چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

آغاز شناسایی اتباع غیرمجاز شاغل در تهران

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 442610
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان تهران بااشاره به طرح جلوگیری از اشتغال اتباع غیرمجاز خارجی گفت:کارفرمایان متخلف به ازای هر روز ۵برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه می‌شوند و بازرسان اداره کل استان تهران شناسایی شاغلین اتباغ غیرمجاز را آغاز کرده‌اند.
به گزارش جهان، احمد لطفی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در حوزه کارجویان نداشتن مهارت است گفت: این تفکر که هر کارجویی به دنبال کار دولتی و پشت میز نشینی است، اشتباه است. مشکل بیکاری در کشور ما تنها نبود فرصت های شغلی نیست، بلکه فرهنگ نادرست کار، اصلی‌ترین دغدغه بازار کار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بیشتر واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی نیازمند کارگر ساده و کارگران صنعتی هستیم در حالی که به دلیل عدم استقبال نیروی کار ایرانی، نیروهای افغان و پاکستانی در این مشاغل فعالیت می‌کنند.

لطفی‌نژاد بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم مشکل بیکاری به دلیل نبود فرصت شغلی است چراکه اگر فرصت شغلی نداشتیم اتباع خارجی کشور‌های همسایه هم نمی‌توانستند در بازار اشتغال مشغول فعالیت شوند. این نشان دهنده این است که فرصت شغلی داریم اما شاغلین تمایلی به اشتغال در آن فرصت شغلی را ندارند. واقعیت تلخی مبنی بر نبود فرهنگ مناسب برای اشتغال در کشور وجود دارد.

مدیرکل تعاون،کار ور فاه اجتماعی استان تهران در ادامه به طرح جلوگیری از به کارگیری اتباع غیر مجاز افغان، افزود:هدف از اجرای این طرح صیانت از فرصت‌های شغلی برای کارجویان ایرانی و جلوگیری از اشتغال بکار اتباع غیر مجاز خارجی است. این طرح به صورت مداوم و با تلاش چند گروه از بازرسان کار این اداره کل جهت شناسایی شاغلین اتباع خارجی غیر مجاز( عموماً اتباع کشور افغانستان ) در صنوف مناطق تهران بزرگ و همچنین در تمامی شهرستانهای این استان اجراء می شود.

لطفی نژاد ضمن هشدارهای قانونی به کارفرمایانی که از نیروی کار خارجی فاقد پروانه کار استفاده می کنند، گفت: بر اساس ضوابط و مقررات قانونی درصورتی که هر یک از کارفرمایان و پیمانکاران و صاحبان اصناف، تبعه خارجی غیر مجاز را به کار گیرند، به ازای هر روز، ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه می‌شوند، که این مبلغ را باید نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند و در صورت تکرار تخلف مبلغ جریمه به دو برابر افزایش یافته و براساس ماده ۱۸۱ قانون کار به ۹۱ تا ۱۸۰ روز حبس محکوم نیز خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *