جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۹
۵۷
نامه رئیس‌جمهور درباره مذاکرات و پاسخ رهبر انقلاب

متن، با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی قرار گیرد/ راه نقض عهدها بسته شود

قدردانی از زحمات فراوان رئیس‌جمهور و هیأت مذاکره‌کننده
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 433610
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن قدردانی از زحمات فراوان رئیس‌جمهور و تلاش پیگیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای فرمودند: متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.
متن، با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی قرار گیرد/ راه نقض عهدها بسته شود
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته ای، با تشکر از زحمات فراوان رئیس جمهور و با قدردانی از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره کننده‌ی هسته‌ای، به سرانجام رسیدن این مذاکرات را گامی مهم خواندند و با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن برخی از شش دولت طرف مقابل در مذاکرات، تأکید کردند: لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود.

رهبر معظم انقلاب همچنین تأکید کردند که از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.

متن نامه رئیس جمهور و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی
با سلام و تحیات وافره

خداوند عزیز و عزت بخش را شاکرم که توفیق آن را نصیب کرد که پایان موفقیت آمیز و عزتمندانه مذاکرات هسته ای را به حضور ملت سربلند ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام نمایم. این توفیق الهی که حاصل حضور و استقامت تمام عیار ملت بزرگ ایران و هدایت رهبر فرزانه انقلاب بوده است، به برکت حماسه سیاسی مردم و انتخاب رویکرد تعامل سازنده با جهان، و در پی بیست و سه ماه تلاش مداوم در عرصه های اقتصادی و سیاست خارجی، ایران اسلامی را در تثبیت حقوق هسته ای خود به پیروزی رساند و شرایط را برای رفع تحریم ظالمانه و حرکت پرشتاب کشور در مسیر توسعه و پیشرفت و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی فراهم نمود.
این دستاوردها وقتی حاصل شد که قدرتهای بزرگ متوجه شدند سلاح تحریم نه قادر است سرمایه اجتماعی را از بین ببرد و نه میتواند مانع از پیشرفت های ایران در عرصه هسته ای شود. رمز موفقیت ما در این عرصه، اتحاد و اجماع داخلی و تلاش و حرکت تحت ارشادات رهبر معظم انقلاب بود. این تجربه، بار دیگر اهمیت نقش بی بدیل رهبری به عنوان محور وحدت جامعه را در هدایت کشور در شرایط طوفانی نشان داد. این پیروزی بیش از همه، مرهون فداکاری های مردم شریف ایران، و بویژه شهدای مظلوم صنعت هسته ای است که پس از سال ها استقامت و شکیبایی، ثمره شیرین مجاهدتهای خود را خواهند چشید.

در حالی که دشمنان کشور در پی آن بودند که با پیش بردن پروژه ایران هراسی، کشور را در عرصه جهانی منزوی و آسیب پذیر کنند، ما نه تنها پروژه ایران هراسی را با شکست مواجه کردیم بلکه طی این فرایند، موقعیت بین المللی کشور چنان ارتقاء پیدا کرد که جامعه جهانی اکنون مشتاقانه در پی آن است تا در زمینه های مختلف وارد گفتگو و همکاری با ایران شود.

این توافق به خوبی نشان داد که ما می توانیم در عین حفظ عزت کشور و با رعایت خطوط قرمز نظام، با قدرتهای جهانی وارد گفتگو شویم و با برخورداری از اعتماد به نفس مبتنی بر حقانیت مواضع و توانمندیهای دیپلماتیک، قدرتهای جهانی را به پذیرش مواضع منطقی خود ناگزیر سازیم.

این دستاورد بی نظیر در تاریخ روابط بین الملل که همه قطعنامه های تهدیدآمیز شورای امنیت را در نتیجه مذاکره کنار می نهد و زمینه را برای همکاری بین المللی -حتی در حوزه هسته ای- می گشاید، درس بزرگی برای منطقه ما نیز به همراه دارد که راه حل مشکلات سیاسی منطقه نیز نه با تجاوز و کشتار و تروریسم، بلکه با مذاکره و مشارکت واقعی مردم به دست خواهد آمد.

لازم می دانم با سپاس از هدایتهای هوشمندانه و حمایتهای مستمر و صریح جنابعالی، از گروه مذاکره کننده که با صلابت و کفایت توانستند همه سیاستهای ابلاغی و خط قرمزهای تعیین شده نظام را با تلاش خستگی ناپذیر خود رعایت کنند و سربلندی مردم صبور و فداکار ایران را در سنگرهای مذاکراتی به نمایش بگذارند تشکر نمایم.

بی شک برای دستیابی به مراحل بعدی این حرکت و اجرای مراحل مختلف این توافق تا رسیدن به همه خواسته های ملت و رفع کامل همه تحریمهای ظالمانه، همچنان نیازمند وحدت و انسجام داخلی و ایستادگی و مقاومت و اقدام هوشمندانه تحت زعامت حضرتعالی می باشیم. تردید ندارم که با هوشیاری ملی و همدلی و همزبانی ملت و دولت، عنایت و نصرت الهی همچون همیشه شامل حال این نظام مقدس خواهد بود و این ملت نجیب و صبور را به اهداف بلند خود خواهد رساند. من الله التوفیق و علیه التکلان.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
حسن روحانی
۲۳/ تیر/۱۳۹۴



بسم الله الرحمن الرحیم


جناب آقای رئیس جمهور
با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولا لازم میدانم از تلاش پیگیر و پر طاقت هیئت مذاکره کننده‌ی هسته‌ای صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی میدانیم که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.

از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.

والسلام علیکم و رحمة الله
سیّد علی خامنه‌ای
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقا جان خدارا شكر كه شما هستيد..........
دقت کنید آقا فرمودند باید متن دقیق بررسی شود. مگه آقای روحانی نگفته بود رهبری نظارت دقیق داشتند؟!!!
محسن نهران
متاسفانه از این خلاف گوئی ها بسیار است ، مسئولیت خطیر نمایندگان محترم زیاد است و تاریخ نشسته به قضاوت ، عهد نامه های کلستان و ترکمنچای موجود است برای غبرت گرفتن از تاریخ
رضا غنجی
Iran, Islamic Republic of
امتحان بزرگ مجلس در راه است!!!
رضا غنجی
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از نامه 53 امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر نخعی:
هرگز پيشنهاد صلح از طرف دشمن را كه خشنودى خدا در آن است رد مكن، كه آسايش رزمندگان، و آرامش فكرى تو، و امنيّت كشور در صلح تأمين مى ‏گردد .
لكن بپرهیز از دشمن خود پس از آشتى كردن، زيرا گاهى دشمن نزديك می شودتا غافلگير كند، پس دور انديش باش، و خوشبينى خود را متّهم كن.
مشکل اینه که این بازی دیپلماتیک پیشنهاد صلح نیست!
تعامل سازنده با جهان!!!!!!!!!!!!
بوی تحمیل می آید و همچنین خیا........!!!
Indonesia
واقعا رهبری برازنده ایشان است ببینید تعاریف آقای رئیس جمهور و پاسخ موجز رهبری که توصیه به ملاحظه و طی مسیر قانونی را می کند و اصلا از پیروزی و توفیق بزرگ ملت سخن نمی گویند و حتی توصیه به متانت می کنند ، واقعا باید روحانیون و مراجع معظم یاد بگیرند چقدر راحت با نامه رئیس جمهور ذوق زده شدند و عقب نشینی را تبریک و پیروزی نام نهادند اما رهبری معظمعقب نشینی را که حتما تاکتیکی است پیروزی ملت و نظام نمی داند آن را مرحله ای از گذر در مسیر حرکت نظام می داند واقعا تفاوتبینش و عملکرد نشان می دهد انتخاب رهبری هر چند به دست خبرگان انجام می شود ولی حکمت الهی است
علی
چشم اقا جان فدات شم الهی
آخه...کدام موفقیت ؟ کدام عزت ؟ کدام آبرو هر چه دستاورد سی ساله بود پلمپ کردی .
رهبری خوب جواب ی بهت داد...
Norway
اقا درست گفته این کاربر شما ...
ولی در سایتتان را تخته می کنند ها ...
Norway
سایت محترم جهان
به تو و دست اندرکارانت ارادت دارم .
... مراقبت کنید . باشید و بنویسید نه اینکه نباشید . در سایتتان را تخته می کنند ...
محسن تهران
منظور همون تهدید محترمانه آقای رئیس جمهور است که به بهانه اینکه هر کسی مثلا به منافع ملی خدشه وارد کنه برخورد میکنم ! ! مقام معظم رهبری گفتند با متانت
خسته منشین که حدیبیه حنینی دارد
عاقبت صلح حسن جنگ حسینی دارد.
جواد
با پاسخ رهبری عزیز واقعا نمی توان به این توافق دل خوش بود
Estonia
کارکرد نامه روحانی چیه؟!
دوستان نظر بدن
میخواد توپ رو بندازه تو زمین رهبری
Estonia
آقا جان هنوز نمیدانیم چی دادیم و چی گرفتیم مردم میریزند توی خیابون شادی میکنند مگر میشه مگر ممکنه ؟
amirhosein
از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت...
وحدت،متانت،فضای آرام و خردمندانه...
۴ کلمه کلیدی
دوستان الکی واکنش نشان ندهید چون زمان همه چی را روشن می کند وروزی همگان خواهند فهمید
آمریکا قابل اعتماد نیست.
Belarus
آقا جان شما بهترین رهبر دنیا هستید. پیام های شما بسیار دقیق است.
میثم
اقا این متن که قرار است وزیر خارجه سه شنبه به مجلس ارایه کند را نمایندگان باید با متن ارایه شده توسط 6 کشور تطبیق کنند تا دوباره مثل فکت شیت لوزان شیر تو شیر نشه و...کلاه سرمان نرود
سیاح
Iran, Islamic Republic of
روحانی نباید اینقدر توضیح واضحات می داد آنهم برای رهبر بصیر و آگاه از مسائل
رهبر معظم که جانم فدای او باد چه جواب دقیق بخصوص اینکه نه آنرا فتح الفتوح نامیدند و نه ترکمانچای بلکه روند آن نیاز به مراقبت دارد و متانت را از ملت خواستند
United Kingdom
وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ

فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةً وَاحِدَةً ۚ (سوره نسا آیه 102)

کافران دوست دارند (در انتظارند) که شما از سلاحها و متاع خود (داشته هایتان) غافل شوید تا یکباره بر شما بر شما بتازند

اهمیت بررسی سه ماهه مجلس در فضای ارام و خردمندانه اگر از 22 ماه دیپلماسی بیشتر نباشد قطعا کمتر هم نخواهد بود لذا رهبری مجددا هشدار میدهند "مراقب باشید"
از کلام این مرد نورانی فقط حکمت می باره
خدایا در پناه خود عزیز و سرافرازش بنما
حسینی
الله اکبر و بر درایت و دوراندیشی رهیر معظم انقلاب که در سراسر پاسخ نامه چندخطی ایشان هزاران پیام نهفته است
Iran, Islamic Republic of
سلام
رییس جمهور در دیدار رمضانی با آقا انتظار داشت که رهبر معظم انقلاب در مورد این توافق اظهارنظر جدی داشته باشند که آقا فارغ از هر نتیجه ای تنها به تشکر کردن اکتفا کردند

دولت ظاهرا انتظاری که بابت خوشحالی مردم داشت با آن صورت ندید مجدد دست به دامان آقا شد و از طریق نامه از رهبر معظم خواست تا مردم رو دعوت به همکاری و همراهی و همدلی بکنه و ایشان نیز چنین کردند و فرمودند برای به سرانجام رساندن این مذاکرات هنوز کار داره و هنوز تمام نشده و توصیه هایی برای موشکافی دقیق متن نوشته شده و بستن راه بدعهدی طرف غربی کردند و از مردم خواستند همراهی کنند تا در کمال آرامش آنچه منعت ملت هستش حاصل بشه.

وقتی برای آقا به سرانجام رسیدن مذاکرات مسجل نشده و هنوز اتفاقی نیفتاده نمی دونم چرا دولت و طرفدارانش از هول حلیم تو دیگ افتادن!!

مردم به صرف شنیدن کلمه توافق قرار نیست بیخودی خوشحالی بکنند!
شیطونک0915
درودبررهبر عزیزم امام خامنه ای و درود بر بصیرت شما عزیز
احسنت
یا علی
Iran, Islamic Republic of
درود به رهبر فهیم و شجاع ایران . ان شالله که همین کار رو دولت محترم انجام بده و حواسش به کد خدا باشه که یک وقت نزن زیر قول و قرارش .
اشتباه منفی زدم
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر رهبر بصیر ملت
به کوری چشم منفی دهنده ها،‌ سلامتی امام خامنه ای صلوات
شیطونک0915
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
اللهم صل علی محمد وآل محمد
و .....................................
من نمی دونم چطور روحانی روش میشه در نامه به رهبر انقلاب بنویسه مردم با انتخاب حسن روحانی، رویکرد تعامل سازنده با جهان را انتخاب کردن.
همه میدونن که سیاستهای کلان کشور را رهبری تعیین می فرمایند مگر اینکه دولتی مثل اصلاحات یا اعتدال نخوان بهش عمل کنن. روحانی در واقع گفته که این سیاست 8 سال گذشته سیاست عدم تعامل سازنده با دنیا نبوده. در حالیکه حضرت آقا بارها از سیاست خارجی دولت پیشین که استکبارستیزی و شعارهای انقلاب را سر دست گرفت تعریف کردند.

حسن روحانی دنیا را نه در همسایگان و نه در آمریکای لاتین و نه در 120 کشور عضو عدم تعهد نمی داند. برای ایشان از همان ابتدا دنیا مساوی کشور کدخدا بوده، همان که منفورترین دولت در نظر ملتهاست.

نوشتن نامه با این همه خودشیفتگی به بالاترین مقام سیاسی و معنوی کشور باعث تعجب و تأسف هست.
United States
اگه جمله"همه میدونن که سیاستهای کلان کشور را رهبری تعیین می فرمایند" رو بپذیریم ناچار باید توافق رو با توجه به اینکه به سیاست های کلان مربوطه از ناحیه دولت خارج بدونیم. و این نشون دهنده ماهیگیری روحانیه!!
سیاست کلان با جزنیات سیاسی فرق داره. سیاست کلان یعنی رهبری میگن با دشمن مذاکره بر سر حقوق نداریم. بعد یه عده که قدرت سیاسی دارن فشار میارن برای مذاکره و ایشان برای اتمام حجت اجازه مذاکره میدن ولی با تعیین خطوط قرمز،‌حدود مذاکره را مشخص می کنن ولی در توافق یا جزئیات وارد نمی شن اما روی نتیجه همچنان که دیدیم تاکید بر طی مسیر قانونی دارن و ....
كوروش
به آقا باد گفت حفظكم الله .....نه احسنت

آقايي گفتن پيشوايي گفتن
...چرا در مسیری که رهبری تعیین کردند قدم نمی گذارید و فقط دارید توافق وین را به به و چه چه می کنید؟ ایشان فرمودند که برخی طرفها قابل اعتماد نیستند. و فرمودند با متانت دنبال کنید. معنی اش اینه که نه بزن و برقص راه بندازن و نه دشمنی کنند بلکه با متانت بررسی کنند.
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ضمن تشکر از زحمات مجدانه تیم مذاکره کننده، از پاسخ های هوشمندانه رهبری عزیز که هم در پاسخ به نامه اول جناب رئیس جمهور و هم در پاسخ نامه اخیر در قبال مسئله هسته ای، که بدون شتاب زدگی و با وجود القای فضای خاصی از سوی جریانات خاص در کسب پیروزی نهایی، مسیر و افق روبرو رو بدرستی برای دولت مردان روشن نموده اند
چند مسئله در رهنودهای ایشان مستتر ولی کاملا واضح می باشد:
1- ما همچنان به دشمن بدعهد خود بی اعتمادیم
2- طی مراحل قانونی توافق مذکور در ارگانهای مربوطه همچون شورای علی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی (و قائل شدن درصد اندکی برای اصلاح توافق مذکور برای ارگانهای مربوطه)
3- تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده
4- بررسی دقیق متن توافق و تطبیق آن براساس خطوط قرمز اعلامی نظام و رهبری و عدم القای پیروزی نهایی تا عرصه برای بررسی کنندگان و منتقدان مصلح تنگ نیاید.
5- اتخاذ تصمیمات و ساز و کارهایی برای جلوگیری از بدعهدی دوباره و عهدشکنی دشمن
6- درخواست متانت از مردم برای عدم ایجاد هیاهوهای شتاب زده و درخواست وحدت برای عدم ایجاد تفرقه بین منتقدان و حامیان توافق
در پایان آرزومندیم که خدواند متعال به خاطر طاعات و عبادات مردم شریف در ماه مبارک و تلاشهای مجدانه تیم مذاکره کننده و خون بابرکت شهدای هسته ای نتیجه ای حاصل گردد که موجب رضایت الهی بوده و مصالح ملی را تامین نموده و باری از دوش مردم شهید پرور ما بردارد و تمام نقشه های ایران هراسی و شیعه هراسی دشمن قداره ما را نقش برآب نماید.
شریفی
Romania
بسمه تعالی
بی شک دادن این همه امتیاز نقد و گرفتن وعده های نسیه، این حرف دشمن را ثابت میکند که ما مجبور بودیم که به این همه ننگ تن داده ایم و تازه برای آن جشن هم میگیریم و پایکوبی میکنیم. متاسفانه دولت تعطیل و بزدل یازدهم تمامی غیرت و شرف ملی را برای بدست آوردن این توافق که بهتر است ننگنامه خوانده شود هزینه نمود. اگر کمی دقت نماییم متوجه خواهیم شد که در تمامی مذاکرات با دشمن از سالهای بسیار دور تا زمان فعلی همواره بازنده بوده ایم و تمامی عهدنامه ها و ... به ضرر مملکت بوده است. ضمن اینکه این دفعه چهارمین بار است که از سوراخ گروه فعلی نیش خورده ایم که بترتیب عبارتند از:
1- تحمیل قطعنامه پایان جنگ با فضا سازیهای غیر واقعی
2- ننگنامه سعد آباد
3- تزریق دروغ بزرگ تقلب در انتخابات 88 به بدنه جامعه
4- ننگنامه وین و تعطیلی برنامه هسته ای کشور و به دنبال آن دلسردی و مایوس شدن نیروهای علمی کشور و فرار مغزها.
و اینکه خدا بقیه اش را ختم به خیر نماید.
شما یا نمی دونی جنگ یعنی چی یا خودتو زدی به اون راه. دستمریزاد به کسانی که باعث پذیرش قطعنامه شدند. گروه فعلی از سر شماها هم زیاد است
شریفی
Romania
بسمه تعالی
عزیز من نمیدانم چند سالتان هست آیا زمان جنگ را دیده ای یانه حالا جنگیدن پیشکش. ولی این را به شما عرض کنم که من خودم مجروح جنگی هستم که اگر خدا قبول کند یک صفحه پرونده جانبازی برای خودم ندارم و از هیچ نوع حقوق آن نیز طبیعتاً استفاده نکرده ام. ولی نصیحتی و در واقع تذکری همگانی دارم بیاییم خط و خط کشی را کنار بگذاریم و حق را ببینیم و ببینیم ایا امام زمان از این فعل ما راضی هستند یا نه. شما که من را نه دیده ای و شناخته ای چگونه میگویی که این آقایان از سر امثال من زیادی است. حال آنکه من با بسیاری از اینهایی که شما میگویید حشر و نشر دیرینه داشته ام و میدانم که چه دارند و چه ندارند و چه کرده اند و چه میکنند. فقط برای یک نمونه شما به نیابت از من با اینکه من شما را نمی شناسم ولی قبولتان دارم که قضاوت بر حق خواهی کرد بروید زندگی اینها را ببینید که چگونه است و با حساب و کتابی که میکنید ببینید با درآمد حاصله بعد انقلاب آیا از راه درست شدنی است و جور در می آید یانه؟
البته از شما انتظار دارم مرا آدمی ضد رفاه ندانید ولی از رفاه بادآورده شدیدا متنفر بدانید.
آن وقت خود شما کلاهتان را قاضی کنید ببینید حق با چه کسی است. ضمنا یقین دارم که در شرایط فعلی چنانچه مسئولی وابستگی به جناحی نداشته باشد (و اتفاقا اینگونه آدمها به همین دلیل میتوانند سالمتر هم باشند که معمولا اینطور است) و نخواهد باج به گروه ها بدهد آنچنان آن را می پیچانند و به زمین میزنند که نگو و نپرس و این فقط اختصاص به یک جناح ندارد که در طی سالیان در دولتهای مختلف به عینه دیده ایم. و متاسفانه درد بزرگ در کشور ما هم همین است حزب و جناح بازی ما را از حق مداری باز داشته است و این میشود که فکر نکرده و هنوز نمیدانیم که چه شده یا نشده به یکباره میریزیم خیابان و الکی اعتراض و یا شادمانی میکنیم و این برای جامعه ای که ادعای تمدن و فرهنگ دارد بسیار زشت است که بعد مدتی متوجه شود که در اصل چه بوده است و این چگونه فکر میکرده و یا برایش فکر کرده اند. به هر صورت امیدوارم همواره در راه حق و موفق باشید . امیدوارم سایت جهان نیز این را نمایش دهد و شما نیز آن را ببینید.
United States
در مورد چهارم واقعا خندیدم فرار مغزها! اگه منظورت از مغزها دانشمندان هسته ایه که به اونا اجازه تحصیل در دانشگاههای خارج تا الان داده نمی شد!! قبل از توافق هم فرار مغزها داشتیم ولی شما الان چشمات باز شده!!
قبول تقاضای آمریکا و موافقت با مذاکره چه ربطی به انتخابات و حماسه ادعائی دارد؟؟ سابقه مذاکره به سالها پیشتر برمیگردد. لطفا مصادره نفرمائید.
United States
خیلی خب پس نتایج مذاکرات هم به دولت گره نخوره چه خوب چه بد
Iran, Islamic Republic of
این نامه رهبر انقلاب به نظر من جواب به کسایی بود که خیال میکنن همه چیز تموم شده و دیگه یک توافق تاریخی رخ داده
حضرت آقا فرمودند که باید به دقت بررسی بشه و همچنین فرمودند که ما هیچ اعتمادی به برخی از طرفهای مقابل نداریم
بهتره کسایی که دوست دارن به زور به مردم بقبولونن که این توافق عالیه و تاریخیه یه کم بیشتر حواسشون رو جمع کنن که بعدا خدای نکرده ضایع نشن
Iran, Islamic Republic of
میگم کلا دیگه روحانی به رهبر نامه ننویسه ، سنگین تره!!
...چند باره سر مسئله مذاکرات میخواد از رهبری اوکی موفقیتش رو بگیره ، مثلا حال منتقدین رو بگیره ،
هی ضایع میشه!
شما کلا یه مدت نامه ننویس ، اوکی ؟ به همون کلیدت برسی بهتره...
در ضمن ، قربون آقا برم ... کلمه به کلمه متن ، یه دنیا تفسیر داره... بخشی که مربوط به خود ماست رو که چشم ...متانت که داشتیم و هنوز نریختیم تو خیابون...وحدت هم چشم...فعلا کاری بهشون نداریم، بذار خوش باشن..ایشالله که اینا آروم بشن ، دور از هیجان و واقع بینانه ...
ایران
سلام
ایشان می فرمایند که برای تیم مذاکره کننده پاداش اللهی مسالت دارن و به سرانجام رساندن مذاکرات دستلورد بزرگی هس در این صورت این حرف دوستان که این توافق به ضرر کشور و شکست بوده چطور قابل توجیه؟؟؟؟
آیا رهبر انقلاب برای کسانی که باعث وارد آمدن ضرر و زیان به کشور شدن و به قول شما باعث ازبین پیشرفت کشور شدن آرزوی پاداش الهی مسالت دارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا تعصبات حزبی را کنار گذاشته و با در نظرگرفتن تمام موارد اظهر نظرکنید.
آدم زحمت می کشه ولی معنیش اینه که اگر با امانتداری زحمت بکشه مأجوره. و این تیم اینجور بوده. اما معنی اش این نیست که تونسته باشن منافع ملی را تامین کرده باشن. اگر فرد ضعیفی را بفرستید برای مذاکره، فردی که طرف مقابل را دارای حق برد بدونه و به هر قیمتی فکر کنه باید توافق کنه،‌ خوب لزوما با این طرز فکر،‌محصول توافق در همون چارچوب فکری اش خواهد بود.
ولی کسی که قائل به مقاومت باشه و دشمن و حیله های او را به خوبی بشناسه و قائل به هر توافقی نباشه به جز توافق عزتمندانه،‌طبیعتا نتیجه مذاکرات این برد با نفر اول خیلی فرق خواهد کرد
ایران
دوستان عزیزی که منفی دادید خب استدلال شنا چیه ازین قسمت حرفهای رهبری؟؟؟
هرچیزی که مخالف نظر شماس رو فورا میخواهید بهش حمله کنید هرچند اون نظر منطقی باشه.
کمی بصیرت بیشتری باید داشت
شاهد
Germany
بعد از امتحان به همه میگن خسته نباشید
این ربطی به قبولی یا ردی در امتحان نداره
Iran, Islamic Republic of
بده از زحمات چند ماهه اين حضرات كه رفتن در هتل نشستن و صحبت فرمودند يا در كنار رودخانه قدم زدند تشكر كرده اند؟ بده واقعا؟ ضمنا آيا هر كسي كه زحمتي مي كشه هميشه بايد كارش مفيد و بي غلط بوده باشه تا ازش تشكر كنن؟؟!!
France
حالا که با صلح امام حسنی با جهان آشتی کردیم امیدوارم در قدم بعدی به همت آقایان فضای اجتماعی و سیاسی کشور را همانند خیلی از کشورهای اسلامی(مثل ترکیه، تونس، مراکش، الجزایر و غیره ) برای همهٔ مردم با افکار گوناگون قابل زیستن کنیم، با مردم خویش هم صلح امام حسنی کنیم، خودی و غیر خودی را برداریم .
مجلس تلمیحی گفت که کلی ورود خواهد کرد و به جزییات نخواهد پرداخت. در واقع یک نوع بررسی فرمالیتست.
Iran, Islamic Republic of
نشنيدي مگه اگر كسي بار شما رو برداره و كلي راه بره از نظر علم فخيمه فيزيك نيوتني انگليسي عملا كاري انجام نداده است. البته شما ازش به خاطر بار بردن تشكر مي كني اما اين كار حساب نميشه!!
فهميدي حالا چرا تشكر فرمودند حضرت آقا؟؟