پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

گزارشی از جدیدترین خدمات "نستله" به رژیم صهیونیستی

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 128015
گزارشی از جدیدترین خدمات "نستله" به رژیم صهیونیستی
شرکت "نستله" با داشتن بیش از 224000 کارمند و 479 کارخانه در سطح جهان بزرگترین شرکت تولید مواد غذایی جهان در جهان می باشد که داشتن این تعداد کارمند در جهان به معنی اشتغال زایی فراوان می باشد.

یکی از جاهایی که "نستله" این شرکت صهیونیستی با سرمایه گذاری گسترده اش خدمات زیادی به اقتصادش ارایه می دهد اسراییل است.

شرکت"نستله" فعالیتش در اسراییل را در سال 1995 با خرید 10درصد از سهام شرکت اسراییلی تولید مواد غذایی "اوسم" آغاز کرد و بعد از دو سال با پرداخت 150 میلیون دلار 50.1 درصد سهام شرکت "اوسم" را در اختیار گرفت .

در سال 2002 با توافق دولت های سویس و رژیم صهیونیستی در خصوص معافیت شرکت نستله از پرداخت مالیات مضاعف سالانه 80 میلیون دلار بیشتر وارد خزانه رژیم صهیونیستی می شود.

محل اصلی استقرار شرکت نستله در شهر "سدورات" رژیم صهیونیستی می باشد شهرکی صهیونیستی که درسال 1951 در یک کیلومتری نوار غزه بر ویرانه شهر فلسطینی "النجد" ساخته شده است ."النجد" در سال 1948 از سوی صهیونیست ها پاک سازی نژادی شد تا برای اسکان یهودیان آماده شود.

شهر "سدورات" امروز شاهد سکونت 23 هزار یهودی مهاجر از کشورهای مراکش ،اتیوپی و اتحاد جماهیر شوروی سابق است که به علت رونق اقتصادی این منطقه در 10 سال گذشته در این شهر ساکن شده اند.

گفتنی است شهر "سدورات " از فقیر نشین ترین شهرهای رژیم صهیونیستی بود ه و نرخ بیکاری آن 10 درصد بوده است و فاقد زیر ساخت های لازم برای زندگی بوده است اما در 10 سال گذشته با سرمایه گذاری شرکت هایی مثل نستله اقتصاد این منطقه بهبود یافته است بطوریکه چند روز قبل از حمله رژیم صهیونیستی به "غزه" رییس جمهور رژیم صهیونیستی " شیمون پرز" با حضور در کارخانه "نستله" از خدمات این شرکت به این شهر صهیونیست نشین رسما تشکر کرد.

سال گذشته شرکت "نستله " اعلام کرد کارخانه 700 متری اش در این شهر را به 1700 متر توسعه خواهد داد و این به معنی ایجاد اشتغال برای یهودیان این شهر و افزایش رفاه آنها و کمک به دولت رژیم صهیونیستی برای جذب یهودیان بیشتر است.

سال گذشته دولت رژیم صهیونیستی از محل کمک های مالی آمریکا برای بهبود اوضاع یهودیان مبلغ 5.5 میلیون دلار به شرکت "نستله" اعطا کرد و همه این حمایت ها به این علت است که "شرکت" نستله با داشتن 11 کارخانه در سرتاسر سرزمین های اشغالی که در شهرک های جدیدالتاسیس یهودی نشین مستقر می باشند برای 4000 یهودی شهرک نشین اشتغال ایجاد کرده است شهرک هایی که بر روی ویرانه های منازل مردم مظلوم فلسطین بنا شده اند.

اما خدمات "نستله" به صهیونیست ها فقط به ساخت کارخانه و ایجاد اشتغال ختم نمی شود .این شرکت با دادن امتیاز توزیع و صادرات محصولاتش به شرکت اسراییلی "اوسم" عملا موجب رشد این شرکت اسراییلی شده است بطوریه گردش مالی شرکت "اوسم" در سال 2001 حدود 460 میلیون دلار بوده است که 15 درصد این مبلغ ناشی از صادرات محصولات "نستله" بوده است.

همچنین شرکت "نستله – اوسم" در قالب موسسات خیریه کمک های فراوانی به مدارس و دانش آموزان یهودی در اسراییل می دهد.

لازم به ذکر است شرکت"نستله" با آباد کردن ویرانه های شهرهای فلسطینی برای یهودیان صهیونیست و با ایجاد اشتغال برای آنها عملا با به رسمیت شناختن سیاست های یهودی سازی سرزمین های اشغالی در خدمت این رژیم غاصب و نژاد پرست قرار گرفته است و جای تعجب نیست که "نتانیاهو" در سال 2008 "جایزه جوبیله" را به این شرکت اعطا کرد.

گفتنی است "جایزه جوبیله" بالاترین جایزه دولتی رژیم صهیونیستی است که به افراد و شرکت هایی اعطا می شود با سرمایه گذاری اشان بیشترین کمک را به رشد اقتصاد اسراییل کرده اند.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *