سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
به رغم سكوت مرگبار در قبال بحرين و ليبي؛

ديده‌بان حقوق بشر تحريم سوريه را هموار كرد

سه شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 168011
در حالي كه گزارش‌ها از دخالت عاملان سعودي در گسترش ناآرامي‌ها در سوريه حكايت دارد، ديده‌بان حقوق بشر با ايفاي نقش در ضلع ديگر اين سناريو، از شوراي امنيت خواست قطعنامه‌اي عليه دمشق صادر كند.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگلیسی میل اند گاردین، با ورود سازمان دیده‌بان حقوق بشر به اختلافات داخلی سوریه که برخی منابع خبری و تحلیلگران، تلاش برای کشاندن پرونده ناآرامي‌هاي سوریه به شورای امنیت سازمان ملل متحد ابعاد تازه‌ای یافت.

بنابر این گزارش، دیده‌بان حقوق بشر روز گذشته از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا با صدور قطعنامه بر ضد دولت سوریه، به ۹ هفته خشونت در این کشور پایان دهد.

این نهاد بین‌المللی تاکید کرده است که شخص بشار اسد و کسانی که ناقضان حقوق بشر خوانده می‌شوند، باید مورد تحریم قرار گیرند.

اين واكنش سريع در قبال سوريه در حالي صورت گرفته كه حكومت‌هاي خودكامه غرب‌گرا در بحرين، يمن و ليبي در حال كشتار فجيع و گسترده مردمند و تاكنون اقدامي براي توقف اين جنايت‌ها صورت نگرفته است.

آنچه باعث تعجب ناظران بين‌المللي بي‌طرف قرار گرفته از اين قرار است كه چرا ديده‌بان حقوق بشر، تاکنون خواستار ارجاع پرونده رژیم‌های آل خلیفه و آل سعود به شورای امنیت نشده است؟

گفتني است پس از سخنرانی شدیداللحن اوباما بر ضد سوریه، تحلیلگران آغاز موجی از اقدامات غرب بر ضد این کشور را پیش‌بینی کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *