پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲

طراح حمله به حرم امام حسین‌+عکس

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 281114
چندی پیش خبری به طور هماهنگ و همزمان در بسیاری از رسانه های ضد ایرانی و ضد شیعی در مورد حمله افراد ناشناس به دفاتر فردی که به "آیت الله الصرخی" در شهرهای مختلف به ویژه جنوبی عراق منتشر شد.
طراح حمله به حرم امام حسین‌+عکس
به گزارش جهان به نقل از شیعه، پس از انتشار آن خبر این رسانه ها به پخش اخبار و گزارش هایی در دفاع از فرد موسم به "الصرخی" و علیه حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان پرداختند.
 
در این گزارش سعی داریم نگاهی گذرا به "الصرخی" که در میان افکار عمومی عراق به پدیده "سید حسنی" شهرت دارد، بپردازیم.
 
"الصرخی" کیست؟

"سید محمد بن عبدالرضا بن محمد الصرخی" معروف به "آیت الله سید محمود حسنی الصرخی" متولد کاظمین و روحانی نمایی است که ‍‍‍‍‍پس از سقوط رژیم منحله بعث سابق عراق برای اولین بار با لباس روحانیت در ملاعام ظاهر شد و ضمن اعلام مرجعیت و معرفی خود به عنوان مرجع اعلای شیعیان، مدعی ارتباط با امام زمان شد. البته برخی شایعات نیز وجود دارد که گفته می شود نام اصلی وی "محمود التميمي" از عشایر سنی مذهب بنی تميم در استان ديالى عراق است.
 
وی همچنین مدعی شده که از شاگردان حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر و سید محمد صادق صدر بوده که البته این ادعا از سوی دیگر شاگردان این دو مرجع عالیقدر شهید، مانند حضرت آیت الله سید کاظم حائری، که چندین سال است از عراق به ایران هجرت کرده و در قم سکونت دارد – ایشان پدر معنوی جنبش صدر عراق به شمار می رود – تکذیب شده است.
 
او که پس از ظاهر شدن به سرعت مورد توجه رسانه های خبری جهان به ویژه رسانه های ضد ایرانی و ضد شیعی قرار گرفت، در مدت زمان بسیار کوتاهی با نام "سید حسنی" شهرت یافت.
 
چند روز پس از اولین ظهور وی، او اظهارات شدید اللحنی علیه نیروهای آمریکایی بیان کرد و آنان را اشغالگر خواند و خواستار خروج فوری اشغالگران از عراق شد.
 
دو روز پس از اضهارات ضد آمریکایی "الصرخی" که در آن زمان در شهر کربلا مستقر شده بود، هوادارانش با حمله به تعدادی از نیروهای امریکایی موفق شدند 3نفر را بکشند. بلافاصله پس از آن عملیات نیروهای امریکایی به کمک ارتش عراق به دفتر او حمله کردند، اما وی پیش از آن ناپدید شده بود.
 
از آن زمان تا سال گذشته یعنی نزدیک به 4 سال از "الصرخی" خبری نبود. شایعات در مورد محل پنهان شدن وی افزایش یافت. برخی می گفتند به لبنان فرار کرده زیرا در آنجا رؤیت شده اما عده ای دیگر معتقد بودند در مناطق جنوب عراق پنهان شده است. اما برخی افراد زودباور که ادعاهای الصرخی درباره ی دیدار با امام زمان را باور کرده بودند، معتقد بودند که او غیبت کرده و نزد امام زمان رفته است.
 
اما بررسی های دقیق انجام شده و سیر تحرکات، اقدامات، موضع گیری ها و اضهار نظرهای 2 سال اخیر الصرخی، یعنی پس از ظهور مجدد وی، حکایت از آن دارد که او از سوی یکی از سازمان های اطلاعاتی و امنیتی منطقه – که به احتمال زیاد عربستان سعودی است – به طور کامل حمایت و پشتیبانی مالی و... می شود.
 
اطلاعاتی محرمانه درباره "الصرخی"

برخی اسناد و اطلاعات موجود درباره "الصرخی" حکایت از آن دارد که وی در اواسط دهه نود قرن گذشته ی میلادی (حدود سال 1984) دانشجوی رشته ی مهندسی در یکی از دانشگاه های بغداد بوده است، گفته می شود وی مدتی از همکلاسی های دوران دانشجویی "عدی" فرزند "صدام" دیکتاتور سابق عراق بود و در همان زمان عضو حزب بعث شد و به یکی از دوستان نزدیک "عدی" مبدل شد.
 
در همان زمان او در پارتی های مختلطی که توسط "عدی" برگزار  می شد شرکت می کرد و حتی تصاویری از رقصیدن وی دراین پارتی ها وجود دارد.
 
از جمله اطلاعاتی که در مورد وی وجود دارد این است که، او در مجالس و محافل مختلف خود به گونه های مختلف مدعی ارتباط با امام زمان(عج) شده است. از جمله ادعاهای عجیب وی این است که در یک دیدار محرمانه با برخی هوادارانش مدعی شده که امام زمان(عج) با خواهر او ازدواج کرده و داماد خانوادگی آنها شده است.
 
دفتر "الصرخی" در تاریخ 7 شوال 1432 بیانه ای رسمی صادر کرد و در آن به طور مستقیم مدعی شده بود که "الصرخی" با امام زمام(عج) دیدار داشته و دستوراتی برای چگونگی فعالیت دریافت کرده است. او همچنین گروهی بنام "شبکه امام زمان برای اعدام" تاسیس کرد و مدعی شده که امام زمان از مراجع تقلید حاضر رضایت ندارد از همین رو فتوای اعدام مراجع تقلید را صادر کرد.
 
ناگفته نماند بررسی های انجام شده در مورد کتاب ها، تالیفات و دست نوشته های "الصرخی" نشان می دهد که او نه تنها برای اعلم بودن در مرجعیت دارای علم بالایی نیست بلکه از کمترین اطلاعات در زمینه علوم دینی برخوردار است، زیرا مطالعه نوشته های وی نشان می دهد که او بسیاری از مطالبش را به طور کامل و صد درصد از کتب دیگر علما و مراجع به ویژه حضرت آیت الله خوئی(ره) به سرقت برده است.
 
گفتنی است، "الصرخی" و هوادارانش او را بالاتر و حتی برابر با دیگر مراجع شیه می دانند و می گویند برای مثال: حتی اگر هم "آیت الله الصرخی" با آیت الله سیستانی در یک سطح علمی باشند، باز هم "آیت الله الصرخی" به دلیل "عرب بودن" از آیت الله سیستانی اعلم تر است! همین امر باعث شده همواره در کنار نام وی اصطلاح " مرجع تقلید عربی و عراقی" نوشته شود.
 
لازم به یاد آوری است "الصرخی" که همواره ادعای اسلامگرایی داشته، اما در انتخابات های گذشته همواره از نامزدها و احزاب غیر اسلامی و غیر دینی به ویژه حزب کمونیست عراق حمایت کرده است.
 
شایان ذکر است یکی از افراد نزدیک و یاران "الصرخی" "فائز الشمری" نام دارد. براساس اسنادی که پس از تسخیر مقر سازمان اطلاعات و امنیت حزب بعث بعداز سقوط رژیم صدام به دست آمده، مشخص شد که "فائز الشمری" یک سنی مذهب و از اهالی شهر فلوجه بوده که از کارکنان سازمان امنیت بعث به شمار می رفت و در زمان صدام مدتی ماموریت یافت که با عمامه ای سفید رنگ  به صورت یک روحانی شیعی در محافل ومجالس مختلف مانند دروس برخی مراجع حاضر شود.
 
پس از اشغال عراق نیروهای امریکایی و عراقی به مسجدی در منطقه السیده در بغداد که زیر نظر "فائز الشمری" بود حمله کرده و مقدار زیادی از سلاح ها و موشک های ارتش سابق عراق را در انبار مسجد کشف و ضبط کردند.
 
پیش از آن حمله "الشمری" گریخته بود و مدتی بعد با عمامه سیاه رنگ در کنار "الصرخی" به عنوان یکی از هواداران وی ظاهر شد.
 
توانایی ها و امکانات الصرخی

در پی افزایش فعالیت گروهک "الصرخی" به ویژه علیه مراجع تقلید و احساس خطر از سوی دولت عراق، فعالیت اطلاعاتی امنیتی علیه وی آغاز شد تا حامیان اصلی و پشت پرده وی مشخص شود.
 
بررسی های انجام شده نشان می دهد، او در حال حاضر نزدیک به دویست نیروی مرد و پنجاه نیروی زن را به استخدام گرفته و به طور ماهانه به هرگدام از آنان سیصد دلار حقوق پرداخت می کند. براساس اطلاعات به دست آمده منبع درآمدی وی از سوی سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی تامین می شود.
 
نیروهای وی با هدف حمایت از خود و انجام برخی عملیات ها مقادیر قابل توجهی اسلحه نیز تهیه کرده و در اختیار دارند.
 
از جمله حمایت هایی که رژیم سعودی از وی می کند تبلیغات برای وی و رسانه های وابسته به سعودی است برای مثال تاکنون روزنامه الشرق الاوسط و شبکه العربیه و سایت اینترنتی ایلاف که از پر مخاطب ترین رسانه های عرب زبان جهان به شمار می روند با وی مصاحبه کرده و به نشر اظهارات و اندیشه های او پرداخته اند.
 
"الصرخی" روز گذشته (7 آوریل 2013 برابر با 18 فروردین 1392) پس از حدود یک سال و نیم اولین اظهار نظر رسانه ای خود را در یک کنفرانس خبری بیان کرد. اظهارات روز گذشته وی توسط روزنامه الشرق الاوسط و سایت ایلاف پوشش داده شد.
 
