پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش ترک تحصیل و بزهکاری در جامعه

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب: 73861
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ترک تحصیل، کاهش توانایی خانواده ها در پرداخت شهریه بالای دانشگاهها و افزایش بزهکاری را از عواقب اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها در صورت عدم حمایت دولت از تحصیل و آموزش دانست.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متأسفانه روز گذشته پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص مشمول کردن آموزش و آموزش عالی در جامعه هدفی که باید در لایحه هدفمند کردن یارانه ها مورد حمایت دولت قرار گیرد به تصویب نرسید. مهمترین دلیل عدم تصویب این پیشنهاد، شرکت نکردن بسیاری از نمایندگان در رأی گیری بود.

وی اظهار داشت: بحث ما این است که افزایش تورم ناشی از یارانه ها مشکلات اقتصادی را به وجود می‌ آورد که این مشکلات فشار زیادی را بر خانواده ها وارد کرده و از این رو تحصیل به حداقل می رسد.

افزایش ترک تحصیل و بزهکاری در جامعه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با این روند و در صورت عدم حمایت دولت، بسیاری از دانش آموزان به ویژه پسران مقطع دبیرستان ترک تحصیل و به بازار کار تمایل پیدا می کنند که همین موضوع ترک تحصیل برای جامعه ضایعات بسیاری چون بزهکاری را به بار می آورد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه باید تلاش کرد تا افراد جامعه در زمینه تحصیلات مشکلات کمتری داشته باشند به مهر گفت: ضمن اینکه وضعیت بدتر خانواده ها، پرداخت شهریه را نیز که به دنبال اجرایی شدن لایحه هدفمند کردن یارانه ها و عدم حمایت دولت به وجود می آید با مشکل مواجه می کند.

افزایش قطعی شهریه ها و ناتوانی خانواده ها در تامین هزینه شهریه

عباسپور اظهار داشت: این در حالی است که ما در طی این سالها تلاش کردیم برای دانشگاهها ظرفیت سازی کنیم اما با افزایش شهریه دانشگاهها بسیاری از خانواده ها توان پرداخت شهریه را نخواهند داشت.

وی یادآور شد: در صورت اجرای لایحه و عدم حمایت دولت از دانشگاه قطعا شهریه دانشگاهها افزایش می یابد و کیفیت در دانشگاهها کاهش خواهد یافت.

آرامش قلبی لازم برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها وجود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر درباره این لایحه اطلاعات بیشتری داشتیم و نکات ابهام آن روشن بود با آرامش قلبی بیشتری با آن موافق بودیم اما هم اکنون نگرانی برای اجرایی شدن یک سری برنامه ها در این لایحه وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت باید با مدیریت قوی این لایحه را اجرایی کند اگر مدیریت خوبی نداشته باشد مجلس مکانیزم اجرایی را برای این امر به کار می بندد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *