پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۶
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

حمایت‌های ایران نبود، رژیم صهیونیستی الان کل غزه را اشغال کرده بود

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 372113
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر حمایت‌های ایران نبود، امروز رژیم صهیونیستی کل غزه را اشغال کرده بود.
حمایت‌های ایران نبود، رژیم صهیونیستی الان کل غزه را اشغال کرده بود
به گزارش جهان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در خطبه دوم نماز جمعه تهران در روز جهانی قدس اظهار داشت: مساله فلسطین و غزه و حمایت از مسلمانان مظلوم فلسطین و ضدیت با رژیم صهیونیستی، محور وحدت ملت ایران است.

وی افزود: مراجع عظام تقلید در این راهپیمایی شرکت کردند و روسای سه قوه مردم را به حضور در این راهپیمایی دعوت کردند. همچنین همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها با سلیقه‌های مختلف ضمن دعوت از مردم در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند و در این زمینه با یکدیگر متحد شده‌اند که این همان سواد اعظمی است که مولا علی (ع) به آن تاکید می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این خط و راه ملت ایران است، آنهایی که در فتنه ۸۸ و در روز قدس گفتند، نه غزه و نه لبنان، جماعت بریده از ملت ایران بودند و اگر الان نیز همین مساله فکرشان باشد، همچنان جماعت بریده از ملت هستند.

آیت‌الله خاتمی خطاب به این گروه از افراد یادآور شد: این ملت را ببینید؛ شعاری که سر می‌دهند همان شعار هم غزه، هم لبنان جان فدای اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام راحل و عظیم‌الشأن ما این افتخار را دارد که از پیشگامان حمایت از فلسطین است، یادآور شد: در آن شرایطی که در دوران طاغوت کسی به نفع ملت‌های ستمدیده برای حمایت به پا نمی‌خواست امام فریاد حمایت از فلسطین سر داد و با اعلام روز جهانی قدس نگذاشت فلسطین فراموش شود و در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کردند فلسطین را مساله‌ای عربی جلوه بدهند، امام آن را تبدیل به مساله‌ای بین‌المللی و اسلامی کرد، ایران همواره کانون حمایت از فلسطین بوده و هست و پس از امام نیز خلف صالح ایشان چنین عمل کرده است.

دستور اشغال کل غزه صادر شده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ایران اسلامی سربلند است که حمایتش از فلسطین همه‌جانبه بوده است، گفت: مردم ایران هم در تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین شرکت می‌کنند و هم از این مردم حمایت می‌کنند و به قول معاون جنبش جهاد اسلامی از نان تا فشنگ مدیون امت اسلامی ایران هستند و اگر این حمایت‌های شایسته ایران اسلامی نبود، امروز رژیم صهیونیستی کل غزه را اشغال می‌کرد. وزیر کشور رژیم صهیونیستی در ادامه این جنگ گفته بود دستور اشغال کل غزه صادر شده است، اما می‌بینید که انها زمین‌گیر شده‌اند و معنای آن این است که ایران اسلامی دین اش را به فلسطین ادا کرده است و امروز رژیم صهیونیستی در به در به دنبال آتش‌بس است.

آیت‌الله خاتمی در همین زمینه ادامه داد: این مساله خیلی معنا دارد، زیرا رژیم صهیونیستی در این ۱۸ روز تا توانست وحشی‌گری کرد و رفتارهای فوق تصور بشری در جنایت‌های خود انجام داد، اما نتانیاهو به همراه کری به این کشور و آن کشور می‌رود تا مقاومت را مجبور به آتش‌بس کند.

وی گفت: مقاومت نیز می‌بیند که رژیم صهیونیستی می‌خواهد از این گرداب خارج شود، ولی به خواسته‌های او پاسخ نمی‌دهد. مقاومت از شعور بایسته‌ای برخوردار است و مسائلی را مطرح می‌کند. غزه در محاصره زمینی، هوایی، دریایی و محاصره همه‌جانبه است. انبار غذایی و دارویی این شهر در حال اتمام است، آنها می‌گویند اگر شما راست می‌گویید و آتش‌بس می‌خواهید محاصره غزه را تمام کنید و اسرا را آزاد سازید، این مساله حق آنهاست اما رژیم صهیونیستی امروز در برابر آنها به عجز و استیصال افتاده است و این در و آن در می‌زند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در طی ۶۶ سال گذشته گفت: رژیم غاصب صهیونیستی از ۶۶ سال گذشته تاکنون وحشی‌گری‌ها و آدم‌کشی‌های فراوانی را علیه مردم فلسطین انجام داده است که طبق بررسی‌های صورت گرفته این رژیم ۲۷ جنایت فجیع را در طول این سال‌ها انجام داده است.

آیت‌الله خاتمی به بخشی از این جنایات اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۱۹۴۸ در دیر یاسین ۲۵۰ نفر را به طرز فجیعانه به شهادت رساند و در سال ۱۹۵۶ در کفرقاسم با شعار بدون عاطفه باش تا خدا رحمتت کند، ۴۹ نفر را سنگدلانه به شهادت رساند و در سال ۱۹۸۲ در صبرا و شتیلا ۸۰۰ فلسطینی به همراه تنی چند از افراد لبنانی را به شهادت رساند.

وی به جنایات صورت گرفته در ۱۸ روز گذشته در شهر غزه نیز اشاره کرد و افزود: تا ۲ ساعت پیش در این شهر ۸۰۴ نفر به شهادت رسیدند که بیش از ۹۰ درصد آنها غیرنظامی بوده که در این میان ۵۰۰ نفر کودک و زن بودند، ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار مجروح، تخریب ۱۲۰۰ واحد مسکونی و ۱۲۰ هزار آواره، تخریب ۸۰۰ واحد عمومی نظیر مدرسه، بیمارستان و تخریب ۲۸ مسجد و بیش از ۸ هزار بار حمله به شهر بی‌دفاع غزه از جنایات آنها در این شهر بوده است که باید گفت بر شما وحشی‌های بی‌بدیل تاریخ ننگ باد و این نمونه سیاست خشونت مشت آهنین این رژیم در طی ۶۶ سال گذشته بوده است.

ایران هم حساب سگ و هم حساب صاحب سگ هار را می‌رسد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخن امام خمینی (ره) درباره رژیم جعلی صهیونیستی افزود: این رژیم حق‌اش است که امام (ره) درباره او گفته است که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. این رژیم صهیونیستی راهی جز نابودی ندارد و طبق گفته موشه دایان اسرائیل سگ هاری است که در دنیا پای کشورها را می‌گیرد و به قول یک تحلیلگری، اگر این سگ هار بخواهد پای ایران را بگیرد، ایران هم حساب سگ و هم حساب صاحب سگ هار را می‌رسد. آنها مانند سگ هاری هستند که جز نابودی راه دیگری ندارند. البته این به معنای نابودی یهودی‌های منطقه نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی باید نابود شود و جایگزین آن رژیمی قرار گیرد که با رفراندوم بر سر کار آمده باشد، گفت: راهکار ملت ایران برای مساله فلسطین روی کار آمدن دولتی با رای و ساکنان منطقه سرزین‌های اشغالی است و شعار ایران این است که هر فلسطینی یک رای باید داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت تنها راه علاج در این زمینه است، گفت: همین مقاومت مسلحانه است که تل‌آویو را به شهر اشباح کشانده و شب آنها را تبدیل به روز سیاه کرده است. رژیم صهیونیستی رژیمی است که مذاکره، قرارداد، نمی‌فهمد و همه طرح‌های سازش در این زمینه محکوم به شکست است. عزت مردم فلسطین تنها از طریق مقاومت و ایستادگی حفظ می‌شود و در این زمینه کرانه باختری نیز مانند غزه باید مسلح شود و با همدستی یکدیگر رژیم صهیونیستی را نابود کنند که به فضل خدا نابودی آن آغاز شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به جنایات صورت گرفته در طی چند روز گذشته در غزه یادآور شد: لازم است در این زمینه اردوگاه رژیم صهیونیستی را به دقت ببینید، اردوگاه رژیم صهیونیستی را آمریکای جنایتکار، انگلیس جنایتکار و آلمان تشکیل دادند که به صراحت از کودک‌کشی‌های این رژیم حمایت می‌کند. این سیاست واقعی آمریکا است. آنها که برای ملت ما چهره آمریکا را بزک‌کرده و صلح‌طلب نشان می‌دهند این چهره را ببینند و بدانند با نشان دادن این چهره از آمریکا به مردم خیانت می‌کنند، دولتی که به صراحت از جنایات اسرائیل حمایت می‌کند و حقوق بشر نمی‌فهمد و اعتقادی به مبارزه با تروریسم ندارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه طبل افتضاح سازمان‌های بین‌المللی نیز در حوادث غزه به صدا درآمد، گفت: اتحادیه عرب، کنفرانس اسلامی، سران مرتجع منطقه، در این حادثه طبل افتضاح آنها به صدا درآمد. دبیرکل سازمان ملل طوری حرف می‌زند که انگار حنجره نتانیاهو را به امانت گرفته است. می‌گوید مردم غزه اسرائیل را به رسمیت بشناسند و موشک پرتاب نکنند، چرا آنها به اسرائیل این را نمی‌گویند؟ سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب مگر مردم غزه مسلمان و عرب نیستند. غیرت اسلامی دینی و عربی شما کجا رفته است? چگونه اجازه می‌دهید یک ملت اینگونه در یک زندان از همه طرف محاصره شود? چرا سکوت می‌کنید?

وی در همین زمینه گفت: خوشبختانه ملت‌های جهان بیدارند و از مردم غزه دفاع می‌کنند و برای حمایت از آنها به میدان آمده‌اند اما باید به آزادگان جهان گفت: این تنها کافی نیست. به دولت‌های خود فشار بیاورید تا حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی قطع کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه گروه‌های تکفیری با هر نامی از جمله داعش، النصره و نام‌های دیگر عروسک‌های کوکی دنیای استکبارند، گفت: اینها دم از اسلام می‌زنند، اما برای حمایت از دشمن اسلام به میدان می‌آیند. امروز در غزه که مسلمانان کشته می‌شوند چرا به حمایت از مسلمانان نمی‌آیید. آنها دروغ می‌گویند که می‌خواهند به مسلمانان کمک کنند. داعش شرکت در مراسم روز جهانی قدس را محکوم کرده است و حاضران را مجازات می‌کند. این گروه، گروه تروریستی اسرائیلی و صهیونیستی است. ابوبکر بغدادی سرکرده داعش یک سال توسط موساد آموزش دیده است. او را آموزش داده‌اند و به جان مسلمانان انداخته‌اند.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد اولین نماز جمعه تهران هستیم، گفت: اولین نماز جمعه تهران به امامت ابوذر زمان حضرت آیت‌الله طالقانی برگزار شد و یاد و خاطره این امام جمعه تهران را گرامی می‌داریم.

وی افزود: نماز جمعه کارآمدی خود را طی ۳۵ سال گذشته به خوبی نشان داده است و در دوران مختلف انقلاب اسلامی مانند دفاع مقدس، بسیج مردمی در زمینه دفاع و حمایت از رزمندگان در نماز جمعه انجام می‌شد و کانون بصیرت‌افزایی مردم بود. نماز جمعه سرمایه است و باید قدر آن را بدانیم. کسی فکر نکند که این هنر است که نماز جمعه را بکوبند. این سرمایه‌سوزی است. رسانه‌ها و دشمنانی که علیه نماز جمعه می‌گویند با اصل انقلاب مشکل دارند و به واسطه عقده‌گشایی خود سخنانی را می‌گویند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در سالگرد عملیات مرصاد هستیم گفت: رژیم بعثی پس از آنکه نتوانست در ۸ سال دفاع مقدس علیه ملت ایران پیروز شود، به کوردلان منافق دل بست، اما آنها نتوانستند در این عملیات نیز به پیروزی دست یابند. رزمندگان ایران صاعقه‌بار بر سر آنان نازل شدند و سلام و درود بر آنها باد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توافق ژنو ۴ ماه دیگر تمدید شد، یادآور شد: الحمدلله دیپلمات‌های محترم ما نهایت تلاش‌شان را کردند . ما برای چندمین بار به جهان استکبار می‌گوییم اگر به فکر باج گرفتن از ملت مسلمان ایران هستید، کور خواهند خواند، شما با زیاده‌خواهی‌هایتان نمی‌توانید از ملت بزرگ ایران باج بگیرید. نه هیئت‌های محترم مذاکره‌کننده ایران و نه ملت ما زیر بار این زورگیری‌ها نمی‌روند و البته ۱+۵ هم در این حادثه غزه چهره خونخوار و ضدانسانی خود را نشان داده‌اند. آمریکا، آلمان و فرانسه که اعلام کردند هرکسی در راهپیمایی شرکت کند مجازات می‌شود. اینها زورگو هستند و به دنبال حق نیستند. ملت ایران نشان می‌دهد با مقاومت و ایستادگی به حق خودش دست پیدا می‌کند.

تقدیر از طرح شهرداری تهران در زمینه جدا کردن محل کار زنان و مردان

وی در ادامه از طرح شهرداری تهران در زمینه جدا کردن محل کار زنان و مردان استقبال کرد و گفت: این طرح در راستای افزایش آرامش روانی کارکنان و در حمایت از زنان صورت گرفته است که مناسب با قانون، غیرت و اسلام است. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز چنین مساله‌ای را در دستور کار داشت و دستگاه‌های دیگر نیز می‌توانند چنین اقدامی را انجام دهند. رسانه‌های بیگانه حسابی بر این طرح هجمه می‌کنند که بنده وظیفه می‌دانم از این طرح حمایت کنم و به مسئولان شهرداری تهران بگویم تحت تاثیر این جوسازی‌ها نباشید و دیگر مسئولان محترم هم می‌توانند از این طرح مفید الگو بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز با اشاره به اینکه مسیر طولانی را در پیش داریم گفت: تقوا توشه این مسیر است که از عناصر آن عمل صالح است و شما امروز با حضور در راهپیمایی‌ روز جهانی قدس عمل بزرگ صالحی را رقم زدید.

آیت‌الله خاتمی گفت: شب قدر و راهپیمایی شما هردو با شکوه بود و این نشان می‌دهد که شما در عبادت فردی و سیاسی در راستای عمل به فرامین حق حرکت می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه حضور شما در راهپیمایی باشکوه امروز و در حمایت از مظلوم، مبانی قرآنی و روایی دارد، گفت: حمایت از مظلوم از مبانی مهم روز قدس است که یادگار امام عظیم‌الشأن ما بوده است و ریشه قرآنی، روایی داشته و در کنار معصومین نیز به آن اشاره شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در آیه ۷۵ سوره نسا حمایت از مظلومین و مستضعفین تاکید شده است، گفت: هیچ تردیدی نباید کرد که امروز از مصادیق این مستضعفین مردم غزه هستند که سحرها و افطارشان را زیر بار گلوله به جا می‌آورند. حضرت امیر وقتی شنیدند که یک زن غیرمسلمان که در پناه اسلام زندگی می‌کرد مورد اهانت قرار گرفته است، گفت: جا دارد که مسلمانان از این داغ بمیرند.

وی با اشاره به اینکه باید خصم ظالم و کمک مظلوم بود، گفت: خصم ظالم بودن همین رفتاری است که شما امروز با حضور در راهپیمایی انجام دادید. این ابراز خصومت با ظالم است. نفرین علیه رژیم جعلی صهیونیستی کودک‌کش و آدم‌کش صهیونیستی مصداق این عبارت و آیه کونو لظالما خصماست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان گفت: اگر تاکنون احساس می‌کنید بهره‌ای از این ماه مبارک نبرده‌اید، از مابقی این ماه مبارک با قرائت دعاهای مختلفی مانند ابوحمزه و سحر بهره ببرید.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر اسرائیل
شعار نه غزه نه لبنان امروز بدجوری محکوم شد
حمایت ایران همچنان ادامه دارد
اسرافیل استادی
بسم الله الرحمن الرحيم
الم تر كيف فعل ربّك باصحاب الفيل
آيا نديدي پروردگارت با اصحاب فيل چه كرد؟
وارسل عليهم طيرا ابابيل ترميهم بحجارة من سجيّل

وبر سر آنها پرندگاني را گروه گروه فرستاديم كه با سنگ هاي كوچكي آنها را هدف قرار مي دادند.
اين سنگريزه ها را بر سر لشگريان ابرهه فرو ريختند و به هر كدام از آنها كه مي خورد هلاكشان مي كرد و بعضي گفته اند سنگريزه ها به هر جاي بدن آنها كه مي افتاد سوراخ مي كرد و از طرف مقابل خارج مي شد خود ابرهه نيز مورد اصابت سنگي قرار گرفت و مجروح شد او را به صنعا پايتخت يمن بردند و در آنجا به هلاكت رسيد.
امروز هزینه تجهیزات نظامی حمله اسرائیل به غزه را عربستان سعودی قبول کرده است . دلارهای عربستان سعودی صرف کودک کشی در غزه توسط اسرائیل غارت گر می شود . من عاجزانه از خداوند تبارک و تعالی می خواهم این ملت فلسطین را از زندان 66 ساله آزاد فرماید . ای خدایی که جهت نابودی لشگر ابرهه ، پرنده های کوچک فرستادی که لشگر ابرهه را نابود و خرد کردند ، امروز بچه های خرد سال غزه با قلب شکسته نیاز مند کمک تو هستند ای صاحب انتقام !
ای خدا ! اگر تو اراده فرمایی تمام تجهیزات نظامی اسرائیل را ابزاری جهت نابودی این رژیم صهیونیستی
بکار می بری ! ای خدای بزرگ ! من از طرف کودکان به خون خفته غزه عاجزانه می خواهم این اسرائیل و آمریکای خون خوار را هر چه سریعتر نابود فرما !
و عجل فرجهم !
محمدعلی
صهیونیست با این جنگ های چند روزه دارد نقاط کور گنبد آهنین خود را شناسایی میکند
Iran, Islamic Republic of
جون عمه ش
فعلا که حیثیتش بر باد فنا رفته... دو روزدیگه هم انشاا... کل وجودش بر باد فنا میره