اهداف الصرخی در عراق

بررسی دقیق انجام شده از سیر فعالیت ها، اضهارات، موضع گیری ها و اقدامات گروهک "الصرخی" نشان می دهد که هدف اصلی وی ایجاد فتنه میان شیعیان عراق و به ویژه تخریب وجهه قدرتمند و بانفوذ حضرت آیت الله سیستانی است.
 
از جمله اقدامات تخریب گرایانه گروهک "الصرخی" علیه حضرت آیت الله سیستانی، حمله به دفاتر و تلاش برای ترور برخی از نمایندگان و وکلای ایشان در شهرهای مختلف عراق به ویژه شهرهای جنوبی بوده است.
 
هواداران "الصرخی" طی دو سال گذشته بیش از 10 مسجد، حسینیه و مرکز وابسته به آیت الله سیستانی و نمایندگانش را مورد حمله قرار داده و به آتش کشیده اند. آنان حتی حرمت این اماکن دینی و قرآن های موجود در آن نگه نداشته و آن را به آتش کشیدند.
 
سیاستی که "الصرخی" برای تخریب آیت الله سیستانی در پیش گرفته معرفی وی به عنوان یک مرجع ایرانی و غیر عراقی است، تا از این طریق بتواند ایشان را در میان مردم عراق و دیگر کشورهای عربی تخریب کند.
 
اهداف الصرخی در منطقه



اما ناگفته نماند الصرخی به دستور اربابان سعودی خود اهدافی نیز در منطقه دنبال می کند که عمدترین آن می توانه به حمله به جمهوری اسلامی ایران و زیر سوال بردن نظام ولایت فقیه است. اما دیگر هدف وی در منطقه مورد حمله قرار دادن حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و دیکتاتور نامیدن وی است.
 
"الصرخی" همچنین طی اظهاراتی، انقلابیون بحرین را "شورشی" و "فتنه گر" نامیده بود، و آنها را به مزدور بودن و فعالیت در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران متهم کرده است.
 
او از سوی دیگر از اهالی سنی مذهب استان الانبار که چند ماهی است علیه حکومت نوری المالکی، نخست وزیر عراق دست به اعتراضات زده اند، حمایت کرده و خواستار ساقط شدن دولت وی شده است. این درحالی است که به اذعان کارشناسان مسائل سیاسی عراق، اعتراضات استان الانبار از سوی حزب بعث منحله، عربستان سعودی و قطر حمایت می شود.
 
حوزه و نحوه فعالیت الصرخی و هوادارانش

عمده فعالیت های هواداران "الصرخی" در دو حوزه "فضای واقعی" و "فضای مجازی" محدود می شود.
 
فعالیت آنان در فضای واقعی از طریق دفاتر در شهرهای مختلف عراق و روحانیون هواداراش انجام می شود و آنان تلاش می کنند با سخنرانی برای عوام مردم عراق و به ویژه مردم عشایر که از سطح آگاهی و علمی بسیار پایینی برخوردارند، اهداف و سیاست های خور را دنبال کنند.
 
امام فعالیت هواداران "الصرخی" در عرصه فضای مجازی به صورت بسیار گسترده و تعجب برانگیزی ادامه دارد و با بررسی سطحی یک کارشناس یا فعال این عرصه می توانند نشان دهند که گستردگی فعالیت آنان در این عرصه مطمئنا توسط یک تیم کامل و مجهز که از سوی یک ارگان امنیتی حمایت می شود، در حال انجام شدن است.
 
بررسی هایی میدانی و مجازی که ما انجام داده ایم نشان می دهد آنان علاوه بر داشتن یم سایت رسمی تحت عنوان سایت "مرجعیت الصرخی"، و یک سایت مربوط به بخش تبلیغات و اطلاع رسانی دفتر مرجعیت "الصرخی"، چندین صفحه در سایت فیسبوک، تویتر، گوگل پلاس و یوتیوب دارند که موفق شدند با فعالیت گسترده خو تعدا زیادی کاربر اینترنتی را به خود جذب کنند.
 
آدرس این صفحات به شرح زیر است:
 
سایت رسمی مرجعیت الصرخی:
 
http://www.al-hasany.net
 
سایت بخش اطلاع رسانی الصرخی:
 
http://www.al-hasany.com
 
آدرس صفحه یوتیوب:
 
http://www.youtube.com/user/2alhasany/featured
 
آدرس اصلی ترین صفحه فیسبوک:
 
https://www.facebook.com/alsrkhy.alhasany?sk=app_4949752878
 
آدرس اصلی ترین صفحه تویتر:
 
https://twitter.com/AnsrIraq
 
آدرس اصلی ترین صفحه گوگل پلاس:
 
https://plus.google.com/104911069970529941892/posts
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Russian Federation
خدا لعنتشان کند
احمد علی جهانبین
مرگ بر منافق که از کافر بدتر است