جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
"آينده متعلق به ماست"

بازخوانی دیدار روژه گارودی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 228717
رهبر معظم انقلاب اسلامی 31 فروردین ماه سال 1377 در دیدار با روژه گارودی فیلسوف مسلمان فرانسوی از شجاعت و خستگى ناپذيرى وی تجلیل کردند.
به گزارش جهان، حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار روژه گارودى مسلمان مبارز فرانسوى با ايشان، طى سخنانى از مبارزه با صهيونيستها و حاميان آنها به عنوان يك وظيفه بزرگ معنوى و الهى ياد كردند و شجاعت و خستگى ناپذيرى روژه گارودى را در اين مبارزه، ستايش برانگيز دانستند.

مقام معظم رهبرى، دشمنى ايران اسلامى با آمريكا و صهيونيسم را مبتنى بر اصول منطقى و مبانى اسلامى خواندند و فرمودند: بر مبارزه ضد آمريكايى و ضد صهيونيستى ملت ايران، هيچ تعصب نژادى و مذهبى حاكم نيست. اگر آمريكا مستكبر نبود و صهيونيستها دست به اين جنايات شرم آور نمى زدند، ما چنين مواضعى را در مقابل آنها نداشتيم. ما نسبت به يهود هيچگونه تعصب و نگاه بدبينانه اى نداريم و يهوديان با راحتى و آسايش در ايران اسلامى زندگى مى كنند.

حضرت آيت الله خامنه اى بر مواضع مشترك و وجوه تشابه صهيونيستها و نازيها و رفتار نژادپرستانه آنها با ديگران تأكيد كردند و فرمودند: امروز در رفتار آمريكا و اروپا در حقيقت در تمدن مادى، يك تناقض بزرگ وجود دارد. آنها برخورد نژادپرستانه نازيها عليه يهوديان را تقبيح مى كنند اما صهيونيستها را كه وجوه مشترك و مشابهى با نازيها دارند، مورد حمايت قرار مى دهند. زشتى حمايت از صهيونيستها كمتر از حمايت از آلمان نازى و هيتلر نيست و تمدن مادى آمريكا و اروپا براى اين تناقض بزرگ، پاسخى ندارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى رفتار نازيها و صهيونيستها را تقبيح كردند و فرمودند: ترديدى نيست كه ملتهاى آمريكا، اروپا، كانادا و برخى از كشورهاى ديگر از وضع موجود و نقش تعيين كننده صهيونيستها در مسايل زندگى خود به شدت ناراضى هستند. امروز صهيونيستها حقيقتا براى ملتها يك بلا و آفت محسوب مى شوند و هر كسى كه براى حقيقت، اصالتهاى انسانى و معنويات ارزش قائل است، بايد در مقابل اين پديده شوم قرار گيرد.

مقام معظم رهبرى با تأكيد برقرار داشتن آمريكا در سراشيب انحطاط فرمودند: متأسفانه دولتمردان آمريكا كاملا تحت تأثير صهيونيستها هستند و اين مسأله بدون شك براى ملت آمريكا زيانبار خواهد بود و از نظر ما قدرتى كه بر پايه زورگويى و دخالت در امور كشورها و سلطه بر ملتها بنا شده باشد، دوام نخواهد يافت.

حضرت آيت الله خامنه اى محاصره اقتصادى آمريكا عليه جمهورى اسلامى ايران را در زندگى مردم و چرخه اقتصادى كشور بى تأثير دانستند و فرمودند: محاصره اقتصادى به سود ماست و به هيچ وجه ملت ايران را از مواضع درست و اصولى خود منصرف نمى كند. ايران اسلامى بيش از هر چيز به نيروهاى درونى خود متكى است و محاصره اقتصادى، ملت ما را به تحرك بيشتر وادار مى كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامى افق آينده را بسيار روشن و خوب توصيف كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: ما حركت و تلاش خود را با توكل به خدا همراه كرده ايم و اين مسأله به ما اميد بى پايان بخشيده است، بنا بر اين آينده متعلق به ماست و به هيچ وجه بدبين نيستيم.

براساس همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى آقاى روژه گارودى طى سخنانى گفت: تمامى اهرمهاى قدرت در آمريكا در دست صهيونيستهاست و مطبوعات، راديو و تلويزيونها و سينماى آمريكا تحت سلطه صهيونيستها قرار دارند. بنا بر اين به اعتقاد من آمريكا در حال حاضر مستعمره اسرائيل محسوب مى شود.

گارودى، سياست آمريكا را در جهان مبتنى بر يكتاپرستى بازار و حكومت پول توصيف كرد و در پايان سخنانش ضرورت مبارزه جدى ملتهاى مسلمان و دولتهاى اسلامى با سلطه آمريكا و اسرائيل را مورد تأكيد قرار داد.

يادآور مى شود روژه گارودى مبارز مسلمان فرانسوى اخيرا(سال 1998 میلادی) به دليل افشاگرى عليه صهيونيستها در فرانسه محاكمه و به پرداخت جزاى نقدى محكوم شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 23 اردیبهشت 1379 با اشاره به محاکمه و برخورد حکومت فرانسه با روژه گارودی که مدعی عدم کشتار یهودی‌ها از سوی آلمان نازی شده بود، فرمودند: "شما کجا دیده‌اید کسی بتواند در غرب علیه صهیونیسم حرفی بزند" و جسارت و جرات ایشان در در سخن گفتن علیه هولوکاست را تحسین کردند.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *