اینکه در سطح یک هزار بیمارستان دولتی و غیر دولتی مرکز جراحی محدود در کشور متخصص بیهوشی مستقر است، افزود: ۶ هزار تخت مراقبت‌های ویژه نیز توسط متخصصین بیهوشی مدیریت می شود.

زالی با انتقاد از اینکه تعرفه بیهوشی در سال‌های گذشته که همواره ثابت مانده بود، گفت: متخصصان بیهوشی در این سال‌ها، بیشترین ظلم تعرفه ای را متحمل شدند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران همچنین از عدم پرداخت ویزیت و مشاوره قبل از عمل جراحی توسط بیمه‌ها گلایه کرد و افزود: ویزیت و مشاوره بیهوشی باید به رسمیت شناخته شود و بیمه‌ها، حق ویزیت و مشاوره را به متخصصین بیهوشی پرداخت کنند.

زالی با اشاره به اینکه بیمه‌ها به صورت گلوبال بین ۹۰ تا ۱۰۰ عمل شایع را تحت پوشش دارند، گفت: متاسفانه در این طرح، بیشترین دستکاری متوجه حوزه بیهوشی بوده است.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که بالاترین آمار عمل زیبایی مربوط به ایران و برزیل است، افزود: بسیاری از اعمال جراحی زیبایی در کشور، نیازمند بازسازی فرهنگی هستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به آمار شکایت‌های پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به بالا بودن آمار جراحی زیبایی در کشور، فقط ۷ درصد از کل شکایت‌های پزشکی مربوط به عمل زیبایی یا بیهوشی است.

زالی تصریح کرد: بسیاری از اعمال جراحی اگر با پشتیبانی گروه بیهوشی نبود به خوبی انجام نمی‌شد و اگر امروز از موفقیت‌های جراحی‌های بزرگ در کشور نام می‌بریم حاصل کار تیمی بین جراحان و گروه بیهوشی است، به همین منظور باید مشکلات صنفی گروه بیهوشی به خوبی شنیده شود و بیمه‌ها بسیاری از خدمات قبل و بعد از بیهوشی را به رسمیت بشناسند چرا که متخصص امروز بیهوشی با ۲۰ سال گذشته متفاوت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *